Gå til innhold

(ute)Pus i 10 år... kan han være innepus i to uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Pusen min på 10 år bor hos mine foreldre (ganske stort hus) og er ofte ute. De har nå reist på ferie og jeg må derfor passe på ham. Foreldrene mine bor ganske langt fra min jobb og jeg har tenkt på at jeg kanskje kan ta med Pus til min leilighet. Problemet er da; han må bli innekatt i 2 uker. Leiligheten er ca 45 kvm2.

Noen tanker??????

Anonym poster: 181f138a8d3d5d8e93fbfe7b2b6d7b35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring; nei, det hadde ikke funka.

Anonym poster: 33cd322af03a9c4c9542b179a594dc23

Skrevet

Det hadde ikke fungert med min(e) katt(er).

:heks:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Dette kan gå bra det.

Hovedpoenget for at det kan gå bra er at pus ikke vil være hjemme, - for å holde ham inne i hans eget hjem i 2 uker ville blitt et rent helvete (for begge to).

Men, når han kommer til et, - for ham, nytt sted så blir det som å komme på kattehotell/-pensjonat.

Du må nok regne med en del mas ja, og at du må bruke mye tid sammen med ham (jaktleker, klatring osv.)

Har du en balkong/terrasse du kan gjøre kattesikker ? Slik at han kan ha denne som uteområde i tillegg til leiligheten din ?

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ok =) tusen takk for tilbakemelding... Da flytter jeg heller hjem til Pus =)

Anonym poster: 88d910f509e0dcbbc398e199bf6f22a8

Gjest Lille-pus
Skrevet

ok =) tusen takk for tilbakemelding... Da flytter jeg heller hjem til Pus =)

Anonym poster: 88d910f509e0dcbbc398e199bf6f22a8

Det er jo det absolutt mest optimale for pus :)

Snill med pus du :klemmer:

Lykke til med lengre reisevei til/fra jobb :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo det absolutt mest optimale for pus :)

Snill med pus du :klemmer:

Lykke til med lengre reisevei til/fra jobb :)

TS her:

Ja, jeg har en innglasset veranda... men det blir så varmt der ute, at jeg ikke hadde turt å ha ham der. Tør heller ikke å åpne" vinduene" slik at han ikke blir fristet til å hoppe ut!

Tusen takk =) :klemmer:

Skrevet

Nå ser jeg at du har bestemt deg for å dra hjem til pus, og det er selfølgelig det beste for han. :) Når det er sagt tror jeg det hadde gått helt fint at han var innekatt hos deg i 2 uker. Jeg har selv passet utekatter som har måttet være inne i flere uker hos meg og det har gått helt knirkefritt. Gamlepusen min var innekatt hos en venninne av meg i 2 måneder mens jeg var bortreist. Det gikk også helt fint. Nå fikk han riktignok en og annen tur ut i sele, men likevel..

Det er riktig som Lille-pus påpeker, at dette blir noe helt annet enn å stenge han inne i det hjemmet han har sine faste rutiner og sitt faste territorie rett utenfor. Det skal voktes og passes på, og han hadde nok blir rimelig stresset av å bli stengt borte fra det. Er det derimot et helt nytt sted vil de som oftest ha nok med å utforske det innendørs den første tiden. De vet jo at det er et "ute" der og, og det kan nok bruse i blodet til en gammel jeger når han etter noen dager setter seg i vinduskarmen og skuer ut mens fuglene kvitrer, men det oppleves ikke som noen akutt 'livsnødvendighet' å komme ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...