Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...etter at disse to hver for seg har opptrådt i media idag, kan vi vel være glade for to ting: At kvinner ikke fikk arverett til tronen i Norge før 1960, og for at monarkiet (særlig i Sverige) ikke har noen reell politisk makt.

Jeg har sjelden sett et kroppsspråk så fullstendig gjennomsyret av bitterhet og selvrettferdighet som det prinsesse Ragnhild oppvist på TV2 idag. Hvis hun hadde blitt dronning - da hadde vi ikke lenger hatt monarki i Norge :hår:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig med deg! Snakk om merkelig og bitter dame! :o

Skrevet

Ja, det var i dag det ja... Hva sa hun? Hva snakket hun om? Rapport??? Hva sa hun forresten om monarkiets posisjon og sa hun noe om den norske kongefamilien?

Har aldri hatt noen sans for dama og det virker som mine mistanker ble bekreftet... Søren at jeg gikk glipp av det....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syntes det var et meget godt intervju, og jeg forstår prinseesse Ragnhild meget godt. Hun stod fram på en ærlig og direkte måte, og ikke for å "sjarmere det norske folk i senk". Jeg er sikker på at hun hadde blitt en veldig fin dronning. Det at hun valgte å følge sitt hjerte synes jeg var svært respektfullt. Det kom jo fram at hun hadde hatt mange mektige apparater å stri med da hun ville gifte seg med den mannen hun elsket....storting, regjering, sin egen familie. Det var sikkert ikke lett..

Skrevet

Synes hun var fin jeg.

Og vår snille konge som ikke besøker sin kjære søster eller gidder å komme i sine niesers brullup.

Men,skulle avskaft hele kongehuset som ikke er noe annet enn et STORT pengesluk.

Skrevet

Ja, samtidig som hun jo selv valgte å gifte seg av kjærlighet, mente hun jo at Mãrta og Haakon hadde hatt dårlige rådgivere... :o :riste:

"Hennes mann hadde i allefall ordentlig jobb!"

Jo, bitterheten lenge leve!! :roll: :-?

På den andre siden kan jeg jo skjønne at de ble litt skuffet når kongeparet først var nede i Rio og ikke tok seg tid til et lite besøk... :klø:

Hadde det vært min bror hadde jeg også blitt skuffet.

Tydelig at de ikke er så nære....

Skrevet

Og vår snille konge som ikke besøker sin kjære søster eller gidder å komme i sine niesers brullup.

Det er vel en meget god grunn til det, akkurat som at Mette-Marit ikke vil ha kontakt med sin far. At vi ikke får vite det, betyr ikke at det ikke eksisterer en "gyldig" grunn. Jeg vil tro de aller færreste, kongelige eller ikke, slår hånden av sin egen familie sånn uten videre.

Skrevet

Jeg skjønner godt at de ikke har mye lyst til å besøke henne, jeg.

Når man ser hva hun får seg til å si på et TV-sendt intervju, kan man jo bare forestille seg hva som kommer av utriveligheter en sen kveld etter litt mye portvin...... Reise helt til Rio for å bli skjelt ut av henne, samtidig som hun vil ha æren for at de kongelige nå får gifte seg med borgerlige - det finnes sikkert mer hyggelige plikter også for kongelige!

Skrevet

Kongen var i Rio og gadd ikke besøke henne.

Synes det er synd når familiemedlemmer ikke snakker med hverandre.

Kongefamilien som skal stå der som overhode for Norge: Ha, Ha, Ha,

Kongen er sur på sin søster og morfar til vår såkalte nye kromprins får hverken hilse på mor eller barn.

Kjernefamilie det der ja .

Hva skal vi med dem?

Skrevet
Kongen er sur på sin søster

Og det vet du på hvilken måte? :o

For alt vi vet kunne jo kongen ha en fullstendig gyldig grunn for å avlyse besøket hos sin søster.

Skrevet

Jeg syns hele greia illustrer godt hvorfor det er viktig å unngå innavl... :roll:

Skrevet

Og det vet du på hvilken måte? :o

For alt vi vet kunne jo kongen ha en fullstendig gyldig grunn for å avlyse besøket hos sin søster.

IKKE PÅ TALEFOT MED SIN SØSTER DA. Var det bedre? Sur, sint, ikke på talefot osv. Noe er det iallefall.

Skrevet

Jeg forstår ikke at hun litt mere selvrespekt. En ting er at hun er uenig med noen av beslutningene som ha blitt tatt, men hva har TV2 og det norske folk med deg og gjøre?

Hvorfor ikke holde den slags ting inne i familien og ta oppgjøret der, og ellers stå samlet utad?

Piglet

Skrevet

IKKE PÅ TALEFOT MED SIN SØSTER DA. Var det bedre? Sur, sint, ikke på talefot osv. Noe er det iallefall.

For meg er det en gylig grunn for å treffe henne som han vil. Forøvrig møttes de til flere lunsjer, og var hos dem før hele besøket startet offisielt...

Når det gjelder å ikke dra i bryllup, synes jeg folk bør ha i bakhodet at kongen like etterpå fikk diagnosen kreft, og kanskje ikke følte seg helt i form til en så lang reise tett på...

Skrevet
Men' date='skulle avskaft hele kongehuset som ikke er noe annet enn et STORT pengesluk.[/quote']

Det der utsagnet er bare alt for dumt å komme med om det er avsaffelse av monarkiet du vil ha. Dersom du har fulgt med i debatten så hadde du visst at en president ikke er noe billigere å fø på...

Skrevet

Med en president må man ikke fø hele familien og deres barn til de ender sine dager i en kostbar begravelse. Fet kongelønn +++++ legges i sammen med statsminister-lønning og deles ut på president-lønning, så har staten spart.Alle folka kongen har runt seg + alle som jobber med statsministeren=alt for mye folk(på for høye lønninger)

Kan komme med masse flere "dumme" utsagn, men....... :D

Skrevet
Jeg syns hele greia illustrer godt hvorfor det er viktig å unngå innavl... :roll:

:enig_animasjon:

Skrevet

Man har faktisk en statsminister selv om man har president.

Til orientering....

Skrevet

Synes hun virket utrolig bitter i intervjuet, og jeg er enig med en kommentator som i VG i dag skriver at pressens vær-varsom-plakat burde vært brukt i forbindelse med tv-programmet, med tanke på det at enkelte bør beskyttes mot seg selv. Jeg kan vanskelig se at dette går ut over noen andre enn Prinsesse Ragnhild selv, og det er jo synd. Tv2 burde ha avstått fra å sende programmet, prinsessens meninger er uansett forsåvidt kjent fra før (via diverse intervjuer i ukeblader etc).

Når det gjelder kritikken av dagens kongebarn virker det som om hun er bitter på at det hun selv føler hun måtte betale så dyrt for (borgelig ekteskap med etterfulgende "landsforvisning") - det kan dagens unge generasjon gjøre uten at de "må betale" for det på noen måte.

Jeg synes TV2 begikk et overtramp ved å sende programmet. Det er gud hjelpe meg ikke alt vi tv-seere behøver å vite heller? Eller liker vi virkelig så godt og se andre velte seg i sin egen elendighet og utilstrekkelighet, særlig om den kommer i en relativt luksuriøs innpakning?

Skrevet

Jeg syns kjerringa er litt kul....riktignok litt småsnøvlete, men det hadde vel blitt en del vin til lunsjen den dagen, sannsynligvis lik alle andre dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...