Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arbeider i privat sektor, oljebransjen. Jeg har en kronisk sykdom,men klarer fint å arbeide 100% på det gjevne. Men når det kommer til ferie blir det vanskelig for meg. Nå hadde jeg nettopp 1 uke ferie, og når jeg kommer tilbake på jobb, så blir det fryktelig travelt, mye arbeid å gjøre, for ingen tar mitt arbeid når jeg er borte. Arbeider med regnskap, så tidsfrister er også en faktor her.

Min kroniske sykdom blir verre når jeg får det så travelt, og så stor arbeidsmengde, at jeg ser med frykt på hvordan det skal gå når jeg skal ha 2 uker i august.

Er det noen som vet om jeg har rett på ferievikar? Vi er ikke en IA bedrift.

Anonym poster: 9a429c804876a9038901e98c39699d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min kroniske sykdom blir verre når jeg får det så travelt, og så stor arbeidsmengde, at jeg ser med frykt på hvordan det skal gå når jeg skal ha 2 uker ferie i august.

Korreksjon

TS

AnonymBruker
Skrevet

Man har vel ikke rett på ferievikar i ordenes forstand, men så lenge man er ansatt og ikke har lederskapet for regnskapsfunksjonen selv så er det jo i prinsippet arbeidsgiver som har ansvar for at viktige funksjoner også blir utført når folk er i ferie. Eventuelt kan arbeidsgiver bestemme seg for at arbeidsoppgavene kan vente litt, til du kommer tilbake. Men det er da også arbeidsgiver som må svare for denne beslutningen dersom det blir problemer av det.

Anonym poster: 6f47a8c56b023ca25f44e9063fc58513

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...