Gjest nn Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Far nektet å skrive under pass for to av våre unger på 10 og 13 år.. Nå ønsker han passene til reising samme år som han nektet. Jeg ga beskjed til han at han ikke fikk låne passet om han ikke skrev under. Kan jeg nekte han passet?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Nei, det kan du naturligvis ikke. Og hvorfor skulle du det? De eneste det går utover er jo ungene... Anonym poster: eecf8492f473532cd7de2786a2e6ed41
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #3 Skrevet 1. juli 2012 Nei det kan du ikke, og det skal du ikke. Da synker du ned på hans nivå. Bare pass på at ungene får med seg passene hjem, slik at det ikke blir vanskeligheter når du skal ut å reise neste gang. Anonym poster: 8fdfe148233ee2519255070c6e11c5db
Gjest mua Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 Du får da vel ikke pass om han ikke skriver under?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Hvorfor nektet han og skrive under når du spurte? Hvordan fikk du pass til barna når han ikke har skrevet under? Men på seg sjøl,kjenner man andre sies det..hadde vært skeptisk når barnefar nekter meg,men skal selv. Mulig jeg synker til hans nivå,men det hadde jeg gitt totalt faan i. Anonym poster: e43885b218bc2d2ec6e40b4a770b33cb
vinterspeil Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 For en drittsekk! Men har du fått pass til barna uten hans underskrift??
Ananas. Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Hvis far til slutt gikk med på å skrive under, så nei, du skal ikke nekte barna å bruke passene på reise med far. Velg dine kamper, helst med tanke på hvem som egentlig merker de negative konsekvensene best, altså barna dine i dette tilfellet. Er det verdt å hindre dem å dra på tur for å la far smake sin egen medisin? Er også helt enig med den som sier at du må passe på å at ungene får med seg passene tilbake med en gang de kommer hjem.
Tropic Skrevet 1. juli 2012 #8 Skrevet 1. juli 2012 Hvordan har du fått tak i pass om han ikke har skrevet under? Jeg hadde spurt han om hvorfor han mener han skal få pass når han nekter deg det? Han virker ikek helt god... 1
Marsipan Skrevet 1. juli 2012 #9 Skrevet 1. juli 2012 Ikke vær vanskelig! Jeg går ut i fra at du fikk hans underskrift til slutt, siden ungene nå har pass. På grunnlag av hva du forteller, tillater jeg meg å anta at ungene har vært igjennom nok av tåpelige konflikter, så spar dem for dette... Det å sitte som to store unger og forsøke å stikke kjepper i hjulene for hverandre går bare ut over ungene deres, og det burde både du og faren klare å ta hensyn til!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #10 Skrevet 1. juli 2012 Ikke fått hans signatur nei.. Måtte igjennom en hel del stress med passkontoret for å få pass uten hans signatur. Man trenger faktisk ikke sign fra den andre foreldren for å få pass.... Forstår ikke at han skal få bruke det når han har nektet meg å få pass for å dra på ferie med barna... Anonym poster: c039dca717927c58c2145f8c5e354daf
LittleJ Skrevet 1. juli 2012 #11 Skrevet 1. juli 2012 Hadde ikke latt han få de! Kan garantere at du ikke får de tilbake... 2
Ananas. Skrevet 1. juli 2012 #12 Skrevet 1. juli 2012 Når du ikke har fått hans signatur er jeg usikker. Som jeg sa i det forrige innlegget så var det hvis du fikk signatur av far Jeg skjønner at du ikke vil, skjønner ikke at han får seg til å be om det.. Kan egentlig ikke gi deg så mange råd, annet enn å ta hensyn til barna, noe som ikke nødvendigvis betyr å sende dem avgårde på tur med far.
Gjest BM2 Skrevet 1. juli 2012 #13 Skrevet 1. juli 2012 Jeg digger KG! Det er alltid en vri på flisa tråd i vente når kontroversielle tema vektet på kjønn. Og her kom dagens
xinnia Skrevet 2. juli 2012 #14 Skrevet 2. juli 2012 Ikke fått hans signatur nei.. Måtte igjennom en hel del stress med passkontoret for å få pass uten hans signatur. Man trenger faktisk ikke sign fra den andre foreldren for å få pass.... Forstår ikke at han skal få bruke det når han har nektet meg å få pass for å dra på ferie med barna... Anonym poster: c039dca717927c58c2145f8c5e354daf Dersom du og far har delt foreldre ansvar- får du KUN nødpass til barna uten hans signatur.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #15 Skrevet 2. juli 2012 Dersom du og far har delt foreldre ansvar- får du KUN nødpass til barna uten hans signatur. Nei. Så strengt er det ikke. Når den ene forelderen nekter å skrive under på passøknad, så vil personen få en henvendelse fra politiet som må besvares innen 14 dager. Besvares denne ikke, så kan man få utstedt vanlig pass. Trådstarter: Om du nekter å utlevere pass, så vil du få en henvendelse fra politiet med 14 dagers svarfrist. Og kan du ikke begrunne avslagetp å å gi ut passene med redsel for bortføring av ungene, så kan det utstedes nødpass til ungene. Passe barnslig måte å straffe en eks på, spør du meg. Anonym poster: eecf8492f473532cd7de2786a2e6ed41 1
pressplay Skrevet 2. juli 2012 #16 Skrevet 2. juli 2012 (endret) Forstår ikke at han skal få bruke det når han har nektet meg å få pass for å dra på ferie med barna... Er det mulig? Det er jo ikke han som skal bruke passene, det er barna. DINE barn. Skal du nekte dem ferie fordi du ikke fordrar trynet på barnefaren? Du har ingen problem med å ramme barna dine så lenge barnefaren også blir rammet? Du bør kanskje tenke over hvordan du ser på barna dine. Ut i fra denne tråden ser du på dem som objekter som er din eiendom og ikke selvstendige personer. Skammelig! For øvrig også skammelig av din x å prøve å stikke kjepper i hjulene for deg. EDIT: Vil også si at du oppfører deg som en egoist hvis du lander på slutningen å ikke gi passene til faren. Endret 2. juli 2012 av pressplay 2
Gjest zanna Skrevet 2. juli 2012 #17 Skrevet 2. juli 2012 Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd summen av hva passet kostet + 150 kr/timen for den ekstra tiden det tok å ordne det, i pant.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #18 Skrevet 2. juli 2012 Far nektet å skrive under pass for to av våre unger på 10 og 13 år.. Nå ønsker han passene til reising samme år som han nektet. Jeg ga beskjed til han at han ikke fikk låne passet om han ikke skrev under. Kan jeg nekte han passet? Samme skjedde hos oss. Han nektet ikke,men gadd ikke svare på forespørselelen. Sendte rek.sending osv. Hans måte å gjøre f....på for oss. Skulle på ferie med min nye mann og barn. Han er Norsk,men bodde på en annen kant av landet. Politi kunne ikke skrive ut pass, siden vi ikke hadde hans underskrift. Heldigvis hadde vi vært ute i god tid. Jeg fikk til slutt et skriv fra familieværnkontoret,der de skrev at kontakt med barna var fræværende,han svarte ikke på innkalleslser osv. Slik kunne de skrive ut pass til oss. Hadde jeg vært utlending, så hadde vi ikke fått pass Anonym poster: d6a42389b535049b1460a33079f9ec2f
Gjest navnelapp Skrevet 2. juli 2012 #19 Skrevet 2. juli 2012 Gi passa til barna, og be dei ta passa med tilbake, og ikkje gi dei til faren. Snakkar du og faren saman? Då bør du ta ein prat om dette, og forsikre deg om at han forstår at du ynskjer å samarbeide, og at du vonar det vert tonen dokke imellom for framtida. Livet er for kort til slikt bråk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå