Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns dere the biggest loser er et motiverende og bra program? :) Jeg for min del blir veldig motivert av å se hvor mye de faktisk klarer å gå ned på en uke! Vurderer å kjøpe spillet til wii. Noen erfaringer?

Anonym poster: b7cf2788ad49be51cfe9e3ee62720943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å se på det når jeg trener cardio på tredemølle/sykkel/ellipsemaskin, jeg :) Synes det er utrolig motiverende å se på innsatsviljen og motivasjonen noen av de har, og så tenker jeg ofte at hvis de klarer en så tung treningsøkt når de i utgangspunktet er så dårlig trent, så burde jeg klare å gjennomføre min økt :)

Men for min del er det ikke selve vekttapet deres som er imponerende, men innsatsviljen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt som andre amerikanske greier. Litt for ekstremt og urealistisk.

Anonym poster: a08739e7c984b5758a5dee25d229ab07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe motiverende program! Men veldig overdrevent da ;)

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg har lest at det ikke er så rosenrødt så de vil ha det til på tv. de får mange plager under og etter programmet på grunn av den alt for raske vektnedgangen. Men det sier jo selvsagt ikke programmet noe om. de vil jo egentlig bare lage tv som folk vil se på.

Skrevet

herregud nei, jeg blir alltid grusomt SULTEN når jeg ser på det programmet! :fnise:

• Liker 2
Gjest _La Femme
Skrevet

Syns dere the biggest loser er et motiverende og bra program? :) Jeg for min del blir veldig motivert av å se hvor mye de faktisk klarer å gå ned på en uke! Vurderer å kjøpe spillet til wii. Noen erfaringer?

Jeg blir absolutt motivert av programmet. Og jeg syns det har stor underholdningsverdi i tillegg. Selvfølgelig, jeg kan ikke gå ned like mye som disse menneskene. Jeg veier like mye som de går ned i vekt, så har et annet utgangspunkt. Og ikke har jeg tid til å være hele dagen på gymmen heller, men.. inspirasjon og motivasjon får jeg likevel!! :)

Når det gjelder spillet wii syns jeg ikke det er et bra treningsprogram. Det var det en stund, før jeg ble lei. Brukte det 2-3 ganger så var jeg lei.

Skrevet

Jeg syns det er veldig motiverende. Det beviser at sykelig overvektige mennesker kan bli normalvektige.

Har imidlertid noen innvendinger:

- Jeg syns det er for lite fokus på mat. Det er veldig stort fokus på trening, men mat er faktisk minst like viktig. Hadde vært interessant å vite hva de spiser. Man får sjelden vite om det, bare av og til.

- Vi får ikke høre om stølhet, gnagsår og liknende som alle opplever ved treningsstart. Det gjør det hele litt mer urealistisk. Jeg får ofte gnagsår dersom jeg trener hardt. Om jeg blir veldig støl, må jeg hvile. Det virker ikke som om de har noen hviledager? Dermed virker det hele altfor perfekt. Man klarer ikke å kjenne seg igjen i deltakerne, bortsett fra at de er overvektige og u-trente.

- De burde hatt enda større fokus på det psykiske aspektet. Å være sykelig overvektig har mye med psyken å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et idiotisk program. Det er vel og bra å hjelpe folk ned i vekt, men ikke over så kort tid som det gjøres i slike program. Ideelt sett burde man brukte flere måneder på vektnedgangen, men det hadde nok blitt altfor lange program og for dyrt og produsere.

Anonym poster: 44c8924b6ebbfe5aa9e1039e5528d05b

Skrevet

Jeg syns det er veldig motiverende. Det beviser at sykelig overvektige mennesker kan bli normalvektige.

Har imidlertid noen innvendinger:

- Jeg syns det er for lite fokus på mat. Det er veldig stort fokus på trening, men mat er faktisk minst like viktig. Hadde vært interessant å vite hva de spiser. Man får sjelden vite om det, bare av og til.

- Vi får ikke høre om stølhet, gnagsår og liknende som alle opplever ved treningsstart. Det gjør det hele litt mer urealistisk. Jeg får ofte gnagsår dersom jeg trener hardt. Om jeg blir veldig støl, må jeg hvile. Det virker ikke som om de har noen hviledager? Dermed virker det hele altfor perfekt. Man klarer ikke å kjenne seg igjen i deltakerne, bortsett fra at de er overvektige og u-trente.

- De burde hatt enda større fokus på det psykiske aspektet. Å være sykelig overvektig har mye med psyken å gjøre.

Har du feil utstyr får du gnagsår. Eller så må du gå inn skoene dine. Det må man bare gjennom og ikke kjøpe nye sko hele tiden. Nye sko skal gåes inn og det er normalt med gnagsår....

Ang. stølhet så er det bare å komme seg opp på maskinen og få i gang kroppen igjen. Du skal selvfølgelig ikke presse på så innmari om du er kjempestøl, men varme opp musklene og bruke de lett. Stølhet kommer av små "rifter" i musklene når de blir brukt hardere enn de er trent til og er selvfløgelig ubehagelig. Man skal ikke presse på hardt igjen når man er støl, men å varme opp de musklene skader på ingen måte. Bedre det enn å stivne heeelt igjen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer også på at de fokuserer så lite på mat og så mye på trening som ville tatt motet fra de fleste. Det er heller ikke sunt å gå ned så mye på så kort tid. Jeg har sett på programmet litt for noen år siden og så 2-3 episoder de siste dagene. På disse få episodene har vi sett noen bli sendt på sykehus to ganger. Her om dagen var det også en konkuranse der det var om og gjøre å spise mest mulig! WTF? Gir ikke akkurat et realistisk syn på kosthold, trening og kropp.

Håpløst amerikansk show. Gjør meg bare irritert.

Anonym poster: a08739e7c984b5758a5dee25d229ab07

• Liker 1
Skrevet

Hvor får man kjøpt spillet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...