Twigi Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 ...etter at disse to hver for seg har opptrÄdt i media idag, kan vi vel vÊre glade for to ting: At kvinner ikke fikk arverett til tronen i Norge fÞr 1960, og for at monarkiet (sÊrlig i Sverige) ikke har noen reell politisk makt. Jeg har sjelden sett et kroppssprÄk sÄ fullstendig gjennomsyret av bitterhet og selvrettferdighet som det prinsesse Ragnhild oppvist pÄ TV2 idag. Hvis hun hadde blitt dronning - da hadde vi ikke lenger hatt monarki i Norge :hÄr:
Gjest page Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Jeg er sÄ enig med deg! Snakk om merkelig og bitter dame! :o
Isiselin Skrevet 9. februar 2004 #3 Skrevet 9. februar 2004 Ja, det var i dag det ja... Hva sa hun? Hva snakket hun om? Rapport??? Hva sa hun forresten om monarkiets posisjon og sa hun noe om den norske kongefamilien? Har aldri hatt noen sans for dama og det virker som mine mistanker ble bekreftet... SĂžren at jeg gikk glipp av det....
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 Jeg syntes det var et meget godt intervju, og jeg forstÄr prinseesse Ragnhild meget godt. Hun stod fram pÄ en Êrlig og direkte mÄte, og ikke for Ä "sjarmere det norske folk i senk". Jeg er sikker pÄ at hun hadde blitt en veldig fin dronning. Det at hun valgte Ä fÞlge sitt hjerte synes jeg var svÊrt respektfullt. Det kom jo fram at hun hadde hatt mange mektige apparater Ä stri med da hun ville gifte seg med den mannen hun elsket....storting, regjering, sin egen familie. Det var sikkert ikke lett..
Lisemor Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 Synes hun var fin jeg. Og vÄr snille konge som ikke besÞker sin kjÊre sÞster eller gidder Ä komme i sine niesers brullup. Men,skulle avskaft hele kongehuset som ikke er noe annet enn et STORT pengesluk.
Thomasine Skrevet 10. februar 2004 #6 Skrevet 10. februar 2004 Ja, samtidig som hun jo selv valgte Ä gifte seg av kjÊrlighet, mente hun jo at Mãrta og Haakon hadde hatt dÄrlige rÄdgivere... :o "Hennes mann hadde i allefall ordentlig jobb!" Jo, bitterheten lenge leve!! :-? PÄ den andre siden kan jeg jo skjÞnne at de ble litt skuffet nÄr kongeparet fÞrst var nede i Rio og ikke tok seg tid til et lite besÞk... :klÞ: Hadde det vÊrt min bror hadde jeg ogsÄ blitt skuffet. Tydelig at de ikke er sÄ nÊre....
Arkana Skrevet 10. februar 2004 #7 Skrevet 10. februar 2004 Og vÄr snille konge som ikke besÞker sin kjÊre sÞster eller gidder Ä komme i sine niesers brullup. Det er vel en meget god grunn til det, akkurat som at Mette-Marit ikke vil ha kontakt med sin far. At vi ikke fÄr vite det, betyr ikke at det ikke eksisterer en "gyldig" grunn. Jeg vil tro de aller fÊrreste, kongelige eller ikke, slÄr hÄnden av sin egen familie sÄnn uten videre.
Twigi Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2004 Jeg skjÞnner godt at de ikke har mye lyst til Ä besÞke henne, jeg. NÄr man ser hva hun fÄr seg til Ä si pÄ et TV-sendt intervju, kan man jo bare forestille seg hva som kommer av utriveligheter en sen kveld etter litt mye portvin...... Reise helt til Rio for Ä bli skjelt ut av henne, samtidig som hun vil ha Êren for at de kongelige nÄ fÄr gifte seg med borgerlige - det finnes sikkert mer hyggelige plikter ogsÄ for kongelige!
Lisemor Skrevet 10. februar 2004 #9 Skrevet 10. februar 2004 Kongen var i Rio og gadd ikke besÞke henne. Synes det er synd nÄr familiemedlemmer ikke snakker med hverandre. Kongefamilien som skal stÄ der som overhode for Norge: Ha, Ha, Ha, Kongen er sur pÄ sin sÞster og morfar til vÄr sÄkalte nye kromprins fÄr hverken hilse pÄ mor eller barn. Kjernefamilie det der ja . Hva skal vi med dem?
Nilma Skrevet 10. februar 2004 #10 Skrevet 10. februar 2004 Kongen er sur pÄ sin sÞster Og det vet du pÄ hvilken mÄte? :o For alt vi vet kunne jo kongen ha en fullstendig gyldig grunn for Ä avlyse besÞket hos sin sÞster.
Suzy Skrevet 10. februar 2004 #11 Skrevet 10. februar 2004 Jeg syns hele greia illustrer godt hvorfor det er viktig Ä unngÄ innavl...
Lisemor Skrevet 10. februar 2004 #12 Skrevet 10. februar 2004 Og det vet du pĂ„ hvilken mĂ„te? :o For alt vi vet kunne jo kongen ha en fullstendig gyldig grunn for Ă„ avlyse besĂžket hos sin sĂžster. IKKE PĂ TALEFOT MED SIN SĂSTER DA. Var det bedre? Sur, sint, ikke pĂ„ talefot osv. Noe er det iallefall.
Piglet Skrevet 10. februar 2004 #13 Skrevet 10. februar 2004 Jeg forstÄr ikke at hun litt mere selvrespekt. En ting er at hun er uenig med noen av beslutningene som ha blitt tatt, men hva har TV2 og det norske folk med deg og gjÞre? Hvorfor ikke holde den slags ting inne i familien og ta oppgjÞret der, og ellers stÄ samlet utad? Piglet
Gjest Poirot Skrevet 10. februar 2004 #14 Skrevet 10. februar 2004 IKKE PĂ TALEFOT MED SIN SĂSTER DA. Var det bedre? Sur, sint, ikke pĂ„ talefot osv. Noe er det iallefall. For meg er det en gylig grunn for Ă„ treffe henne som han vil. ForĂžvrig mĂžttes de til flere lunsjer, og var hos dem fĂžr hele besĂžket startet offisielt... NĂ„r det gjelder Ă„ ikke dra i bryllup, synes jeg folk bĂžr ha i bakhodet at kongen like etterpĂ„ fikk diagnosen kreft, og kanskje ikke fĂžlte seg helt i form til en sĂ„ lang reise tett pĂ„...
Gjest Madley Skrevet 10. februar 2004 #15 Skrevet 10. februar 2004 Men' date='skulle avskaft hele kongehuset som ikke er noe annet enn et STORT pengesluk.[/quote'] Det der utsagnet er bare alt for dumt Ä komme med om det er avsaffelse av monarkiet du vil ha. Dersom du har fulgt med i debatten sÄ hadde du visst at en president ikke er noe billigere Ä fÞ pÄ...
Lisemor Skrevet 10. februar 2004 #16 Skrevet 10. februar 2004 Med en president mÄ man ikke fÞ hele familien og deres barn til de ender sine dager i en kostbar begravelse. Fet kongelÞnn +++++ legges i sammen med statsminister-lÞnning og deles ut pÄ president-lÞnning, sÄ har staten spart.Alle folka kongen har runt seg + alle som jobber med statsministeren=alt for mye folk(pÄ for hÞye lÞnninger) Kan komme med masse flere "dumme" utsagn, men....... :D
Twigi Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2004 Jeg syns hele greia illustrer godt hvorfor det er viktig Ä unngÄ innavl... :enig_animasjon:
Gjest Poirot Skrevet 10. februar 2004 #18 Skrevet 10. februar 2004 Man har faktisk en statsminister selv om man har president. Til orientering....
Sheba Skrevet 10. februar 2004 #19 Skrevet 10. februar 2004 Synes hun virket utrolig bitter i intervjuet, og jeg er enig med en kommentator som i VG i dag skriver at pressens vÊr-varsom-plakat burde vÊrt brukt i forbindelse med tv-programmet, med tanke pÄ det at enkelte bÞr beskyttes mot seg selv. Jeg kan vanskelig se at dette gÄr ut over noen andre enn Prinsesse Ragnhild selv, og det er jo synd. Tv2 burde ha avstÄtt fra Ä sende programmet, prinsessens meninger er uansett forsÄvidt kjent fra fÞr (via diverse intervjuer i ukeblader etc). NÄr det gjelder kritikken av dagens kongebarn virker det som om hun er bitter pÄ at det hun selv fÞler hun mÄtte betale sÄ dyrt for (borgelig ekteskap med etterfulgende "landsforvisning") - det kan dagens unge generasjon gjÞre uten at de "mÄ betale" for det pÄ noen mÄte. Jeg synes TV2 begikk et overtramp ved Ä sende programmet. Det er gud hjelpe meg ikke alt vi tv-seere behÞver Ä vite heller? Eller liker vi virkelig sÄ godt og se andre velte seg i sin egen elendighet og utilstrekkelighet, sÊrlig om den kommer i en relativt luksuriÞs innpakning?
Sandman Skrevet 10. februar 2004 #20 Skrevet 10. februar 2004 Jeg syns kjerringa er litt kul....riktignok litt smÄsnÞvlete, men det hadde vel blitt en del vin til lunsjen den dagen, sannsynligvis lik alle andre dager...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ