Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Hvilke rettigheter har far som ønsker å ha sin sønn på 3,5 år min 50 % forsørgerrett? Mor nekter og krever ha 80/20 deling. Mor jobber ikke (50 % uføretrygdet) og bor nærmest barnehage. Mor leier, og har det meste av sin familie i nærmiljø Far jobber og må lev barn i barnehage kl 7 og hente kl 17 pga lang arb.tid pga ikke fleksitid på jobb. Far har fast inntekt og eier leil. Det sies jo at det beste for barnet er å bo mest mulig ett sted,men kan far likevel kunne få min 50 %. Han ønsker i utg.pkt mer, men mor vil ikke.
Gjest Marmot Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Retten vil neppe dømme delt bosted for et barn før det er fylt 7 år, og sjelden da heller. Han vil neppe få så mye samvær (uten delt bosted) for et så lite barn heller, men det er ikke annet å gjøre enn å prøve dersom han er villig til det. Han begynner med å kalle inn til mekling via familievernkontoret.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Hvilke rettigheter har far som ønsker å ha sin sønn på 3,5 år min 50 % forsørgerrett? Mor nekter og krever ha 80/20 deling. Mor jobber ikke (50 % uføretrygdet) og bor nærmest barnehage. Mor leier, og har det meste av sin familie i nærmiljø Far jobber og må lev barn i barnehage kl 7 og hente kl 17 pga lang arb.tid pga ikke fleksitid på jobb. Far har fast inntekt og eier leil. Det sies jo at det beste for barnet er å bo mest mulig ett sted,men kan far likevel kunne få min 50 %. Han ønsker i utg.pkt mer, men mor vil ikke. Far kan vel jobbe redusert de dagene han har barnet? Evt at far har alle helger... ? Bor mor og far langt fra hverandre? Tenker det må være fint for mor om far vil ha barnet mest mulig, siden mor har en kronisk sykdom + dårlig råd (uføretrygd)?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Far har lite rettigheter dessverre. Anonym poster: 6894ccf1a6d66afc7f7dd551b2601b1b 1
Sulosi Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Far kan vel jobbe redusert de dagene han har barnet? Evt at far har alle helger... ? Bor mor og far langt fra hverandre? Tenker det må være fint for mor om far vil ha barnet mest mulig, siden mor har en kronisk sykdom + dårlig råd (uføretrygd)? Tror nok far må finne en løsning på lange dager i bhg før han kommer noen vei. 10 timer er lenge og ikke ønskelig. Men om han klarer å få en jobb ordning så barnet kan være feks 8 timer så stiller han langt sterkere mtp å få 50%.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 Hva barn angår, så har hverken mor eller far noen rettigheter som helst. KUN plikter.
Britt Banditt Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Det må da være bedre om mor fortsetter å ha hovedomsorgen hvis far må ha han i barnehagen ti timer per dag! Han får jo knapt sett sønnen sin på hverdager da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå