Gå til innhold

Dere som trener tidlig på morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som trener før dere gjør noe annet om morgenen, typ. før jobb / skole, spiser dere noe først? Og hvor lenge trener dere når dere starter dagen med trening, halvtime, tre kvarter? En time?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Har jeg spist en god kveldsmat dagen før, kan jeg trene på tom mage. Hvis ikke spiser jeg en halv banan, en yoghurt eller en brødskive ca en halvtime før trening.

Har jeg ikke spist, holder det med en halvtimes økt. Om jeg derimot har spist litt kan jeg holde på lenge :)

Skrevet

Hei

Nei, jeg spiser ikke først. Trener klokken 06.00 om morgenen og etterpå spanderer treningsenteret frokost i form av ulike frokostblandinger med ulike meieriprodukter til, samt rosiner, mandler, kanel og banan...

Spiser siste måltid dagen før etter siste trening ( rundt halv ti) evt i nitiden om jeg ikke trener på kveld.... Kveldsmat er nesten alltid en Skyr. Holder fint til ei økt på 1,5t om morgenen. Drikker et stort glass vann før jeg tar fatt på dagen da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser først. 1-2 knekkebrød og drikker litt vann. Spiser som regel 1 time før treningen begynner slik at jeg ikke får hold. Står derfor ekstra tidlig opp de dagene jeg trener om morgenen.

Anonym poster: bf3807f8cc039bdaf8c811d27bd5850c

Skrevet

Ikke så ofte jeg trener om morgenen.

Men de gangene jeg gjør det er nødt til å spise litt, det er gjerne en halv brødskive, et eple eller en banan, i full fart mens jeg kler på meg. Og starter treningen umiddelbart etterpå. 30min - maks en time.

Gjest alille
Skrevet

Hvis jeg skal trene styrke må jeg spise først, hvis ikke greier jeg bare halve økta. Spiser ca 25g havregryn, og så spiser jeg frokost 2 etter trening.

Trener fra 0645 til 0740.

Skal jeg jogge dropper jeg frokost.

Skrevet

Spiser en brødskive eller noe lite. Så tar jeg frokosten etter treninga :)

Skrevet

Når jeg trener på morgenen blir det på tom mage, rett og slett fordi jeg står opp, vasker fjes og pusser tenner, tar på treningstøy og går. Har jeg behov for litt energi, tar jeg litt rosiner/nøtter på veien. Morgenøkter er ofte ikke så lange, mellom 30 og 50 min, vanligvis. Så spiser jeg frokost rett etterpå.

Skrevet

Jeg trener ofte styrke på morgenen, og spiser ikke frokost før trening. Økten varer fra 45 min. til 1 time. Spiser stor frokost like etterpå :)

Skrevet

Kommer an på,spiser om jeg er sulten.Er jeg ikke sulten så spiser jeg etterpå.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg trener stort sett alltid før frokost, og lengden på økta varierer fra 30-45 min. Har klart 60 min også. Synes det er bedre å trene på tom mage.

Skrevet

Når jeg har lange morgener (dvs har sene forelesninger eller begynner sent på jobb) spiser jeg som oftest en "brødskive" (proteinbrød - veldig lite karbohydrater, så er ingen rask energi i det) før jeg trener. På vei fra trening, eller med en gang jeg kommer inn drikker jeg en proteinshake (for ikke å bli -helt- skjelven, før jeg går i dusjen, ordner meg for dagen, og spiser frokost ca en time etter trening.

Så ja.. jeg spiser før trening, men det blir ikke ordentlig frokost for min del. Men så er jeg et matvrak uten like, så jeg kan ikke sette navn på alle måltidene mine uten at det blir for mye å holde oversikt over. Spiste f.eks lunsj tre ganger på jobb i dag. :P

Skrevet

Nei, det eneste jeg putter i meg før trening er en stor kaffe og kreatin. Flesteparten av mine beste treningsøkter er på morgenen. Jeg spiser heller en mektig god porsjon etter trening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...