Gå til innhold

Ønsker ofte å adoptere bort barna mine (1 og 4 år gamle)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, skilt pga. barnefaren er altfor gammel og lever på minstepensjon, ville aldri gjøre noe.

Nå er jeg stuck i en treromsleilighet, ingen hage, og føler konstant dårlig samvittighet for at barna ikke har en hage de kan gå ut i og leke, ha det gøy. Føler ingen energi, glede eller noe positivt lenger, alt er bare et ork og jeg ser ingen vei ut, hus, rekkehus, tomannsboliger, har sett på alt mulig men ingen bank vil gi en alenemor lån høy nok til å kjøpe noe.

Vil at barna skal bo et sted hvor de har en hage de kan leke i, hver sitt rom, foreldre som har energi og ork til å spre glede og aktivisere dem. Tror rett og slett de ville hatt det mye bedre hos et veletablert og lykkelig par....

Har noen noe kunnskap om hvordan jeg kan gå frem for å begynne denne prosessen?

Anonym poster: a87243ac111375b5ec94bc6ff68b2f26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Say what?

Anonym poster: 298f6a7151b6a2d3a1a26fd34e8dd2e6

• Liker 4
Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg tror ikke barna vil bytte bort mammaen sin mot hus med hage.

• Liker 45
Skrevet

Tviler sterkt på at man kan adoptere bort barn som er så gamle og allerede knyttet til foreldrene.

Skrevet

Lurer på om det er mor eller ungene som savner en hage... :roll:

Kom deg til psykolog for svarte!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

eh.. jeg tror du er deprimert og trenger hjelp der. jeg tror du selv vil forstå hvor teit dette høres ut.

Anonym poster: 19b8ae9ddefb6be98bd2ba3d6825b79c

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror ikke barna vil bytte bort mammaen sin mot hus med hage.

Jeg hadde fint byttet bort min!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være mulig å gi barna en lykkelig oppvekst - uten å måtte kjøpe bolig. Du kan leie, å hvis du har mulighet så flytt til et sted der det ikke er så dyrt.

Jobber du? Har du ev mulighet til å få overflytting til et annet sted sånn at dere kan bo rimeligere?

Hva er din alder - tenker da på at barnas far er pensjonist... da er kanskje ikke du heller helt ung, å mangler nok endel energi og overskudd.

Vi er fertile til en viss alder, å det er en grunn til det... nemlig at man skal ha ork å overskudd til barna. Ikke bare når de er små, men også nåe de begynner på skole, med div. fritidsaktiviteter å ikke minst når de er ungdom.

Anonym poster: e13fdef686c4f153c2ac4379970594a1

AnonymBruker
Skrevet

Det sier vel mer om deg...?

Anonym poster: cee3694a3534b353edd597bc7306790c

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det går an å adoptere de bort. Prosessen går da noe sånt som:

- Barnevern

- Fosterfamilie

- Adopsjon

Men ærlig talt, ts. Det er vel neppe det du faktisk tror er best for barna dine? Det er jo åpenbart at du er glad i dine barn og at du ønsker dem det beste, og at du vet hva som er bra for dem.

Det at du ser mørkt på ting kan kanskje ha sammenheng med din egen psykiske helse. Snakk med legen din, finn ut om du lider av depresjon eller annet som du kan få hjelp mot. Det er den langsiktige løsningen, og på sikt blir nok ting bra. Man trenger ikke være et overskuddspar med hage og stor enebolig for å gi barna en god oppvekst.

Kortsiktig kan du be barnevernet om avlastningshjelp. Kanskje barna kan være hos en sånn overskuddsfamilie med stort hus og hage en helg hver måned mens du får tid til å ta vare på deg selv og hente deg litt inn igjen?

Anonym poster: 0b7639649bcf01e0f2093dc4189a003c

• Liker 14
Skrevet

Det sier vel mer om deg...?

Nei, det sier noe om hvor ubrukelig mor hun har vert og er.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det sier noe om hvor ubrukelig mor hun har vert og er.

auch. Nei,vet ikke hva jeg tenkte på når jeg svarte slikt jeg gjorde,beklager.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt på at man kan adoptere bort barn som er så gamle og allerede knyttet til foreldrene.

Man kan gi opp barna sine uansett hvilken alder de har. Men de vil mest sannsynlig kun ha faste fosterforeldre, ikke adoptivforeldre.

Jeg vet ikke om dette er trolling eller hva, men du må jo selvsagt ta kontakt med lege/barnevern og si at du ikke klarer mer. De vil de vil jo sette i gang masse tiltak først og forsøke å få til et godt forhold i heimen og ikke minst hjelpe mors psyke.

Anonym poster: 38dc2f6bfa1d5eb76e7d515f677dca9f

AnonymBruker
Skrevet

Ja du måtte jo selvsagt ha mother issues når du er en sånn kvinnehater. Fatter ikke hva du gjør her på KVINNEforumet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde du strengt talt tenkt på før du skaffet deg barn. Tror du virkelig at dine barn ikke vil lide av å bli gitt bort av mor når de er såpass store at de har rukket å bli knyttet til deg?

Du ser etter lettvinte løsninger. Ta deg sammen og skaff deg hjelp om det står så dårlig til. Men kom ikke her og bruk ungene dine som unnskyldning for at du ikke kan leve det livet du ønsker. Skaff deg utdannelse og jobb. Og om du har det så spar til du får råd til å kjøpe noe. Det går bare på viljen å ville endre noe. Barna står ikke i veien for det om du gjør en innsats.

Det tar kanskje lengre tid for deg enn for andre. Men nå har du satt et par barn til verden. Da får du se å jobbe for fremtiden deres også. Ingen har vel sagt at det skal være enkelt å oppfostre barn.

Anonym poster: 298f6a7151b6a2d3a1a26fd34e8dd2e6

• Liker 2
Skrevet

Man kan gi opp barna sine uansett hvilken alder de har. Men de vil mest sannsynlig kun ha faste fosterforeldre, ikke adoptivforeldre.

Jeg vet ikke om dette er trolling eller hva, men du må jo selvsagt ta kontakt med lege/barnevern og si at du ikke klarer mer. De vil de vil jo sette i gang masse tiltak først og forsøke å få til et godt forhold i heimen og ikke minst hjelpe mors psyke.

Det synes jeg er helt forferdelig egentlig. Jeg kan skjønne at folk tar kontakt med barnevernet og sånn hvis ting blir veldig vanskelige. Men å gi bort barna sine permanent, bare fordi ting ikke ble sånn man hadde tenkt seg? Gjør vondt i hjertet mitt å tenke på.

Men nå vet jeg hvordan det føles å være uønsket av en forelder, så jeg er vel kanskje ikke den rette til å uttale meg om slikt.

AnonymBruker
Skrevet

bare et forslag men hva med å finne litt avlastning? det kan hjelpe deg å se mer positivt på ting vis du får litt tid for deg selv og.

en annen ting,så kan det være lurt å oppsøke hjelp profesjonelt.få tankene dine ut.

Anonym poster: 260432a4bd0d99ba5022ce0ea83d0814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde du strengt talt tenkt på før du skaffet deg barn.

Ja, for vi vet jo alle om vi kommer til å bli rammet av en altoverskyggende tung depresjon om noen år...

:ironi:

Anonym poster: 0b7639649bcf01e0f2093dc4189a003c

• Liker 19
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har to barn, skilt pga. barnefaren er altfor gammel og lever på minstepensjon, ville aldri gjøre noe.

Nå er jeg stuck i en treromsleilighet, ingen hage, og føler konstant dårlig samvittighet for at barna ikke har en hage de kan gå ut i og leke, ha det gøy. Føler ingen energi, glede eller noe positivt lenger, alt er bare et ork og jeg ser ingen vei ut, hus, rekkehus, tomannsboliger, har sett på alt mulig men ingen bank vil gi en alenemor lån høy nok til å kjøpe noe.

Vil at barna skal bo et sted hvor de har en hage de kan leke i, hver sitt rom, foreldre som har energi og ork til å spre glede og aktivisere dem. Tror rett og slett de ville hatt det mye bedre hos et veletablert og lykkelig par....

Har noen noe kunnskap om hvordan jeg kan gå frem for å begynne denne prosessen?

Anonym poster: a87243ac111375b5ec94bc6ff68b2f26

Du vet at du kan ta dem med til en park der de kan leke ute? Du trenger ikke en hage for å holde dem aktive.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du kan ta dem med til en park der de kan leke ute? Du trenger ikke en hage for å holde dem aktive.

jeg tror ts trenger mer enn en park.

virker som ts trenger støtte og hjelp til å finne en god ordning på situasjonen.

Anonym poster: 260432a4bd0d99ba5022ce0ea83d0814

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...