Birgiburgi Skrevet 1. juli 2012 #1 Del Skrevet 1. juli 2012 Trodde guttungen (4) fikk vannkopper natt til lørdag, da han hadde et kløende "brennenesleliknende" utslett på leggene, magen, delvis på ryggen, på armene og i fjeset. Og det går vannkopper på avdelingen hans i bhg, så det var logisk å tro det var det som var på gang. Men så gikk utslettet gradvis tilbake, uten å danne skikkelige blemmer. I går morges var han nesten innom feber'n, han kjentes litt glødende ut, men tempen viste bare 37-37,5. I dag (søndag) er restene av utslettet fortsatt litt synlig, og han har et par BITTESMÅ skorper, men de kan like gjerne ha kommet av at han klorte hull på utslettet, ikke at det har vært noen egentlige blemmer. Kan dette ha vært vannkopper? Er jo noen som får det lett, men jeg hadde forventet minst EN karakteristisk blemme... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jessica90 Skrevet 1. juli 2012 #2 Del Skrevet 1. juli 2012 Her er det en bra nett side om forskjelige syktdomer, vannkopper, alt mulig barnhttp://www.lommelegen.no/artikkel/vannkopper og syktomer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgiburgi Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg vet alt det "vanlige", hadde håpet på innspill fra noen som har klinisk erfaring som det så fint heter... Dvs noen som har sett vannkopper arte seg på forskjellige måter utover "standarden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 1. juli 2012 #4 Del Skrevet 1. juli 2012 Ikke alle blir syke av vannkopper. Min eldste fikk fem små prikker og ingen feber. De to andre fikk tett i tett og høy feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 1. juli 2012 #5 Del Skrevet 1. juli 2012 Når du sier brenneslelignenede, tenker jeg elveblest. Kan han ha vært borte i noe han ikke har tålt? Jeg har aldri vært borte i at vannkopper har utviklet seg så raskt som du beskriver. Her har det begynt med en prikk eller to, som har spredd seg sakte men sikkert over en tre-fire døgn. De første prikkene har fått skorpe på før de siste har brutt ut. Mine fem cent settes på at sønnen din har hatt noe annet enn vannkopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgiburgi Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 1. juli 2012 Ja ikke umulig at det var noe elveblestgreier... Men gudene vet hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 1. juli 2012 #7 Del Skrevet 1. juli 2012 Min datter hadde kun en prikk midt på hodet når hun hadde vannkopper. Hadde det ikke vært for at hun hadde så dårlig hårvekst hadde jeg ikke sett den, hun var ellers frisk og rask uten feber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 2. juli 2012 #8 Del Skrevet 2. juli 2012 Det sies jo at hvis man har hatt færre en 5 blemmer så har man ikke hatt vannkopper, og man kan få det på nytt senere... Vet ikke hva sønnen din har hatt ts, men det kan nok hende at vannkoppene dukker opp igjen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2012 #9 Del Skrevet 2. juli 2012 Ja ikke umulig at det var noe elveblestgreier... Men gudene vet hvorfor... Datteren min hadde et utbrudd med elveblest da hun var 4 år. Vi har aldri funnet ut hvorfor. Og det har aldri gjentatt seg. Så som du sier...gudene vet hvorfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 2. juli 2012 #10 Del Skrevet 2. juli 2012 Det sies jo at hvis man har hatt færre en 5 blemmer så har man ikke hatt vannkopper, og man kan få det på nytt senere... Tror ikke det alltid stemmer, dattera mi har hverfall ikke hatt vannkopper etter det selv om alle søsknene hennes har hatt det, både mine unger og faren hennes sine unger. Selv har jeg aldri hatt vannkopper som har blitt oppdaget. Jeg har heller ikke blitt smittet hverken av søsken eller mine egne unger, så legen mente jeg må ha hatt en veldig mild form og og antagelig bare en prikk eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgiburgi Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 3. juli 2012 Ja en ting er i alle fall sikkert; tiden vil vise takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå