AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Hallo :-) Har nettopp innsett at kroppen min er litt i overkant for slapp og dvaskete. Skulle gjerne ha strammet opp både her og der, men er ikke ute etter å gå noe vesentlig ned i vekt. Er 163 cm høy (lav) og veier omtrent 59 kg. Har en treningsvideo som heter "Brazil butt lift", der det er forskjellige områder man trener: rumpe, mage, lår, legger, kondisjon osv. Tror det er 5 "programmer" på den DVD, og man skal gjøre en av dem 5 dager i uka. Har nettopp fullført økt 4. Kjenner jeg er veldig støl og stiv i kroppen, og her kommer spørsmålet: Er det i det hele tatt noen vits i å prøve å stramme opp ved hjelp av styrketrening (og litt kondisjon), om jeg ikke endrer det jeg spiser? Skjønner jo at jeg blir sterkere og sånne ting, men sånn "på utsiden av kroppen", har det noen hensikt? Jeg er jo ikke feit, men skulle ha blitt litt strammere i fisken, samtidig som jeg ikke vil ned i vekt. Har en ganske variert hverdag, så er ikke alltid jeg har tid eller sted til å tilberede supersunne måltid med lite kalorier. F.eks i dag har jeg spist dette: Omelett med ost og skinke 1 glass juice 5 vårruller med nudler Litt lakris og 2 biter sjokolade Planlegger også en latte til kvelds Spiser jo ikke sånn KJEMPEmye, men skjønner jo at dette ikke akkurat er noe slankemat. Håper dette var forståelig, selv om det ble ganske rotete, hehe. Anonym poster: 822f536fa66bd2527a8a77f1dde040bd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Kroppen din vil bli strammet opp når du trener, selv om du ikke legger om kosten din Anonym poster: 7388b564c0d3ea0e70bf7d0947ff5192
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Kroppen din vil bli strammet opp når du trener, selv om du ikke legger om kosten din Anonym poster: 7388b564c0d3ea0e70bf7d0947ff5192 Å, tusen takk! Er veldig motivert med treningen akkurat nå, så hadde vært dumt om det på en måte ikke hadde vært vits i det... Eller det er jo selvfølgelig en vits i det, men ikke i forhold til målet mitt, som er å stramme opp. Gleder meg sånn til å se resultater!! :D Anonym poster: 822f536fa66bd2527a8a77f1dde040bd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Vel, det sies jo at "abs are made in the kitchen". Har hørt flere PT osv som sier at kosthold er 70-80% av jobben. Klart du vil få mere muskler av å trene (og muligens se noe strammere ut), men du blir ikke kvitt fettet uten å spise færre kalorier enn du bruker. Selv tenker jeg ofte at når jeg har vært så flink å trene, vil jeg følge opp med kostholdet slik at jeg får mest mulig ut av treninga. Hva med å starte forsiktig, gjøre små endringer? Anonym poster: a948254d39b49167058eab4a3bfb2edd 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Vel, det sies jo at "abs are made in the kitchen". Har hørt flere PT osv som sier at kosthold er 70-80% av jobben. Klart du vil få mere muskler av å trene (og muligens se noe strammere ut), men du blir ikke kvitt fettet uten å spise færre kalorier enn du bruker. Selv tenker jeg ofte at når jeg har vært så flink å trene, vil jeg følge opp med kostholdet slik at jeg får mest mulig ut av treninga. Hva med å starte forsiktig, gjøre små endringer? Anonym poster: a948254d39b49167058eab4a3bfb2edd TS her. Jo, såklart kan jeg prøve å gjøre små endringer. Har allerede gjort småting som å bytte ut lettmelk, brød, smør og ost med skummet melk, knekkebrød, lett margarin og ost med mindre fett. Har også et enorm sug etter noe søtt etter middag, og leter fortsatt etter lettere alternativer... Yoghurt, nøtter og bær blir liksom ikke det samme som sjokolade, hehe. Det er så rart, fordi jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle ha strammet opp til sommeren, men har liksom aldri hatt nok motivasjon. Nå er sommeren her, og jeg er mer motivert enn noensinne! Anonym poster: 822f536fa66bd2527a8a77f1dde040bd
Strikkemamma Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Trening vil uansett ha hensikt.. Om du ikke går ned i vekt pga kosthold, så går du hvertfall ikke opp i vekt.. 1
Gjest Quake Skrevet 30. juni 2012 #7 Skrevet 30. juni 2012 Å trene er alltid bedre enn å ikke trene, så joda, det har jo en hensikt uansett om du ikke endrer kosthold =) 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #8 Skrevet 30. juni 2012 Trening har jo andre effekter også, utover vektreduksjon og muskelvekst: Du vil godt mulig automatisk regulere kostholdet ditt, jeg har det ihvertfall slik at etter en hard treningsøkt har jeg ikke lyst på godis, jeg har lyst på frukt og grønnsaker og vann. Og jeg er glad i godteri, altså. Dessuten får man økt kroppskontroll og bedre holdning, så uansett vil du fremtre som strammere og fastere, fordi du retter deg opp, selv om du ikke er bevisst på det selv. Du vil sove bedre, få en friskere ansiktsfarge og rett og slett se friskere ut enn når du ikke trener, og det kommer også til å få deg til å se bedre ut. I sum: ingen grunn til ikke å trene! Anonym poster: 0bdad95f937820890db27b3d50c3da02
Cherie Skrevet 30. juni 2012 #9 Skrevet 30. juni 2012 Tips til noe som reduserer søtsuget mitt og som ikke er så ille.. Jordbær og om jeg virkelig skal kose meg..vaniljeskyr m jordbær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå