Gå til innhold

hund som MÅ ha noe i munnen når han er glad og fornøyd

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Det er ikke noe problem - absolutt ikke, men bikkja MÅ ta noe i munnen når han er glad og fornøyd. Helst en sko og da i forbindelse med at vi kommer inn døra.

Hva er dette fenomenet? Han er en cockerblanding, så jeg tenker at det er behovet for å apportere som slår inn?

Ja, og sokker da... Disse må for guds skyld stjeles i tide og utide. Han ødelegger for øvrig ingenting .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt :) en veninne har en boerboel valp som henter pleddet sitt når han er glad.

Skrevet (endret)

Hunder er geniale dyr. De demper sitt eget stress! Dette er ikke noe ukjent fenomen, og det er ikke unormalt at hunder tar ting i munnen og bærer på de når de er litt "overglade". Det er et tegn på en sunn og fornuftig hund :-)

Mange hunder gjør også dette når man for eksempel skal ut på tur. De rett og slett finner på noe annet for å "roe seg selv" litt. Ofte kan det også brukes når en skal lære en hund å roe seg i enkelte situasjoner.

Endret av Portvinpiken
Skrevet

Samme gjør min.Helst en ball eller bamsen. Synes det er artig når han "bjeffer " samtidig som han har ballen i munn.

AnonymBruker
Skrevet

Samme gjør min.Helst en ball eller bamsen. Synes det er artig når han "bjeffer " samtidig som han har ballen i munn.

Alltid artig å se en hund stresse seg så mye opp at den ikke vet om den skal bjeffe eller roe seg.

Anonym poster: 5b50c11f24519bb0a77dc698de7d3b9d

Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

Min pleier å ta med seg en ball til ytterdøra når noen kommer sånn i tilfelle det kommer noen som vil leke før de har tatt av seg skoa, "man vet jo aldri" tror jeg hun tenker. Noen ganger så hender det hun tar med to stykker også bare i tilfelle èn ikke er nok, kan jo hende det kommer to som vil leke :fnise:

Men det at enkelte hunder alltid må ha noe i munnen når de er glade høres ikke bra ut, det minner litt som en eller annen form for tvangshandling, på lik linje som at noen slikker seg på potene eller tygger på beina når de er stressa for å roe seg selv.

Endret av Uanonymbruker
AnonymBruker
Skrevet

Min Chihuahua tar det nærmeste hun finner når jeg kommer inn i døra eller vi får besøk. Først stikker hun å henter noe og så "viser" hun tingen sin og er overlykkelig. :)

Skikkelig søtt :)

Anonym poster: 9aadcec94a76b1ff82bec48dfe5ba38b

Skrevet

Alltid artig å se en hund stresse seg så mye opp at den ikke vet om den skal bjeffe eller roe seg.

Anonym poster: 5b50c11f24519bb0a77dc698de7d3b9d

Og du vet at min rase har det med å prate ikke sant ? Gjerne med noe i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...