Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en gråtende venninne på tråden her i dag.

Sexlivet mellom henne og mannen har vært temmelig labert de siste pår årene. I

går hadde hun mannet seg opp for å diskutere det som hun anser for å være et ganske så alvorlig problem.

Svaret hun fikk fra sin mann var at hun kunne ta seg en titt i speilet så fikk hun se hvor problemet ligger.

De siste 10 årene har hun nemlig økt vekten sin med ca. 20 kg. I følge han så har hun ingen tiltrekkningskraft på han lengre.

Han har rett og slett ikke lyst på henne mere slik hun ser ut nå.

Hun på sin side, tror ikke at han elsker henne lengre og vurderer skillmisse.

Jeg er enig med henne i det.

Det får da være måte må å såre den man elsker. Han er jammen ikke noe glansbilde selv heller. Kulemage og tynn i håret som han har blitt.

Jeg foreslo for henne å sykemelde seg et par uker og komme ned hit til meg i den perioden. Vet ikke hvordan jeg kan stille opp for henne ellers.

Da kan han ha det så godt. Ta seg av unger og hjem alene.

Drittsekken!

Huff... Jeg er så sinna! :kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt som dette er ganske vondt å lese... Finner ikke helt ord, jeg!

Med den holdningen han har til henne, høres det ikke ut som om det er noe sunt for selvbildet hennes, dette ekteskapet! Kanskje det at hun har født barna deres har gjort noe med kroppen hennes? Men neida; vi kvinner skal se ut akkurat som den vi var før barnefødslene, det er klart! :evil: Hvilken unnskyldning har han for hengemage og hårtap, da? Har hun noengang brukt det mot ham at han også ser "pent brukt" ut, mon tro? En ting er hva han tenker, men å si det så brutalt! Det var stygt!

Hva hun burde gjøre nå, er vanskelig å si... De har jo barn å ta hensyn til, og samtidig trenger hun helt klart å tenke på seg selv! Men en liten tur på besøk til en god venninne, hadde uansett sikkert gjort henne godt! Og kanskje han også hadde hatt godt av å greie seg alene litt og tenke seg litt om?

Det er flott gjort av deg å stille opp, Irka!

Skrevet

:o

Ja, vet du hva, antenner er en anretning som har reddet både den ene og den andre!

Det er godt mulig at det er sant, det han sier. At han var ærlig.

Men, hovedpoenget her er vel at dersom han ikke ønsker å være sammen med kvinnen sin fordi hun endrer utseende, - hva skjer da når hun fyker oppover i årene, og blir slappere, eldre, og mer rynkete for hvert år?

Det blir selvsagt han også, men mannfolk har ofte en fin evne til å ikke bry seg så mye om akkurat dèt.

På den andre siden, så synes jeg det er viktig å ta seg sammen litt for å opprettholde tenning i forholdet.

Men jeg ønsker ikke å fokusere for mye på akkurat det i denne situasjonen.

Jeg synes det han sa vitner om svært liten respekt og omtanke.

Skrevet
Huff... Jeg er så sinna!

Med all grunn... :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Det er vel heller potensen hans som begynner å svikte tenker jeg.

Bra han fikk en "fedmestokk" å henge skylden på.

Kunne sikkert aldri falle han inn at feilen muligens kan ligge hos han.

Jeg har aldri egentlig likt den fyren, og dette forsterker bare det negative inntrykket. :sinna:

Skrevet

Han har ikke så veldig høy respekt for henne...

Det var ingen fin måte å si det på - men hvordan har hun stilt spørsmålet sitt? Kan hun ha hentydet impotens, anklaget han, lagt hele ansvaret over på han? Spottet? Hentydet utroskap?

De får kanskje ta en prat sammen - kanskje han kan bli med henne på turer og at de kan bryte den onde sirkelen på den måten.

Vet ikke helt dette med tenning - kanskje noen rett og slett ikke tenner på damer som har litt mer enn bare liten valk, at menn er forskjellig der? Noen damer på seksti er jo sexye, andre ser ut som de har gitt opp for lenge siden.

(Det med tenning vet jeg lite om, men siden noen tenner på sko... men jeg vet at bagateller kan ødelegge for om jeg tenner på en type jeg opprinnelig øynet som interessant, f.eks. et hår som er plassert feil på skulderen kan gi meg spunk...og det kan jeg lite for. Men det er selvsagt helt i starten av noe som "kan bli et forhold"...og som ikke blir det.)

Dersom han bare var gjennomført ekkel (og det var han jo, men var det tosidig?) - så synes jeg ikke hun skal finne seg i det.

Kanskje han rakker på henne stadig. Det er hun selv som vet best.

Skrevet

Et godt eksempel på en mann som vil at kvinnens utseende skal være på topp samme hvordan han ser ut selv! :evil:

Gjest Den onde
Skrevet

Sier med helt enig med Irka og Nabodama.

Fy flate for en drittsekk!

Skrevet

Jeg synes også at Vegas poeng bør vektlegges her.

En sak har sjelden bare en side - selv om det selvsagt kan hende han er "en gjennomført drittsekk", så vet vi ikke det, noe som må tas høyde for.

Skrevet

Det hadde brakt djevelen frem i meg altså - hadde gått på en smell men skulle jammen visst å gjøre noe med det... En knallhard periode med sunn mat og trening, for så å si det samme tilbake - "sorry vennen, men den kulemaven og det tynne håret - jeg vet ærlig talt ikke om du faller i smak lengre.."

:evil:

Blæh!

Når det er sagt... Kvinner har en lei tendens til å forfalle når de har fått mann og barn.. Havner i kosedressen med håret i strikk og null sminke - gjerne med god mat og snadder på kvelden... Jeg er ikke forundret over at menn reagerer - det er jo en forandring som regel fra den "snertne snella" han giftet seg med.... Kanskje vi ikke skulle være så hårsåre, legge oss litt i selen og beholde vårt attraktive ytre - begge kjønn...

Tross alt er tiltrekning og sex en viktig del i ethvert forhold så man bør nok jobbe litt for å beholde dem der... Begge to!

MzTrez

Skrevet
Han har ikke så veldig høy respekt for henne...

Det var ingen fin måte å si det på - men hvordan har hun stilt spørsmålet sitt? Kan hun ha hentydet impotens, anklaget han, lagt hele ansvaret over på han? Spottet? Hentydet utroskap?

I følge henne selv, hadde hun kun sagt at det var vel på tide at de tok seg en prat sammen om grunnen til den dårlige aktiviteten.

Uansett så vet jeg at hun ikke er typen til å angripe med hentydninger til impotens og utroskap. Hun er en altfor mild og snill type til det.

Det er nå greit at han finner henne lite attraktiv med disse ekstra kiloene, men han kunne ha jammen meg ha gitt utrykk for det på en annen måte.

Måten man går frem å når det gjelder slik ømtålige emner er veldig viktig.

Feks. kunne han jo ha foreslått at de kunne begynne å slanke seg

sammen. Grethe Rodhe kurs kansje? Han trenger å kvitte seg med noen kilo han også.

Innbiller menn seg at de er like tiltrekkende i våre øyne uansett hvordan de ser ut?

Mange av de som har den innstikllingen: "Ok, nå er jeg gift og da kan jeg bare drite i hvordan jeg ser ut."

Det er bare å se seg rundt. Det tyter av middelaldrene feite mannfolk med dusker i ørene og kulemage iført klær som sitter dårlig, pluss det eneste skoparret de tydeligvis er i besittelse av.

Hadde jeg vært gift med en slik mann så hadde det vel vært dårlig med liv i halmen her også.

Ellers må jeg si meg enig med MzTrez. Mange kvinner har faktisk en tendens til å la seg forfalle når de har fått mann og barn.

De første årene er det vel forståelig pga. endret livssituasjon med små barn osv, men det må jo kunne være mulig til å sette av litt tid til å oppsøke et treningsstudio to, tre kvelder i uken.

Her i huset er det i allefall mannen som har går rundt og smeller med skapdørene på kjøkkenet fordi han har lyst på snadder om kvelden. :ler:

Skrevet

Begge har vel ansvar for å ta vare på seg selv for å fortsatt være tiltrekkende for den andre.

Mange som synder der, både kvinner og menn!

Likevel, menn har det med å se på oss damer, og ikke på seg selv når det gjelder et kritisk blikk på utseendet!

Har en tråd om akkurat det på Seksualitet.

Tror det er flere damer enn menn som henger i stroppen for å ta vare på utseendet sitt for å "nå opp til krava".

Skrevet

Håper ikke jeg fikk det til å høres ut som om man må være evig slank og helst litt undervektig...

Det høres jo litt ut som han har fraskrevet seg alt ansvar.

Tror de færreste menn ville kommet med en sånn bemerkning. Men noen gjør det.

Jeg fikk høre engang av en eks at jeg var et feit ludder - han dro av meg dyna da han sa det.

Jeg hadde lagt på meg toppen par kilo, etter at vi ble sammen, så det var ikke mye å snakke om. Og jeg var ikke overvektig. Men bemerkningen såret og sexlivet (som var aktivt) ble ikke det samme igjen. Jeg klarte ikke gi meg hen mer.

Etter en tid ble det slutt. (Alle venninnene mine var også luddere osv. enten skinnmagre eller feite...)

Tror man skal være forsiktig med å angripe under beltestedet. Ord kan ramme hardere enn man tror.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det er sagt... Kvinner har en lei tendens til å forfalle når de har fått mann og barn.. Havner i kosedressen med håret i strikk og null sminke - gjerne med god mat og snadder på kvelden... Jeg er ikke forundret over at menn reagerer - det er jo en forandring som regel fra den "snertne snella" han giftet seg med.... MzTrez

Mener du her da kvinner generelt hopper i joggebuksa og legger på seg 20 Kg?

For noe tull :evil:

Skrevet
:o

På den andre siden, så synes jeg det er viktig å ta seg sammen litt for å opprettholde tenning i forholdet.

Men jeg ønsker ikke å fokusere for mye på akkurat det i denne situasjonen.

Jeg synes det han sa vitner om svært liten respekt og omtanke.

I agree

Skrevet

Mener du her da kvinner generelt hopper i joggebuksa og legger på seg 20 Kg?

For noe tull :evil:

Det er faktisk endel sannhet i dette, har møtt på flere gamle klassevenninner som har fått barn og jeg kjenner de nesten ikke igjen.

Store, uformelige og kledd i joggedress, håret i hestehale, null sminke og er ikke i stand til å snakke om annet enn barn, dårlig økonomi og den "teite barnefaren".

Og dette er jenter jeg husker som både friske, sporty og intelligente.

Gjest Anonymous
Skrevet

men så var det med å gre alle over en kam :wink: , tror det er mange som hopper i joggedressen før de får barn og noen som ikke eier et par selv etter de har fått barn

Skrevet
Begge har vel ansvar for å ta vare på seg selv for å fortsatt være tiltrekkende for den andre.

Mange som synder der, både kvinner og menn!

Likevel, menn har det med å se på oss damer, og ikke på seg selv når det gjelder et kritisk blikk på utseendet!

Har en tråd om akkurat det på Seksualitet.

Tror det er flere damer enn menn som henger i stroppen for å ta vare på utseendet sitt for å "nå opp til krava".

DET er en sak, hvor mange kilo man bærer på - om om man egentlig er tiltrekkende for partneren. En annen sak hvordan man behandler hverandre. At hun har lagt på seg 20 kilo gir han søren meg ingen rett til å snakke til henne på den måten. (Vet at du ikke mener det heller altså). Er man glad i et menneske, og har genuin respekt for det finner man en måte å "pakke inn" problemet på - DET er jo hele poenget!

Gjest Anonymous
Skrevet
[

DET er en sak, hvor mange kilo man bærer på - om om man egentlig er tiltrekkende for partneren. En annen sak hvordan man behandler hverandre. At hun har lagt på seg 20 kilo gir han søren meg ingen rett til å snakke til henne på den måten. (Vet at du ikke mener det heller altså). Er man glad i et menneske, og har genuin respekt for det finner man en måte å "pakke inn" problemet på - DET er jo hele poenget!

:enig_animasjon:

Skrevet

Hans uttalelse om å å se seg i speilet, var gjennomført ufin og bare dum!

Jeg ville ha spurt " Har du lagt på deg litt vennen min?" Kjeft får man uansett *S* Det er tydelig at kommunikasjonen dem i mellom er dårlig.

Jeg tror en uke i Buxelles vil gjøre underverker. Hun snakker med bestevenninnen og han får kjenne om han savner henne.

Er pommes fritten i Belgia like god?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...