Pialill Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Hei! Har klart å gå ned litt over 10 kg no, har fungert veldig bra sålangt, men merker at vekten begynner stagnere. Jeg trenger nok den lille pushen med kaloritelling slik at jeg vet nøyaktig hvor mye jeg får i meg for videre vektnedgang. Nå går det litt på måfå. Men så aner jeg ikke hvor jeg skal begynne. Er det ikke grusomt mye arbeid? tenker hvis jeg lager en rett med mange grønnsaker, noe kjøtt og kanskje litt kokosmelk, så må jeg jo regne ut nøyaktig hvos mye som er i alle grønnsakene, legge de sammen og finne ut hvor stor en porsjon skal være? noen enkle tips for hvor jeg kan begynne og sider på nettet hadde vært supert! mottar gjerne tips fra dere erfarene kaloritellere 1
LilleMy84 Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Meld deg inn i vektklubb.no? Ellers så er det sikkert mange kalori-apper å få tak i! Så superbra at du har klart å gå ned så mye,forresten!! Jeg vil oooog! Hehe
Hvitløk Skrevet 1. juli 2012 #3 Skrevet 1. juli 2012 Det finnes mange gode apper du kan bruke. Greit å ha med seg over alt. Bruker MyFitnessPal og der kan man scanne matvarene i tillegg til en stoor database med norske matvarer. Den lagrer også hvor stor menge av matvaren man bruker, slik at man lett kan legge til den senere.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 anbefaler vektklubben.no (ikke vektklubb, men vektklubbEN). Den er gratis og der kan du legge inn det du spiser så regner den ut Veldig kjekt, og det er litt styrete i starten kanskje, men du kommer fort inn i det. Etterhvert får du litt tak på ca hvor mye det er i ting også og da går det lettere å beregne enn når man ikke har aning. Får noen aha-opplevelser når man begynner å telle Anonym poster: 1489422aaa3a469c91177b72b35e8aa3
Gjest *Maja* Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Det er ganske enkelt om du bare kikker på matvarene. F.eks: 400 gram karbonadedeig er ca. 400 kalorier. Halve den spises til middag, altså 200. I e hel kokosmelk er det ca. 400 kalorier( mindre i den fettfrie). Du må bare bli vant med det. Etter en stund trenger du ikke å telle i hvedagen lengre, da du vet ca. hvor mye du får i deg hver dag. Jeg teller ikke med grønnsaker, kun frukt.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 anbefaler vektklubben.no (ikke vektklubb, men vektklubbEN). Den er gratis og der kan du legge inn det du spiser så regner den ut Veldig kjekt, og det er litt styrete i starten kanskje, men du kommer fort inn i det. Etterhvert får du litt tak på ca hvor mye det er i ting også og da går det lettere å beregne enn når man ikke har aning. Får noen aha-opplevelser når man begynner å telle Anonym poster: 1489422aaa3a469c91177b72b35e8aa3 Enig! Anonym poster: f2639e225666c55a5f013711f47aeb69
Pialill Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2012 takk for mange gode tips! skal sette i gang i morgen! 1
Supramundane Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Jeg bruker VG sin vektklubb. Den er ikke gratis, men jeg syns det er et flott verktøy.
HedvigR Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Jeg synes MyFitnessPal er kjempegreit for å holde en noenlunde oversikt i hvert fall :D Også et ganske greit brøksystem der, som gjør det enkelt å regne raskt i hodet. Man vet jo gjerne om man har spist ca. en halvpart, en tredjedel osv. av noe
Gjest mari kontrari Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Jeg bruker diett.no, det er også gratis. I tillegg er denne omregningssiden nytting om du som meg ikke har vekt: Omregningstabell Veldig greit å kunne finne ut hva f.eks. en dl eller en ss av noe er i gram for de varene som kunne ligger inne med gram som alternativ, og ikke f.eks. stk.
Scherbatsky Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 diett.no er kjempefin og enkel. Sett deg ned en timestid og plott in litt matvarer som du bruker til vanlig.
dobby Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 På diett.no kan du også legge inn oppskrifter. Då fortel du kor mykje du brukar av kvar ingrediens og kor mange porsjonar dette gjev. Litt jobb første gongen, men då ligg denne retten der til seinare, slik at du ikkje treng å rekne ut kcal for denne igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå