Gå til innhold

Billig og bra,-hvor i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte til Oslo!

Hvor vil dere anbefale meg å flytte?

Jeg synes det er så mange fine leiligheter på Romsås! Noen som bor der, og har noen innvendinger mot å flytte dit? :)

Takk til alle tanker, råd og tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mortensrud eller områdene rundt (eks. Dal/Brenna). Ellers er stort sett alle stedene langs linje 3 fine. Har du barn ville jeg prøvd å finne noe som sokner til Steinbråten skole da Mortensrud skole dessverre ar fått et dårlig rykte (aner ikke om det er fortjent).

Skrevet

Mortensrud eller områdene rundt (eks. Dal/Brenna). Ellers er stort sett alle stedene langs linje 3 fine. Har du barn ville jeg prøvd å finne noe som sokner til Steinbråten skole da Mortensrud skole dessverre ar fått et dårlig rykte (aner ikke om det er fortjent).

Takk, er det enkelt å komme seg til sentrum? (tenker pga jobb).

Har ikke barn, så det gjør leting litt lettere :)

Skrevet

Billig med "", selvfølgelig ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med torshov?

Anonym poster: e9bca9ad4dc7fc772c83d828f98281bc

• Liker 2
Skrevet

Er greit å komme seg til byen, tar vel en 20 minutter med tbanen fra Grorud så går det buss fra Grorud T rundt hele Romsås og det går buss til Grorud hele døgnet. Tante bodde på toppen av Romsås før, veldig fint og rimelig å bo der, men hun flyttet rett å slett pga alle innvandrerene som bor der, det har visst flyttet enda flere de siste årene. Hun orket ikke bo der, var bråk og leven hele døgnet rundt, ungene gikk på selvstyr å var ute å bråkte til langt på natt. De som bodde over gangen, en familie fra Pakistan, brukte hele gangen til oppholdsrom for sko og barnevogner, var så vidt man kunne gå forbi. Det luktet løk og middag døgnet rundt i gangen. Er ikke mange norske som bor igjen. Det gjelder vel nesten forøvrig hele groruddalen også. Ville aldri bodd der selv. Se heller om du finner noe rundt Storo, grefsen og kjelsås området, gjerne Torshov og øvre Grünerløkka.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor helt inne på Vestli i en 50kvm toroms som jeg helt fint har råd til. Det er stille og rolig og jeg har ennå til gode å bli irritert på naboer. I tillegg ligger det helt inntil skogen, så turmulighetene er uendelige.

Anonym poster: 1f242612db55c2c389ced8c39684ae60

Skrevet

Er greit å komme seg til byen, tar vel en 20 minutter med tbanen fra Grorud så går det buss fra Grorud T rundt hele Romsås og det går buss til Grorud hele døgnet. Tante bodde på toppen av Romsås før, veldig fint og rimelig å bo der, men hun flyttet rett å slett pga alle innvandrerene som bor der, det har visst flyttet enda flere de siste årene. Hun orket ikke bo der, var bråk og leven hele døgnet rundt, ungene gikk på selvstyr å var ute å bråkte til langt på natt. De som bodde over gangen, en familie fra Pakistan, brukte hele gangen til oppholdsrom for sko og barnevogner, var så vidt man kunne gå forbi. Det luktet løk og middag døgnet rundt i gangen. Er ikke mange norske som bor igjen. Det gjelder vel nesten forøvrig hele groruddalen også. Ville aldri bodd der selv. Se heller om du finner noe rundt Storo, grefsen og kjelsås området, gjerne Torshov og øvre Grünerløkka.

Tusen takk! Det var det her jeg også trodde, og var litt "redd" for. Men da tror jeg at jeg forsøker å styre unna hele Groruddalen. Ser litt på Torshov nå, men der er det en del dyrere, men det er det vel verdt ;)

Skrevet

Jeg bor helt inne på Vestli i en 50kvm toroms som jeg helt fint har råd til. Det er stille og rolig og jeg har ennå til gode å bli irritert på naboer. I tillegg ligger det helt inntil skogen, så turmulighetene er uendelige.

Tusen takk!

Hvor lang tid bruker du på å komme inn til byen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk!

Hvor lang tid bruker du på å komme inn til byen? :)

Jeg bruker en halvtime til Jernbanetorget. Ikke la noen overtale deg til å styre unna hele Groruddalen pga. fordommer. Det finnes noen fantastiske oaser som for eksempel Tonsenhagen som det er synd å bare avvise.

AnonymBruker
Skrevet

Eller så er områdene rundt Bøler, Bogerud, Skullerud, Abildsø, Lambertseter, Oppsal, Østensjø, Bryn, Manglerud også fine områder, og ikke aaaaltfor dyre :)

Anonym poster: 14646c46934d8e2f32758cd509788b68

Skrevet

Jeg bruker en halvtime til Jernbanetorget. Ikke la noen overtale deg til å styre unna hele Groruddalen pga. fordommer. Det finnes noen fantastiske oaser som for eksempel Tonsenhagen som det er synd å bare avvise.

Takk, igjen. :)

Nei, det er ikke HELT utelukket heller. Men det er vel også slik at mye av prisene på feks Romsås ikke stiger i takt med resten av byen, og derfor vil det på sikt være en investering å kjøpe en leilighet der prisen stiger mer.

Skrevet

Tonsenhagen er vel strengt tatt ikke Groruddalen. Tonsenhagen tilhører Bjerke bydel og ligger i en helt annen prisklasse enn Groruddalen.

TS, skal du kjøpe eller leie? Østensjø bydel (eks Oppsal) vil gi langt mer for pengene enn mange andre områder. Det er i tillegg et veldig hyggelig og trygt område med kort vei til fantastiske Østmarka og Østensjøvannet. Tveita Senter og Bryn Senter i nærhet (samt da Oppsal Senter som har det man trenger), og ca 15 minutter med t banen til sentrum.

• Liker 1
Skrevet

Tonsenhagen er vel strengt tatt ikke Groruddalen. Tonsenhagen tilhører Bjerke bydel og ligger i en helt annen prisklasse enn Groruddalen.

TS, skal du kjøpe eller leie? Østensjø bydel (eks Oppsal) vil gi langt mer for pengene enn mange andre områder. Det er i tillegg et veldig hyggelig og trygt område med kort vei til fantastiske Østmarka og Østensjøvannet. Tveita Senter og Bryn Senter i nærhet (samt da Oppsal Senter som har det man trenger), og ca 15 minutter med t banen til sentrum.

Jeg skal kjøpe, og har max 2,5 mill til rådighet. Takk, skal sjekke ut litt rundt Oppsal. (Har av en eller annen grunn tenkt at det er så langt unna :) )

Skrevet

Kjelsås, Grefsen, Storo og Torshov er forholdsvis dyrt. Men igjen det er veldig fint. Hvis du ikke har noe imot og bo litt mindre sentrumsnært så er Lambertseter og områdene rundt der veldig fine og ikke alt for dyrt.

Jeg synes også Tonsenhagen og Årvoll er veldig fint.

Skrevet

Jeg skal kjøpe, og har max 2,5 mill til rådighet. Takk, skal sjekke ut litt rundt Oppsal. (Har av en eller annen grunn tenkt at det er så langt unna :) )

Da har du jo ganske stor økonomisk frihet til kjøp! Spørsmålet blir hva slags preferanser du har, om du vil nøye deg med en liten 2 roms med gangavstand til sentrum, eller om du foretrekker en 3-4 roms med en 15-20 minutters t-bane eller busstur. Vil du ha marka i nærheten, treningssenter i nærheten, kjøpesenter, ja osv. :)

• Liker 1
Skrevet

Tonsenhagen ligger definitivt i Groruddalen.

Bydelene Bjerke, Alna, Grorud og Stovner utgjør Groruddalen. Se kart her: http://www.prosjekt-groruddalen.oslo.kommune.no/oversiktskart/article138102-38266.html

Anonym poster: 9688226e8c3717fa674e71042f6f182e

Ja du har rett. Likevel er vel ikke Tonsenhagen det man forbinder med Groruddalen, når man tenker på omdømme, priser, osv. Tonsenhagen og Romsås/Grorud kan ikke sammenlignes på noe som helst plan.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil faktsik slå ett slag for Karihaugen/Ellingsrudåsen!

Koselig område, kort vei til marka, gode buss og t-bane forbindelser.

401 bussen går hver 7 min i rushtiden, og da kommer man seg også til store sentere i Lørenskog/strømmen.

T-banen har også 7 min rute hele dagen!

Skal ikke legge skjul på at det er en del innvandrere her, men ut i fra tallene fra Skolene i området er det fortsatt overvekt av nordmenn.

Tar 20-25 min inn til sentrum, og du kan få en 4,5 roms for 2 mill:)

Anonym poster: e4620b6a1176a360d5c45f7be5de3b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...