Gjest Badabing Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Har stort sett holdt meg til romaner, men har i det siste lest noen gode novellesamlinger som har gjort at jeg har fått lyst til å lese flere. (Kom på det da jeg så novelletråden.) Noen som har noen gode samlinger å anbefale?
Thought-Fox Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Noen personlige favoritter: Angela Carter - The Bloody Chamber John Cheever - The Stories of John Cheever Sherwood Anderson - Winesburg, Ohio Flannery O'Connor - The Complete Stories Richard Yates - Eleven Kinds of Loneliness Neil Gaiman - Smoke and Mirrors Roald Dahl - Tales of the Unexpected Oscar Wilde - Complete Short Fiction Carson McCullers - The Ballad of the Sad Café Ernest Hemingway - The Snows of Kilimanjaro J. D. Salinger - Nine Stories The Oxford Book of English Short Stories Karen Russells St. Lucy's Home for Girls Raised by Wolves er også fine greier.
Gjest Badabing Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Du har liksom svar på alt, du! Tusen takk! Da prøver jeg meg på Yates og Salinger i første omgang.
Thought-Fox Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Heh, jeg bruker bare litt mer tid på litteratur enn det som er vanlig, tror jeg. Om du gidder å nevne noen litterære preferanser, kan jeg sikkert komme opp med noen litt mer personlige anbefalinger. Endret 4. juli 2012 av Era_Vulgaris
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 J.M.G. Le Clezio - Feber Dylan Thomas Kjell Askildsen Tor Ulven har noe kortprosa, ikke akkurat noveller, men høyst lesverdig. Anonym poster: 8aa34beed8b12b0890bcf20ea3558390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå