Gå til innhold

Skal på byen i kveld - hvordan komme i prat med folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på byen med en venninne i kveld. Hun har kjæreste, og vi skal møte han og noen kompiser av han på byen. Jeg har kun møtt kjæresten før.

Til saken: jeg er 25 år, alltid vært singel, og vil gjerne møte gutter. Men jeg er elendig på å få kontakt med gutter :sjenert: jeg får høre at jeg ser overlegen ut, men det er jeg ikke. Er bare litt sjenert, og sliter litt med å prate med folk jeg ikke kjenner. Men i kveld har jeg virkelig lyst å ikke være sjenert og innadvent! Venninnen min vil jo seff henge med kjæresten sin på byen (selvom hun ikke vil ditche meg), og jeg vil ikke at hun skal føle at hun må sitte barnevakt for meg. Jeg vil være uavhengig av henne, møte nye folk og ha det gøy. Men hvordan gjør jeg dette? Hehe jeg er håpløs.

Håper dere kan komme med noen tips:))

Anonym poster: 1c2c1e745425a0c598e84628768b9d54

Videoannonse
Annonse
Gjest test123
Skrevet

Du får i hvertfall kompisene til kjæresten din gratis,

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis dere sitter på samme bord alle sammen, så kan du jo ta opp aktuelle tema?

Gjest Katten.
Skrevet

- Øyekontakt

- Smil

- Vær obs på kroppsspråket ditt, det skal være åpent, ikke lukket

- Humor

• Liker 4
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Du får i hvertfall kompisene til kjæresten din gratis,

Enig. TS, kameratene til kjæresten kommer jo til å stå i kø for å sjekke deg opp, så jeg tror ikke akkurat du har noe å bekymre deg for :)

Gjest Janus
Skrevet

Katten gav gode råd.

Et åpent og vennlig kroppsspråk som inviterer til kontakt er viktig om du vil at menn skal ta kontakt. Vær smilende og gi øyekontakt til de du liker. Da er det enkelt å ta kontakt.

Som Blomsten sier, kommer du nok til å få mye oppmerksomhet fra kameratene til kjæresten til venninnen din.

En annen generelt tips er å gjøre deg selv tilgjengelig inne på lokalet. Ikke sitt innerst i hjørnet (der kan venninnen og kjæresten sitte og kline), men plasser deg vendt mot folk slik at det er ENKELT å si hei til deg.

Lykke til, unge vakre!

:)

AnonymBruker
Skrevet

TS her:)

Nå er jeg hjemme igjen. Åh, Som vi koste oss! Vi ble 3 jenter som dro ut sammen, og møtte en venninne til på byen. Vi danset fra ende til annen. Venninnen med kjæresten hang stort sett med han hele tiden. Så dessverre ikke noe til kameratene hans.

Litt kjipt at jeg ikke kom i kontakt med noen gutter. Skjønner ikke hvorfor jeg har så problemer med det. Er så trofast mor venninnene mine, så når vi danser forlater jeg dem ikke uansett. Alle de jeg var ute med i dag har kjærester.

Jaja, bedre lykke neste gang ;)

Gjest Janus
Skrevet

TS her:)

Nå er jeg hjemme igjen. Åh, Som vi koste oss! Vi ble 3 jenter som dro ut sammen, og møtte en venninne til på byen. Vi danset fra ende til annen. Venninnen med kjæresten hang stort sett med han hele tiden. Så dessverre ikke noe til kameratene hans.

Litt kjipt at jeg ikke kom i kontakt med noen gutter. Skjønner ikke hvorfor jeg har så problemer med det. Er så trofast mor venninnene mine, så når vi danser forlater jeg dem ikke uansett. Alle de jeg var ute med i dag har kjærester.

Jaja, bedre lykke neste gang ;)

Men du hadde det gøy?

Om du vil snakke med gutter, så KAN det være en fordel å la venninnene dine (ja de som alt har kjæreste) danse litt for seg selv en periode. ;)

Jeg snakket litt med noen høns selv i kveld, men tankene mine er litt andre plasser, så det ble ikke så mye mer enn litt flørting der og da.

AnonymBruker
Skrevet

Ja må prøve å forlate dem litt, og være mer tilgjengelig for gutter. Men jeg ser bare då lost ut når jeg er alene:p

Har hørt at jeg absolutt er pen, fra begge kjønn, så tror det er noe feil med utstrålingen min. Noen gutter har sagt at de ikke tør komme bort til meg fordi jeg har sånn ikke-kom-bort-til-meg-skjold rundt meg. Prøver virkelig å få det skjoldet bort, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre av meg. Uff.

I byen jeg bor i er det mange kjekke gutter på ferie for tiden, så må virkelig prøve å åpne meg mer fremover:)

TS

Gjest Janus
Skrevet (endret)

Søte, snille deg.

Jeg er sikker på at du er nydelig.

Når du er ute på byen, så har du lov til å tenke litt på deg selv og ikke bare å behage venninnene dine. Ok? :)

Om du har et et skjold rundt deg, så kan det være at du har et lukket kroppsspråk og ikke ser særlig vennlig ut. Er dette tilfellet?

For mange gutter er det vanskelig å ta kontakt med en jente som er veldig "opptatt" med venninnnene sine. Om du vil øke mulighetene dine, bør du i det minste gi øyekontakt til de du liker.

I kveld snakket jeg med flere høns. Den første var veldig smilende og vennlig, noe som gjorde det veldig lett for meg å gå bort og begynne å snakke med henne.

Hun andre var litt mer lukket, men jeg synes fortsatt at hun var ekstremt sjarmerende, så jeg gikk bort. Men mange andre menn hadde nok ikke tørt.

Tankene mine er uansett andre plasser, så det skjedde ikke noe for min del. Men det var morsomt å lufte seg litt.

Endret av Janus
AnonymBruker
Skrevet

Høns :fnise:

Som regel storkoser jeg meg på dansegulvet med venninner (de fleste har kjæreste). Jeg er en av de trofaste, og forlater aldri noen. Hooker aldri opp med noen heller :sjenert:

Men du har rett, jeg ser nok litt sur/overlegen ut. Smiler og ler med venninner, synger av full hals og danser rumpa av meg, men så fort en gutt ser på meg så ser jeg surt på han. Hvorfor aner jeg ikke. Ubevisst forsvarsmekanisme har jeg hørt.

Uansett. Jeg har det som regel veldig gøy på byen. Men skulle bare ønske at jeg møtte en potensiell kjæreste snart :sukk: er snart den eneste single i gjengen.

Så bra du koste deg på byen i kveld Janus!! Du er tøff som tør å gå bort til jenter, vi er ikke alltid så enkle å ha med å gjøre ;)

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet (endret)

Men du har rett, jeg ser nok litt sur/overlegen ut. Smiler og ler med venninner, synger av full hals og danser rumpa av meg, men så fort en gutt ser på meg så ser jeg surt på han. Hvorfor aner jeg ikke. Ubevisst forsvarsmekanisme har jeg hørt.

Så bra du koste deg på byen i kveld Janus!! Du er tøff som tør å gå bort til jenter, vi er ikke alltid så enkle å ha med å gjøre ;)

Du er søt. Farlig søt. :)

Hør her.

Du må lære å vise den siden av deg selv som du viser venninnene dine til gutter også. Det er en treningssak, så det er bare å smile forsiktig i begynnelsen selv om det er uvant.

Neste gang du ser en gutt du liker gjør du følgende.

1. Gå bort og så sier du:

2. "Hei! Jeg er egentlig ikke så sur som jeg ser ut, men det er en forsvarsmekanisme jeg har bygd opp. Jeg heter anonym bruker og synes du virker som en interessant type. :)"

Og ja, det er ikke alltid så enkelt å gå bort til dere og særlig når dere er flere.

Men når selvtilliten min svikter bruker jeg å tenke på at det faktisk er jenter som har likt meg godt tidligere, så noe er vel i orden. Kanskje de er svaksynte. Og så tenker jeg at jeg sannsynligvis snart er død.

Det bruker å hjelpe.

Endret av Janus
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips:))

Har aldri blitt avvist før, så jeg er egentlig ikke så redd for det. Vet ikke hva som hindrer meg. Vel, må bare tøffe meg opp og prøve igjen neste helg. Da skal hele venninnegjengen ut, kun 2 single :sukk: hardt liv!

Skal virkelig prøve å bli kvitt sjoldet og smile til gutter. Smiler til jenter hele tiden, ikke noe problem, men gutter er liksom skummelt av en eller annen grunn hehe.

Hehe er vel litt typisk jenter å holde sammen. Var ikke mange som brøt inn i trioen på dansegulvet i dag;) men det er jo så gøy å danse, at jeg glemmer å se meg om etter kjekke gutter :sjenert, og vips er det stengetid.

Har så lyst på kjæreste at jeg nesten ikke holder ut! Ikke at jeg blir desp da, har mine krav :P

Gjest Janus
Skrevet (endret)

Har så lyst på kjæreste at jeg nesten ikke holder ut!

Du er forferdelig sjarmerende da. Tillat meg å si det. :)

Seriøst. Det er en treningssak. Begynn å smile til alle du ser rundt deg. Smil til gutter du møter på gaten. Du ser de aldri igjen. Smil til gamle damer, hunder, katter, en betongvegg og et speil du går forbi.

Smil til gutter du ser på tv.

Sett på Backstreet Boys på youtube og stirr de i senk. Vær PSYCHO i blikket. Øv, øv, øv. :)

Om du virkelig er modig (tyrkershot er valgfritt), så går du ut alene på byen en kveld (ta taxi hjem).

Ellers er det vel andre plasser å møte menn om du begynner å bli desperat.

Endret av Janus
AnonymBruker
Skrevet

Jammen, jeg kan smile til alle unntatt gutter egentlig :sjenert: Søren asså! Skal definitivt skjerpe meg der.

Desperat blir jeg aldri, holder på kravene mine:)

Håper alt ordner seg for deg og sjekkingen Janus! Fikk litt inntrykk av at du har en jente i kikkerten:) du virker i hvertfall veldig oppegående og reflektert, så jeg er sikker på at du får henne på kroken ;)

Gjest Janus
Skrevet

Jammen, jeg kan smile til alle unntatt gutter egentlig :sjenert: Søren asså! Skal definitivt skjerpe meg der.

Desperat blir jeg aldri, holder på kravene mine:)

Håper alt ordner seg for deg og sjekkingen Janus! Fikk litt inntrykk av at du har en jente i kikkerten:) du virker i hvertfall veldig oppegående og reflektert, så jeg er sikker på at du får henne på kroken ;)

Skjerp deg! :)

Og takk for hyggelige ord.

Problemet mitt er at jeg har alle jenter i kikkerten og jeg elsker dere alle. Men jeg er usikker på om kjærligheten er ment for meg.

Jeg håper det, men jeg kjemper mot en litt for sterk fornuft og logisk sans. Min verste fiende, uten tvil.

Jeg ønsker i alle fall at andre er lykkelige og finner kjærligheten. Du virker som en veldig snill jente.

Skrevet

Så vis jeg ser ei jente senere som ser surt på meg om jeg kikker litt, så tenker jeg automatisk at det er deg, da skal jeg komme bort og si hei tenker jeg, hehe!

Skal faktisk på byen selv til neste lørdag, Oslo vel og merke, det kan bli fønni!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner også å lure på om kjærlighet er ment for meg. har tross alt vært singel i 25 år, hvorfor skulle jeg være så heldig å finne noen nå. Men fortsetter å håpe. Skjønner at jeg må gjøre en innsats selv, hvertfall ved å være mer åpen:p får ha det som mål i starten, må begynne i det små. Hehe jeg er håpløs!

Clevion, Oslo blir bra!! Lykke til med å sjekke opp sånne som meg :P

Skrevet (endret)

Dere jenter gjør det ikke akkurat enkelt for dere selv heller da. Danser med en haug av andre venninner. Akkurat det gjør deg ikke til noe lett "bytte".

Endret av Dreaming
AnonymBruker
Skrevet

Dere jenter gjør det ikke akkurat enkelt for dere selv heller da. Danser med en haug av andre venninner. Akkurat det gjør deg ikke til noe lett "bytte".

Men det er så gøy :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...