Gå til innhold

Tromsø på en søndag - tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Kommer til Tromsø med ett fly som lander 10.50, og båten jeg skal ta videre går ikke før 16.00. Har dermed endel timer å slå ihjel i Tromsø, og når det er søndag er det ikke akkurat så mye jeg kommer på å gjøre når jeg nesten ikke kjenner noen der. Tenkte på kino, men litt ugunstig med stor koffert. Tenkte også å dra på pastafabrikken eller noe. Noen som har tips til noe å finne på mens jeg venter? Eventuelt noen som har lite å gjøre i morgen som vil finne på noe? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vitensenteret oppe med universitetet er en mulighet (buss 21, 20 eller 32 fra byen), der vises det film i pnaletariet 13:15, 14:15 og 15:15 - verdt å få med seg! Ellers er Perspektivet Museum kjempeflott og Knoll og Tott et bra sted å ta lunsjen ( i storgata, vis a vis domkirken) :-)

Anonym poster: 34cc1da50a4f46bfab625e52cff8f673

Gjest foremma
Skrevet

Sett kofferten fra deg på busskontoret :)

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Hva er pnaletariet og hvilke filmer viser de der? Har ikke vært på Knoll og Tott på flere år. Har de enda hovedsaklig baguetter der? Er busskontoret ved trafikktrianglet ved Prostneset? Står bagasjen trygt der da? :)

Gjest foremma
Skrevet

Hva er pnaletariet og hvilke filmer viser de der? Har ikke vært på Knoll og Tott på flere år. Har de enda hovedsaklig baguetter der? Er busskontoret ved trafikktrianglet ved Prostneset? Står bagasjen trygt der da? :)

Ikke gidd å dra på planetariet.. er jo langt fra byen osv.

Hvis du står utenfor trafikktriangelen med ansiktet mot Roald Amundsen-statuen, så er det bare å gå rundt den parken statuen er i , så ligger kontoret der, på andre siden av parken liksom. (jeg er veldig dårlig på å forklare..)

De har slike skap egnet for kofferter der, du må sikkert betale noen kroner, men kofferten står sikkert.

Ellers anbefaler jeg pastafabrikken på det sterkeste!

Det går noen filmer i 12-tiden, mest barnefilmer som istid, men tror det skal være en for voksne også.

Ellers kan du jo alltids sitte på cafè med et blad e.l, gå på perspektivet museum (som tidligere sagt i tråden) i nordenden av gågata, dette er forresten gratis! :)

Anbefaler ikke Polaria eller andre turistplasser, da jeg vet at det kommer mange store turistbåter i dag.

Kos deg i tromsø da, ser ut til at det blir fint vær i dag :)

Gjest finurlig
Skrevet

Dra på en av de mange cafèer i Tromsø, som "Tante Ingers tehus", anbefales :)

AnonymBruker
Skrevet

Dra på en av de mange cafèer i Tromsø, som "Tante Ingers tehus", anbefales :)

Det er stengt der i dag.

Anonym poster: 61412dcce379b13e14f9e78854edba7d

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Er på kino og ser to rome with love nå: kun meg og tre andre. Har aldri vært på så tom kino før. Orket ikke å se istid med norsk tale. Skal på pastafabrikken etterpå, men skal sjeke ut perspektivet museum dersom jeg får tid seinere. Litt usikker pp hvor det er, men finner vel ut. :)

Gjest foremma
Skrevet

Det tror jeg ikke du rekker hihi, men det er ikke suuuperspennende uansett ;D

AnonymBruker
Skrevet

Er på kino og ser to rome with love nå: kun meg og tre andre. Har aldri vært på så tom kino før. Orket ikke å se istid med norsk tale. Skal på pastafabrikken etterpå, men skal sjeke ut perspektivet museum dersom jeg får tid seinere. Litt usikker pp hvor det er, men finner vel ut. :)

Museet ligger nord i Storgata, rett ved Verdensteatret.

Anonym poster: 61412dcce379b13e14f9e78854edba7d

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Ser ikke ut til at jeg rekker noe annet enn pastafabrikken. Skulle virkelig ha droppet den kinoen, den var så kjedelig at jeg sovnet ett par ganger :P

AnonymBruker
Skrevet

Håper du hadde en grei dag i Tromsø. Søndag er en stille dag og mange kafeer er dessverre stengt.

Anonym poster: eb4cbdeab2de265e1c67382832e0f014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...