AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 hei. hvis jeg endrer skattekortet mitt i desember for 2013. jeg har ingen fradrag men en fast lønn og en formue jeg må skatte av. etter å ha ført inn dette får jeg en prosent(tabellkort) som jeg må skatte av hver mnd hele året.da skal jeg vel ca havne i 0 ved skatteoppgjøret som jeg mottat i 2014.MEN hva med det jeg får ekstra i feriepenger og i tilegg det jeg slipper å betale i skatt i desember måned? dette vil vel bli lagt på slik at jeg vil da uansett gå i minus når skatteoppgjøret kommer? eller er dette iberegnet når jeg endrer skattekortet mitt? skjønner ikke helt det der. eller må jeg kanskje legge til litt på fastlønna mi når jeg endrer skattekortet for å gå i null? Anonym poster: 11bb108f51b25b4218466a0db2d87c3a
Glitnir Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Det er beregnet at du får feriepenger uten trekk og halvt trekk i desember ut fra totallønna du oppgir. Men formuen bør du føre inn separat, særlig dersom det er snakk om mye penger. Skatter du et par tusen i året gjør det ikke store forskjellen, og du går sannsynligvis i null likevel ettersom det er lagt inn en liten buffer i vanlig beregning. Husk lønnsøkninger i løpet av året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå