Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hva mener dere skal til for å gå opp 50.000 ekstra i lønn i året?

Anonym poster: 5bc3056424ec5a130212165442fcfeb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten lederansvar vel å merke.

Anonym poster: 5bc3056424ec5a130212165442fcfeb2

Skrevet

For meg var det å bytte jobb. Samme stilling, men fra privat til komunalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbe mer overtid

Bytte til bedre betalt jobb

Skaffe ekstrajobb

...

Anonym poster: 26bf33f44481bfcc2945036ac427c384

Skrevet

Ok så dere mener at man faktisk må bytte jobb for å gå opp det i lønn?

Skrevet

Ok så dere mener at man faktisk må bytte jobb for å gå opp det i lønn?

Tja, som regel. En lønnsøkning på 50k kommer vel ikke sånn helt ut av det blå.

Skrevet

Ved en fastlønnstiling som jeg har feks. Har ikke noe overtidsbetalt men pluss tid. . Har tenkt å prøve å gå opp det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Ved en fastlønnstiling som jeg har feks. Har ikke noe overtidsbetalt men pluss tid. . Har tenkt å prøve å gå opp det samme.

Jeg forstår ikke hva det er du skriver.

Anonym poster: d5039516d90f7237282afacd546eaacd

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener å be om rundt det samme beløpet . Altså høyere fastlønn. , er mulighetene der om an gjør en god jobb. Alle her skriver at man burde skifte jobb , jobbe ekstra el ekstra jobb. Da forstår jeg det slik at sjansene er små dersom man ikke feks endrer til en annen eller høyere stilling. Eller?

Skrevet

Jeg mener å be om rundt det samme beløpet . Altså høyere fastlønn. , er mulighetene der om an gjør en god jobb. Alle her skriver at man burde skifte jobb , jobbe ekstra el ekstra jobb. Da forstår jeg det slik at sjansene er små dersom man ikke feks endrer til en annen eller høyere stilling. Eller?

De fleste fikk vel rundt 5% iår. Du kan jo spørre om 50k, men jeg ville ikke hatt store forhåpninger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger så klart hvor mye du tjener fra før av.

Tjener du 250.000 er 50.000 ekstra veldig mye, men tjener du en million er det ikke så mye lenger. Regner i prosent økning altså.

Anonym poster: 26bf33f44481bfcc2945036ac427c384

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å søke NAV?

Anonym poster: 16ad8aa3203c64f7f676b94188c50790

AnonymBruker
Skrevet

De store lønnshoppene får man når man bytter jobb, enten internt eller eksternt. Det er jevnt over lite rom for de store lønnsfestene for de allerede ansatte.

Anonym poster: b2ec06e097f6dbb945b1b643dc21f125

Skrevet (endret)

Jeg har fått lønnsøkning på 50k "ut av det blå", så det er mulig, men det forutsetter at de som gir lønnsøkningene er fornøyd med jobben man gjør og at man står på en del ekstra. Her er jobben den samme og tittelen den samme, men lønnstrinnet er ikke det samme.

Endret av SmallTalk
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått lønnsøkning på 50k "ut av det blå", så det er mulig, men det forutsetter at de som gir lønnsøkningene er fornøyd med jobben man gjør og at man står på en del ekstra. Her er jobben den samme og tittelen den samme, men lønnstrinnet er ikke det samme.

Det forutsetter også at en har en arbeidsgiver som tar vare på sine ansatte og gir det man fortjener. Hilsen ei som jobbet helsa av seg,og er nå kronisk syk.

TS, er det mulighet for å gå opp i stilling? Da går man ofte opp en grei slump med penger.

Anonym poster: 16ad984615dea5dfbec4aa9ba5e9fe5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 50K i år, men da hadde jeg "bare" fått de vanlige prosentene i to foregående år.

Anonym poster: b001f3b68e85ab28824abafb25764098

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, siden jeg startet å jobbe "på ordentlig" så er det ikke mange år jeg ikke har gått opp minst 50 000 kr. I min nåværende jobb har jeg gått opp i gj. snitt 45 000 kr i året i løpet av 5 år, i stort sett samme stilling. Snittet blir dratt ned pga 2009.

Nå bytter jeg jobb, og går opp over 100 000.

Anonym poster: 40b56b0c9667a1b9b0fef6c5fe6fd89f

Skrevet

Jeg har ikke fått så høyt lønnshopp på ett år, men har de siste fire årene hatt mellom 15 000 og 25 000 i lønnshopp i året, i tillegg til de timekronene som lokale og nasjonale lønnsforhandlinger har gitt meg.

Jeg har fått mer lønn gjennom å be om det i medarbeidersamtaler, og samtidig vise til at jeg går den ekstra mila daglig. Jeg har en sjef som har høy takhøyde når det gjelder hva man kan si. Jeg sa som sant var. "Jeg trives i jobben. Jeg har ikke råd til å fortsette om jeg ikke får avansere. Og dere vil tape på å miste meg" - og viste til mine resultater.

Jeg fikk aldri nei. I år har jeg ikke nevnt ett pip om lønn, sjefen min har på eget initiativ gitt meg 18 000 mer i lønn fra og med august av. Det skal så sies at de forventer litt mer av meg og jeg har fått endel ekstra arbeidsoppgaver sammen med de små lønnsrykkene mine. Men jeg trives med det.

(Privat sektor)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...