Gå til innhold

Telefonsalg?

Lisemor

Anbefalte innlegg

Hei

Har reservert meg mot telefonsalg,men lurer på om det er en gang i året man reserverer seg eller om det gjelder evigt?

Har vert inne på brønnøysund-registeret og lest,men finner ikke noe om hvor lenge jeg har reservert meg.

Noen som vet?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Skal flytte om 2 mnd - så jeg tenkte at jeg skulle ha det litt "morosamt" med selgerne enn så lenge...:

Sier vent litt - og legger røret fra meg etter jeg har hørt på deres lange tirader... :ler:

En annen variant:

"Kan jeg få hjemmenummeret ditt" - "Jammen du ringer jo meg hjemme"...

Funker det... :lol:

Hater telefonselgere... :evil:

Jeg trodde en kun reserverte seg for 1 år om gangen jeg...

Godt dersom det er forandret på...

Er det noe som vil oppheve den reservasjonen noensinne igjen da...? :wink:

Jeg skal reservere meg på nytt nummer ja...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det var folk fra brønnøysundregisteret som snakket om dette på tv i et sånt der forbruker-program forrige måned, og de sa at det gjelder livet ut, ikke bare ett år, og at de telefonselgerene som sier at det bare gjelder for et år, så du må gjøre det på nytt, de lyver.

Så, det SKAL være evigvarende, ifølge det de sa i alle fall. Stoler på at de som jobber med det vet hva de snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når en reserverer seg så skal en huske på at dette ikke gjelder for organisasjoner en tidligere har gitt bidrag til.

grunnen til dette er fordi etter norsk lovgivning da har opprettet et kunde forhold til selgeren.

når det gjelder telefonsalg generellt er jeg helt enig med dere i at det kan være ganske kjipt å bli oppringt tre-fire ganger daglig, (spesielt midt i noe bra på tv :) ) men jeg ber dere huske på at kontakt per telefon er faktisk den mest effektive måten en oppnår kontakt med folk. Det er jo også mange av sakene som Virkelig er viktige saker å støtte!

hør litt etter hva det dreier seg om før en slenger på røret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg da. Og det øyeblikket jeg hører det dreier seg om salg eller pengetigging sier jeg adjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reservasjonen gjelder heller ikke for markedsundersøkelser, der må man be hvert enkelt firma sette deg opp på en nektliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også mange av sakene som Virkelig er viktige saker å støtte!

Det å kjøpe via telefon er idiotisk, de som ringer skal ha sin del av potten, noe som oftere er langt mer enn de som trenger pengene skal ha. Skal det støttes noen plass, er det bedre å gå direkte... gjerne få kto.nr. etc.

Og fryktelig irriterende er det!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjelder for evig ja, som sagt av flere her.

Dessuten gjelder det ikke for et spesifikt nummer, men deg som person og alle telefoner som er registrert på deg. Er det noen her som har klart å skrive inn telefonnummer på sidene til brønnøysund der hvor man reserverer seg? Neppe, for der logger du inn med personnummer og krysser av for hva du vil reservere deg mot.

Annet forslag til motangrep;"Det var fint at du ringte, for mens jeg har deg på tråden vil jeg fortelle deg litt om et produkt jeg selger.......bla...bla....bla"

Eller hvis du er mann og en kvinne ringer; "Vent litt, jeg skal bare ta av meg buksa først og sette meg godt til rette" for så så stønne litt svakt...

Hei

Har reservert meg mot telefonsalg,men lurer på om det er en gang i året man reserverer seg eller om det gjelder evigt?

Har vert inne på brønnøysund-registeret og lest,men finner ikke noe om hvor lenge jeg har reservert meg.

Noen som vet?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør nå bare jobben sin da.. :roll: Synes uansett at man skal snakke til folk med normal høfflighet. Bare si fra med en gang de ringer at beklager men jeg er reservert mot telefonsalg så hvis dere kunne oppdatert listene deres hadde det vært fint. Har man ikke reservert seg har man seg selv å skylde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror at mange her inne som ikke liker telefonselgere til tider har stor mangel på folkeskikk.

Disse mennesken gjør bare jobben sin for en helt rævva timelønn. Dessuten er det å jobbe med telemarketing ett utrolig mentalt tøft yrke når man tenker på at gjennomsnittsalderen faktisk er mellom 17 og 23 år på de som jobber her.

Har selv jobbet med telefonsalg og du skulle ha sett den mappa med argumenter man skal lære seg. Det ER helt umenneskelig. De som jobber som selgere tjener absolutt ingenting i forhold til de som sitter på toppen og hvem er det som gjør all drittjobben???

Nå har det seg slik at en reservasjon hos Brønnøysundregisteret varer evig eller til man selv løser den. Alle telemarketingfirmaer kjøper telefonlistene sine fra konsulenter som har ansvaret for at disse listene er vasket som det heter ( oppdatert mot Brønnøysund). Et telemarketingfirma har ansvaret for at sine egne lister vaskes hver tredje - fjerde mnd. Men hvis firmaet ikke gjør dette hvem er det som får pepperet?? Jo det er de stakkars selgerne som ikke har noenting med dette å gjøre.

Dessuten har telefonselgerne utrolig mye restriksjoner på seg på hva man har lov ikke har lov til å gjøre.

Man har ingen ide om hvor mye dritt folk kan klare å slenge ut av seg i sånne situasjoner.

I løpet av en dag har man ca 100 samtaler og man kan faktisk komme opp i den situasjonen at det er ca 50 % drittsekker i andre enden.

Mange kaller dette tigging, men det er jo ikke lov i Norge bare så det er sagt.

I løpet av en dag i fjor fikk jeg så mye folk på tråden som ikke eide folkeskikk at det var til å spy av så da en dame presterte å kalle meg ei jævla hore sprakk det totalt for meg og jeg fortalte henne ganske klart hvor i nato hun stod. Da gikk det nøyaktig to timer før jeg fikk en hyggelig melding fra min salgsleder at jeg fikk lov til å slutte i jobben min med øyeblikkelig virkning.

Vel sånn kan det gå når du er menneskelig og synes at andre har gått litt for langt i beskrivelsen av deg.

Nei det er en utakknemlig jobb for veldig lav lønn. Spesielt når man tenker på alle de menneskene som får seg til å bruke en hel masse energi på å irritere seg over mennesker som er sårt tiltrengt av organisasjonene og kjefte dem huden full.

Nei det er vel mye bedre å bruke tiden her inne på kg for å kritisere telefonselgerne enn å logge seg inn på www.brreg.no å bruke to minutter på å kvitte seg med hele problemet eller ringe

:evil: :evil: :evil: :evil:

Sånn nå har jeg endelig fått tatt igjen med en del av Norges uhøffelige idioter. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ex-telefonselgeren.

Telefonnummer fjernet, i henhold til våre regler. Fredagsbarn (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg kommer aldri til å kalle noen en hore.

Jeg kommer aldri til å være frekk.

Men jeg kommer til å være "morsom" på telefonselgerens bekostning.

Ja for tenk - jeg hater at de plager meg.

Ja for tenk om jeg klarer å lage dagen til telefonselgeren litt dårligere slik at vedkommende sluttet. Og h*n advarte andre mot å bli telefonselger...

Til slutt ville ingen jobbe for dårlig lønn hvor de i tillegg ble utskjelt eller gjort narr av... :ler:

* DRØMME*

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jepp - mer enn å plage folk som ikke vil ha telefoner fra selgere. :wink:

Jeg jobber iallefall ikke et sted hvor jeg vet jeg er uønsket av mesteparten av brukerne/kundene... :ler:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eller man kan rett og slett skaffe seg hemmelig nummer' date=' da ringer hverken telefonselgere eller undersøkelsesfolk. :sjarmor:[/quote']

Yepp. Den fordelen oppdaget jeg raskt da jeg fikk hemmelig nr. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jo men jeg vil ikke ha hemmelig nummer bare

for at de telefonterroristene ikke skal få tak i meg...

Mange andre jeg vil skal kunne få tak i meg...

Dessuten er jeg en av de dumme som har støttet mange slike organisasjoner for mange ganger... :oops:

Klarte aldri å si NEI tidligere...

Så nå får jeg telefoner av slaget:

"Du har støttet oss tidligere og derfor blablabla"...

Burde det ikke holde at jeg støttet dem da? :frustrert:

Har blitt eldre og forstått at de som sitter i telefonen

ikke nødvendigvis bryr seg om saken : DET ER JOBBEN DERES...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gjøre alle oppmerksomme på at dersom dere er kunde hos et firma eller har vært det har de rett til å ringe deg opp selv om du er reservert i Brønnøysundregisteret. Da er det kundeoppfølging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...