Gjest Abelone Skrevet 9. februar 2004 #1 Del Skrevet 9. februar 2004 Er det noen av dere som har erfaring med å bruke Tonalin CLA, og synes at det virker? Hvor mye har du spist, hvor lenge, hvilken effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. februar 2004 #2 Del Skrevet 10. februar 2004 Neimen om jeg vet, men jeg lurer også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 10. februar 2004 #3 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har hørt at du må trene JÆVLIG mye for at det skal virke, og da spør jeg meg om det egentlig er noen vits :klø: Dessverre ikke til mye hjelp, I know Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 10. februar 2004 #4 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har begynt på cla fra apoteket..... har bare gått en uke men.. ser jo lissom forandringer om jeg innbiller meg det nok skal du begynne på dem abelone? skal vi oppdatere hverandre da ? lurer oxo på om det er andre som har prøvd dem... alle snakker om dem men ingen har lissom prøvd..... tar kanskje helt feil nå men.. litt trening må nok til sa ho apotekdama, oxo spise sundt og sånt.. cla var bare litt ekstra driv lissom...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 11. februar 2004 #5 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg gikk på cla før og hadde ingen effekt av de.. Brukte de lenge og trente men ingen resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2004 #6 Del Skrevet 11. februar 2004 har prøvd det, sammen trening, merket ingen forskjell, fant etterhvert ut at det var bedre å bruke pengene på nye løpesko....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 11. februar 2004 #7 Del Skrevet 11. februar 2004 Slik som jeg har skjønt det (av å snakke for mye med bolegutta på gymmet :oops:) funker ikke CLA som "slankemiddel" som sådan hvis ikke resten av kostholdet og treningen følges opp. Det har derimot visstnok en muskelbesparende effekt ved diett, og brukes derfor av kroppsbyggere under deffing (fjerning av kroppsfett før konkurransesesongen) for ikke å miste muskelmasse samtidig. Hvis du ellers kjører et godt fettforbennende opplegg kan kanskje CLA ha effekt. Videre må dere helt sikkert ta CLA i høyere doser enn anbefalt for å få god effekt, som med det meste av kosttilskudd i Norge. Tror nok ihvertfall ikke dette er noe tilskudd for dem som ikke ellers trener hardt og spiser riktig. Få heller i dere litt sunt fett, hvis dere slanker dere med lavkalorikurer eller tilsvarende. Det har dokumentert effekt. Hvis kroppen får for lite fett vil den lagre istedenfor å forbrenne fett. Tilskudd av sunt (flerumettet) fett får igang fettforbenningen, og lagres ikke som fettoverskudd i kroppen på samme måte som mettet fett. Jeg ville kjøpt tran eller linfrøolje jeg, istedetfor CLA :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 11. februar 2004 #8 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er gjort noen kliniske studier på CLA. Ingen av de viser at CLA har slankelde effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 11. februar 2004 #9 Del Skrevet 11. februar 2004 satser på at tro kan flytte fjell jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asianpie Skrevet 12. februar 2004 #10 Del Skrevet 12. februar 2004 Er enig med de andre. Kjøpte CLA for et par år siden, og det funket ikke på meg i det hele tatt. Menn!!!!! Jeg har en kollega, som gikk ned utrolig mange kiloer, og når jeg spurte henne hemmeligheten bak slankingen, nevnte hun CLA for meg.. hehe, hun understreket også at man må trene utrolig mye.. Så trening er nok nøkkelordet, har ikke særlig tro på slankepiller uansett. Tren og spis sunt. Det vli gjøre det mye fastere, slankere og sunnere. Lykke til, Kosmos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 12. februar 2004 #11 Del Skrevet 12. februar 2004 Er enig med de andre. Kjøpte CLA for et par år siden, og det funket ikke på meg i det hele tatt. Menn!!!!! Jeg har en kollega, som gikk ned utrolig mange kiloer, og når jeg spurte henne hemmeligheten bak slankingen, nevnte hun CLA for meg.. hehe, hun understreket også at man må trene utrolig mye.. Vil nok tro at det heller var treningen som gjorde utslaget, ikke pillene... CLA har ingen dokumentert effekt. Som Gyldenløwe skiver, har CLA en muskelbesparende effekt ved deffing/diett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #12 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei Heilmjølk + kjøtt frå ku, okse og sau er naturlege og viktige CLA-kjelder!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 15. februar 2004 #13 Del Skrevet 15. februar 2004 CLA virket ikke på meg og jeg spiste dem lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. februar 2004 #14 Del Skrevet 16. februar 2004 CLA er rett og slett flerumettede fettsyrer. De som reklamrer for det som "slankemiddel" har forsåvidt rett. Det HAR en slankende effekt, fordi slike fettsyrer bedrer kroppssammensetningen, og skaper et mer ideelt forhold mellom fett og muskulatur i kroppen. Dersom kroppen registrerer tilstrekkelig omløp av sunne fettsyrer, vil den gi slipp på en del av reservene. Men det er selvfølgelig ikke sånn at man kan sitte på ræva i sofan og forvente å bli slank! Det forstår alle hvis de leser innholdsfortegnelsen på produktet, og har basale kunnskaper når det gjelder hvordan kroppen fungerer. CLA har gode resultater utseendemessig for mennesker som er veltrente fra før, men har et par kilo ekstra. For utøvere på konkurransenivå hjelper det mot stagnasjon i fettforbrenningen- slik at kroppen fortsetter å forbrenne fett helt til totalen kan ligge på forsvinnende lite kroppsfett før en konkurranse. For oss andre er det økt energi og generelt velvære vi merker først. Da kan tran gjøre samme nytta til en brøkdel av prisen. Jeg sier ikke at CLA er noe tull - det er et verdifullt næringsmiddel, og har absolutt en funksjon over lengre tids bruk. Men noe hurtigvirkende slankepreparat er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 16. februar 2004 #15 Del Skrevet 16. februar 2004 samme med de andre fettsyrene. omega 3 og 6, disse virker og slankende, men i samme forstand som CLA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå