Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som nylig har kjøpt bolig, hvor lang nedbetalingstid har dere på boliglånet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte bolig for 4 år siden, og valgte 25 års nedbetalingstid på lånet. Ingen avdrsgsfrihet.

Skrevet

Om jeg vinner i et eller annet relevant lotteri og plutselig får lov å kjøpe noe så kommer jeg å nekte å gå en eneste dag over 20-år i nedbetalingstid.

Skrevet

Vi kjøpte for tre (snart fire) år tilbake, og satte plan om 25 års nedbetalingstid. Ifølge banken var dette mest vanlig blant "ungdom" på vår alder. Vi var midt i tjueåra når vi kjøpte. Jeg har også inntykk av at 20 til 25 års løpetid er det ordinære å starte med.

Litt sånn på siden av emnet:

Kortere er bedre!

Vi har gått endel opp i lønn siden vi startet lånet, så vi har begynt å bli litt mer aggresive på nedbetalingene våre. Sett at renten holder seg (den vil nok gå noe opp) så har vi under 12 år igjen. Så vi har barbert bort minst 7-9 år på nedbetalingstiden. For vår del betyr det ca 300 000 kroner mindre i renteutgifter.

Sjekk http://www.laanekalkulator.no - her kan du putte inn hvilke tall du vil, velge mellom serielån og annuitetslån og se hva lånet vil koste deg totalt i måneden, og totalt i renter osv.

Skrevet

Vi har for øyeblikket 30 års nedbetalingstid. Vi har bodd her i et år, og har eid egen bolig i til sammen 5 år. Vi har valgt dette fordi jeg fortsatt er student, og vi har et billån vi vil betale ut først.

Om et år eller to kommer vi til å korte ned tiden betraktelig, men lånet er uansett så lavt (1,2 mill) at jeg sover godt om natten uansett hva som skjer med renter, boligpriser eller u name it.

Skrevet (endret)

Vi kjøpte bolig for 2,5 år siden og tok da huslånet på 15 år. Fikk etter hvert prutet ned renta, men valgte å beholde avdragene slik de var. Dette har ført til å at vi per dags dato har ca 11 år igjen av huslånet. :)

De i banken hevet en smule på øyenbrynene når vi som førstegangskjøpere ville ha boliglånet på 15 år.

Endret av SmallTalk
AnonymBruker
Skrevet

Dere som nylig har kjøpt bolig, hvor lang nedbetalingstid har dere på boliglånet?

15 år. Hardt,men dette pga vi var vel voksne da vi kjøpte

Anonym poster: dde7e9af87f91f8d7387d25c722a12d2

Skrevet

Vi kjøpte bolig for litt over 1 år siden. Har 25 års nedbetalingtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...