Gå til innhold

Klippa pelsen til hunden min og nå angrer jeg sinnsykt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klippa hunden min fordi hun hadde så mye floker og jeg var lei av hele pelsen og alle flokene så jeg klippa henne ca. tre-fem-syv cm. Nå angrer jeg sinnsykt mye over at jeg gjorde det :tristbla: Det er en måned siden jeg klippa henne og har lest at pelsen vokser 2 cm. i måneden men jeg synes ikke pelsen på hunden min har vokst noenting :tristbla: Er det noe som kan gjøres sånn at pelsen vokser fortere eller er det bare å vente til jul, føler ivertfall det er lenge til og til jul. Men hvis pelsen vokser 2 cm. i måneden er pelsen vokst ut i september. Synes pelsen hennes ikke vokser noe på den siste måneden. Det værste med pelsen er at jeg klippa skjeft og i forskjellige lengder og klippinga var helt katastrofe for min del. Da har jeg erfart at hundefrisør skal jeg aldri være mere. Og jeg ønsker heller ikke til å gå til en ordentlig hundefrisør fordi er redd om de bare klipper henne enda mere. Hundefrisøren må jo da rette ut pelsen sånn at den er like lang overalt og da blir hun jo enda kortere pels hvis alt skal være på det korteste der jeg klippa. Jeg har lært å aldri gjøre det mere men jeg fikk ett impuls og bare klippa fordi var lei av flokene og var desperat og rådvill. Da må jeg bare vente da.

Anonym poster: e1a71e6097490488166fe9183ed5872b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags hund har du?

Om du synes resultatet ble såpass ille kan du jo vurdere en time hos hundefrisør da, bare sånn for å rette opp.

Ellers får du trøste deg med at hunden sikkert synes det er deilig med kort sveis i varmen, også vokser det sakte men sikkert ut igjen.

Husk å gre pelsen slik at den ikke floker seg igjen :)

• Liker 1
Gjest kittycat
Skrevet

hmm, får bare vente litt da og evt høre med dyrelege/frisør om det ikke skulle vokse helt ut igjen. Så lenge dyret ikke blir gående slik lenge er du tilgitt.

Min lenke

Skrevet

nei men herremann, hehe, det er en HUND, det er ikke DEG.. la det nå gro naturlig slik det skal!:)

ta på den en dekken på kaldere dager hvis du syns det er flaut :P

Gjest _La Femme
Skrevet

Hør her: Om hunden din hadde floker i pelsen, gjorde du det riktige med å klippe pelsen! En hund full av floker har det ikke godt. Det klør, det blir varmt, og hunden kan få infeksjoner i huden bak flokene. Jeg vil egentlig være litt streng her fordi, har du fått deg en hund med lang pels, enten må du gjøre pelsstell på hunden hver dag slik at hunden ikke får så mye floker, eller så må du holde hunden kortklipt. Sånn er det bare.

Og når du syter over hvordan du angrer på at du klipte hunden din, høres det nesten ut som at du bare bryr deg om hvordan hunden din ser ut? Hunden din er så mye mer. Det er fortsatt den samme hunden uten all den pelsen. Hunden trenger ikke all den pelsen nå som det er sommer, og vil sannsynligvis syns at det er godt med litt kortere pels i en varmere periode. Jeg syns at du bør begynne å tenke litt mer på det beste for hunden din. Å gi den et slags middel for å få pelsen til å vokse fortere, er ikke hundens beste.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig med La Femme!

Jeg har langhåret hund, og jeg klipper den helt kort. Jeg har ikke hund pga utseendet dens, skal ikke bruke den til utstilling eller avl, men jeg elsker rasen og gemyttet.

Jeg vet jeg ikke orker alt pelsstellet som følger med den lange pelsen, derfor holder jeg den kort - og flokefri - året rundt. Kler på den når vi er på tur i kulda, selvfølgelig.

Synes du skal ta den med deg til en hundefrisør, jeg, så får du jevnet det ut. Kanskje blir den såpass fin at du bestemmer deg for å holde den kort framover, så slipper du å ha dårlig samvittighet for at du ikke greier å holde flokene unna.

Anonym poster: 5cce48a0f7526f58d44c3b03eb23ac1a

• Liker 3
Skrevet

Så deilig for hunden å slippe masse pels i varmen! Tror nok den har det helt strålende selv om den ser litt rar ut :)

Skrevet

Jeg klippa hunden min fordi hun hadde så mye floker og jeg var lei av hele pelsen og alle flokene så jeg klippa henne ca. tre-fem-syv cm. Nå angrer jeg sinnsykt mye over at jeg gjorde det :tristbla: Det er en måned siden jeg klippa henne og har lest at pelsen vokser 2 cm. i måneden men jeg synes ikke pelsen på hunden min har vokst noenting :tristbla: Er det noe som kan gjøres sånn at pelsen vokser fortere eller er det bare å vente til jul, føler ivertfall det er lenge til og til jul. Men hvis pelsen vokser 2 cm. i måneden er pelsen vokst ut i september. Synes pelsen hennes ikke vokser noe på den siste måneden. Det værste med pelsen er at jeg klippa skjeft og i forskjellige lengder og klippinga var helt katastrofe for min del. Da har jeg erfart at hundefrisør skal jeg aldri være mere. Og jeg ønsker heller ikke til å gå til en ordentlig hundefrisør fordi er redd om de bare klipper henne enda mere. Hundefrisøren må jo da rette ut pelsen sånn at den er like lang overalt og da blir hun jo enda kortere pels hvis alt skal være på det korteste der jeg klippa. Jeg har lært å aldri gjøre det mere men jeg fikk ett impuls og bare klippa fordi var lei av flokene og var desperat og rådvill. Da må jeg bare vente da.

Anonym poster: e1a71e6097490488166fe9183ed5872b

Hadde du bare tatt deg tiden og stelt og børstet pelsen til hunden din, så hadde du sluppet dette!! blir så sint når jeg hører at hele pelsen er så flokete, tar kort tid og vedlikeholde det, og ta deg noen minutter vær dag og stelle pelsen, enn å vente til hele pelsen er flokete før du skjønner at du må gjøre noe!! Mitt råd, STELL hunden din bedre ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...