AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Jeg har helt ok hud - litt fine linjer da jeg er snart 30, og litt porer på nesa, men kan fint gå uten foundation. Jeg blir imidlertid knallrød feks etter trening eller i stressende situasjoner og ønsker derfor en foundation med god dekkevne. Jeg syns imidlertid egentlig at dette aldri blir fint! Jeg bruker det kun for å dekke rødhet, ikke for å bli fin. Men det er jo egentlig et produkt for å bli fin?? Jeg syns at rynker synes mye bedre. Selv om jeg kan se fin ut på badet med godt lys, eller også i vindu foran dagslys - kan jeg plutselig se helt anderledes ut i bilvinduet på vei til jobb. Etter noen timer kan foundation ha sprekt opp og ligger litt skjell-aktig på huden. Det ser fint ut på avstand, men ikke den avstanden man normalt står foran et speil på en do. Jeg syns det er ubehagelig å snakke med folk nært fordi jeg tenker at de ser på stygg sminke. Overhode noen som kjenner seg igjen? Det er ikke bare jeg som ikke kan sminke meg - jeg ble sminket av stylist til et bryllup en gang. Syns jeg ble utrolig stygg i huden, men ser fin ut på bilder. Må man rett og slett regne med å se litt stygg ut helt nært i et speil og satse på at de fleste holder seg på en avstand der det ser pent ut? Jeg har prøvd Este Lauder - double wear (så ut som jeg var 50+), Clinique - Moisture surge (ok, men tror dårlig dekkevne) Clinique - Perfectly real make up. BareMineral - mineralfoundation i pudderform (kanskje den beste, men føler dårlig dekkevne - og forsvinner i løpet av dagen.) Erfaringer og tips? :sukk: Anonym poster: 7698bc2dfdd792f99e983c9f22b2b7a0 1
Illicitus Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Jeg får maskefølelsen om jeg bruker noe annet enn mineralsminke. Den jeg liker best er egentlig Tromborg sin. Har prøvd Body Shop sin, men jeg blir ikke tilfreds med den. Føler at jeg får skille i ansiktet selvom dette er funnet med hjelp av de. Vurderer å klage på den. Digresjon.. Har og prøvd Everyday Minerals sin. Var faktisk mer fornøyd med den enn Body Shop sin. Jeg skulle gjerne gått uten noe, men føler huden er for ujevn for det pr. nå. Så mitt hotteste tips er Tromborg serien. Verdt et forsøk iallefall, men alle hudtyper er forskjellige
Gjest Candy Pie Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Jeg er ganske fornøyd med selve huden, har aldri hatt noen særlig kviser og sånt, så er ikke avhengig av foundation, selv om jeg trodde at jeg var det før...haha, byttet mellom å være brunkremtrynet og hvit ! Nå er det sjeldent jeg bruker foundation, nettopp fordi jeg ikke får det noe fint på. Rett etter at jeg har tatt det på tenker " oi...sånn må jeg gå oftere ! " så går det et pr timer så blir det sånn " ÆSJ, hva har skjedd med trynet mitt???" så vasker jeg det ut igjen og tenker " Jeg skal slutte å bruke foundation " 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 He he Candy pie, akkurat som meg selv. Det som overasker meg er at jeg sjelden hører om dette. Virker som sååå mange bruker foundation og er veldig fornøyd. TS Anonym poster: 7698bc2dfdd792f99e983c9f22b2b7a0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 sånn har jeg det: har litt kviser men mest rødhet. bruker en god bbcream fra korea eller en vanlig foundation. så går jeg på jobb hvor jeg svetter og stresser en del og ser helt forferdelig ut på speilet på do der. så kommer jeg hjem og huda ser frisk og fin ut. weird. Anonym poster: 7348c9e66d8e8276536e25f3452c3baa
loffen Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Jeg bruker det innimellom, før mensen når jeg har ekstra uren hud, eller når jeg skal være 'fin'. Jeg er veldig fornøyd med Max Factor sin, de sorte tubene med et stor grønn X på. Da vises det ikke at jeg har foundation på engang. Også er det solfaktor 15 i den. edit; på tide å legge seg tror jeg. Endret 1. juli 2012 av loffen
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Jeg synes ikke noen foundationer med full dekkevne blir spesielt pent på, nei. Men jeg tror du tenker feil ifjt type, du bør velge en lett foundation med grønnfarge i seg - de er laget nettopp for hudtyper som blir veldig fort rød. Ingen er skånet for rødhet etter trening, da ville jeg heller bare droppet foundation da man ser litt julegris ut uansett - og foundation forverrer det gjerne synes jeg. Anonym poster: 334c0ec0a5a1f4f7a53459a56cb8d792
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Jeg er veldig enig. Foundation gjør at huden ser MYE verre ut. Og den kaker seg og sprekker i løpet av dagen, og man ser ustelt/gammel og sliten ut med stygg, stygg hud. Porer synes bedre, tørre flekker, rynker. Utrolig at kosmetikkindustrien har greid å lure folk til å tro at det er fint med foundation til daglig bruk i forskjellige miljøer og lys. Jeg har forsøkt MANGE foundations. Den eneste jeg kan bruke er YSL Teint Parfait, men det er egentlig ikke en foundation, mer en lett utjevningskrem. Jeg syns det er så mange stygge foundationfjes rundt omkring! Urenhetene ser faktisk bedre ut uten kaker av leirete krem i feil farge oppå. Anonym poster: 16a3085b6c4ba6e4b80f0c1571549b74
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #9 Skrevet 2. juli 2012 Man må nesten bare øve. Jeg hadde samme problemene før, men nå bruker jeg en heavy duty foundation blandet med fuktighetskrem og påfører med en god foundationkost på en fuktet og peelet hud, og det synes knapt på nært hold. Du skal uansett ikke påføre tunge foundations i hele ansiktet fordi du vil dekke f.eks røde kinn, bland ut foundationen for hele ansiktet og bruk den som den er der du trenger mer dekke. Eller en concealer. Husk å få liv tilbake i fjeset med solpudder og blush. Anonym poster: a7b783282eaecef52084411be2909a5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå