Gjest Niniel Skrevet 9. februar 2004 #1 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg fikk påvist b12 mangel for en stund siden, og har fått en sprøyte i uka i fem uker. Etter den andre sprøyten så fikk jeg så vanvittig mange kviser, både i ansiktet, hodebunnen og på overkroppen, og det har bare blitt verre etter hvert.. Nå er det tre uker siden siste sprøyten ble satt, og fremdeles popper det opp nye kviser nesten hver dag. Før jeg fikk sprøyter hadde jeg nesten aldri kviser, så dette er frustrerende.. Særlig kvisene i hodebunnen er vonde Noen andre som har opplevd det samme? Vil det gå over etterhvert, eller må jeg leve med dette økte 'kvisenivået'? Sukk... kjipt å måtte begynne med kviseprodukter i en alder av 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. februar 2004 #2 Del Skrevet 9. februar 2004 Tar også slike sprøyter, men har ikke opplevd dette. Men nå har jeg aldri hatt kviser heller da. Har lest mye om disse sprøytene, men kan ikke si jeg har sett at kviser har vært nevnt, men det betyr jo ikke at de ikke er grunnen. Etterhvert skal du vel gå over til å ta sprøyter sjeldnere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 9. februar 2004 #3 Del Skrevet 9. februar 2004 Joda, skal nok gå over til å ta sprøyter sjeldnere nå, men allikevel - hvis det er sprøytene som gjør det, så vil jeg få MASSE kviser etter hver sprøyte (ca. hver 3 mnd). Og det er ikke noe gøy.. Jeg må nok spørre legen min om dette, jeg skal til kontroll om en uke sånn ca. Håper han vet noe mer enn hva jeg kan finne ut. Søkte litt på nettet nå, og det var nevnt at kviser kunne være en bivirkning. Så jeg er nok en av de uheldige Uansett - jeg er glad for å være frisk igjen og slippe å sove 12 timer i døgnet og fremdeles være trøtt. Litt kviser får jeg leve med :D Men neste gang hudkrem skal kjøpes, går jeg for en som hjelper mot kviser...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. februar 2004 #4 Del Skrevet 9. februar 2004 Den sovingen tok nesten knekken på meg også. En gang sov jeg 4 t på lesesalen, så på forelesning, kom hjem 16, sov til kl 19, la meg igjen 22 og sov i 12 timer.... En annen gang sovnet jeg ved siden av en professor på et kurs der vi var 12 studenter som satt i ring... Sier seg selv at det blir lite effektive dager av slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 9. februar 2004 #5 Del Skrevet 9. februar 2004 Ja jeg vet hvordan det er.. Jeg måtte stille vekkerklokken min for å rekke jobben som begynte kl 17! Men det som er rart, det er at jeg ikke skjønte at det var unormalt å sove så mye før legen min kommenterte det i forbindelse med en rutinesjekk. Hadde det ikke vært for han, så hadde jeg fortsatt vært slik og ant fred og ingen fare.. Flinke fastlegen min! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. februar 2004 #6 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg følte meg som en skikkelig hypokonder som gikk til legen fordi jeg var sliten og veldig sinna til enhver tid. Depresjon er jo et tegn på B 12-mangel, men det visste jo ikke jeg. Flinke fastlege hos meg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #7 Del Skrevet 9. februar 2004 I følge felleskatalogen så er: Bivirkninger: Sjeldne (<1/1000): Allergiske reaksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 9. februar 2004 #8 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg sakser litt fra lommelegen, jeg: "Også epilepsimedisiner og vitamin B12 kan utløse kviser hos noen." Link: http://www.lommelegen.no/art/art1264.asp Hmm....lurer på hvorfor det er slik jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #9 Del Skrevet 13. november 2012 gjest ninie ble du kvitt kvisene etterhvert,eller plagest du med de endå? ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 13. november 2012 #10 Del Skrevet 13. november 2012 I og med at det har gått åtte år sidan dette skjedde så kan det vel hende det har ordna seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #11 Del Skrevet 13. november 2012 bvitaminer er da vannløselige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2012 #12 Del Skrevet 20. november 2012 Ja er det noen andre her so. har fått kviser av B 12 og når forsvant de:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c44 Skrevet 20. november 2012 #13 Del Skrevet 20. november 2012 kviser og trøtt... er mange som tar b12 hvis de sliter med søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2012 #14 Del Skrevet 21. november 2012 Forsvant kvisene dine etterhvert ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå