AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Har fått beskjed at å kutte ut gluten kan være bra for min eksem. Mange som har kuttet ut gluten har visstnok blitt eksemfrie. Jeg er utrolig lei og sliten av eksemet mitt, og er villig til å prøve ut alt. Er det noe som har erfart det samme? Altså å kutte ut gluten for å få bedre hud/bli kvitt eksemet? Og, er det noen som vet noe om hvilke matvarer som inneholder gluten? Er helt blank på dette her, så trenger virkelig råd Alt fra matvarer til oppskrifter! Håper noen kan hjelpe meg! Mvh desperat etter å bli kvitt eksemen.. Anonym poster: dbd22b0a74539a25e2b377175f0886b6
Solsikke Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Hei, jeg var som deg: mye plaget av eksem og helt desperat etter at det skulle bli bedre/under kontroll. Jeg fikk påvist gluten- og melkeintoleranse. Jeg kuttet da ut produkter med dette og eksemet er så utrolig mye bedre. Det er fortsatt ikke helt borte, men det klør nesten ikke, er mye mindre og kroppen klarer å ordne opp selv slik at eksemet faktisk trekker seg tilbake av seg selv. Nå er det egentlig ikke så plagsomt lenger. Dette i motsetning til tider hvor det eneste som holdt det i sjakk var sterke kortisonkremer. Jeg kan anbefale deg å ta en test for å undersøke hvorvidt du er intolerant mot gluten eller ei; dette fordi det er ganske krevende (ihvertfall til å begynne med) å legge om til glutenfri kost. I Oslo kan du gjøre dette ved blant annet Balderklinikken og Arenaklinikken. Det er gluten i alle melsorter og i tillegg er det mange produkter som av en eller annen merkelig grunn er tilsatt noe hvetemel e.l. Feks noe godteri, pålegg etc. Ønsker deg lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå