Tøysejenta Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Jeg spiller the sims 3 på en to år gammel Dell Vostro, men i det siste har pc'en begynt å kræsje og skru seg av når jeg spiller. Vanligvis har det gått 20 min ut i spillet før det skjer, men idag begynte det etter et halvt minutt. Noen som vet hvorfor det skjer? Jeg har søkt litt, og det eneste som kan gi mening er at den går varm, men det virker ikke som at det kan være det heller. Det skjer aldri ellers, og jeg spiller på et trebord og det er en sånn kant under laptopen som løfter den opp fra bordet for å få bedre lufting. Jeg har så og si ingen programmer installert på den, og jeg har aldri lastet ned noe musikk, videoer eller liknende på den. Setter veldig pris på hjelp, for jeg elsker virkelig dette spillet!
Gjest Applestore Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Jeg tenker også at den går varm. Dette kan den gjøre selv om du har luft imellom og alt det der. Det kan f.eks være masse støv i viften. Den gamle Dell'n min gjorde dette når den ble 3 år. Edit: Det trenger ikke å ha noe å si hva som er på dataen din ellers, men at den rett og slett bruker mye mer kraft når du spiller, og at den dermed blir varm. Endret 1. juli 2012 av Applestore
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #3 Skrevet 1. juli 2012 min gjør det fordi den ikke har plass på pcen tror jeg. det fungerer helt fint på andre pcer. Anonym poster: 3eaf89add7cd2473fc600fc3516c8f35
Tøysejenta Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2012 Jeg tenker også at den går varm. Dette kan den gjøre selv om du har luft imellom og alt det der. Det kan f.eks være masse støv i viften. Den gamle Dell'n min gjorde dette når den ble 3 år. Edit: Det trenger ikke å ha noe å si hva som er på dataen din ellers, men at den rett og slett bruker mye mer kraft når du spiller, og at den dermed blir varm. Hm, håper virkelig ikke at det er det, for da må jeg vente til slutten av august med å få ordnet det. Forsikringen går gjennom skolen, og ganske sikker på at jeg mister den dersom jeg begynner å skru på egenhånd..
Gjest Applestore Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Bråker viften mye da? Og den gjør det kun når du spiller?
Tøysejenta Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2012 Bråker viften mye da? Og den gjør det kun når du spiller? Nei, den bråker kun litt akkurat idet jeg starter spillet. De første 10 sekundene liksom.
Gjest Applestore Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Jeg holder fortsatt en knapp på at det er pga viften.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #8 Skrevet 1. juli 2012 Har du oppdatert spillet? Min var også helt rar når jeg spilte det spillet, helt til jeg hadde oppdatert.. Anonym poster: 325a51082c7b0fcf16ec1d504c52a0ed
Tøysejenta Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2012 Okai, takk for hjelpen, Applestore. Jeg er nok dessverre enig =/ Anonym: Oppdatere spillet? Hvordan?
Tøysejenta Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2012 Hej Det kan nogen gange også hjælpe at rense computeren. Dette kan let gøres ved at støvsuge ved luftindsugningen. Dette bør generelt altid gøres regelmæssigt, da bærbare PC'er meget let samler støv indeni maskinen, og blæseren derved får problemer med at køle systemet. Du kan samtidig prøve at opdatere drivers til Chipset & BIOS. Du finder de relevante drivers her: http://www.dell.com/support/drivers/no/no/nodhs1?c=no&l=no&s=dhs Du indtaster blot dit servicetag, og den finder selv de drivers der passer til din model. Skulle problemet fortsætte er du meget velkommen til at sende mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg meget gerne nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @Delllytter Okai, tusen takk for hjelp!! Må få renset den vifta på et vis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå