Gjest ms_kwang Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Nå vet jeg at "Dumme ting kunder sier" er oppe fra før.. MEN Ikke alt er jo dumt/morsomt. Hva med de som klager/kjefter på deg bak kassen? Jeg stortrives i jobben min, men har en og annen gang kunder som rett og slett klager eller kjefter.. 1. Var en kunde som kjøpte noe frukt, og etter hun fikk kvitteringen så ser hun på meg. før hun spør "Har dere sluttet med rabattene på frukt & grønt?" Og jeg sier "Nei det har vi ikke, det er lagt inn i prisen." og hun sier da "Men..da er jo dette feil, jeg skal ha tilbake mine 3kr, fordi dere har priset varene FEIL i kassen" var så mye om og men og jeg tilkalte sjefen for å få henne til å forklare hvordan det funker. Og kunden ga seg ikke, hun skulle ABSOLUTT ha tilbake sine 3kr, fordi hele butikken var feilpriset. I følge henne. Jeg hentet prislappen til denne frukten og viste henne det som sto i litt mindre skrift. Og hun tilslutt "Ja...men da skal jeg saksøke dere, det skulle ikke vært lov å vise ting i små skrift, jeg har dårlig syn!" 2. En annen kunde, jeg trodde de 2 kundene var ett par, de pratet og lo, og damen bare kjapt fortalte meg "Ja..også disse varene!" mannen stakkar som bare skulle ha tobakk la jo ikke merke til at det ble 200kr dyrere enn det han skulle betale for og han så ikke rart på meg når jeg sa at prisen var på litt over 400kr. Mannen var på tur ut av butikken også kommer damen tilbake og skal betale for -sine varer- Jeg måtte bare rope på mannen og fortalte han at han skulle få tilbake 200kr fordi han hadde betalt for mye.. men damen..herre jessu fader, hun kjeftet meg opp som bare det, at butikken burde ikke ansette slike folk som meg >.< Ok. for det første så la hun varene rett fremfor meg, hun gikk ut sammens med mannen for så å komme tilbake å betale for sine varer....? Hvordan kunne jeg vite at de ikke skulle betale sammen når hun ikke sa ifra om det? >.< Beklager mye rot i skrivingen..Jeg skylder på at jeg er syk! xD Oi en annen kunde kom 1 minutt før ølsalget stengte, brukte det minuttet på å fikse seg smågodt når han endelig kom til meg så var klokken 2 minutt over 8. Og han forteller at han skal ha øl og godteri. Hvor jeg svarer at "Desverre, ølsalget er stengt, så jeg har ikke mulighet til å selge deg disse ølene.." Og han ble DRITSUR og var nærmest til å fly på meg, men kjefter meg opp at han var i butikken FØR ølsalget stengte, så derfor kunne han fortsatt kjøpe øl.. Og jeg stakkars meg prøver så godt jeg kan å forklare han at det ikke er mulig. Men at han gjerne kunne komme tilbake dagen etterpå. Han bare "Jammen i morgen trenger jeg ikke øl!!er idag fotballkampen går på tv!!" jaja kunder altså >.<
Ninus90 Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 En gang var den en kunde innom som prøve å snike i køen foran kassa. Så jeg sa til han at han måtte stille seg i kø som de andre kundene gjorde. Da ble han skikkelig fornærma og stormet ut av butikken. Etter at køen var borte kom han tilbake og kjefta meg huden full. "Du er så frekk, du! Og du skulle bare sett på deg selv, du er så stygg! Du er så ufattelig stygg! Du ser ut som et jævla rasshøl i trynet ditt!!". Jeg ble helt sjokka, har aldri opplevd noe lignende før, skjønner ikke at jeg kunne provosere han så voldsomt.. Han har heldigvis ikke vært innom etter det da 3
Sofie_22 Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Har faktisk en episode fra denne uken. En mann, type alkoholiker (luktet i hvert fall alkohol av ham) skulle betale for en pils og et rundstykke han holdt i hånden. Han manglet 5 kroner, og jeg sa at da går det ikke. Det tok han visst ikke særlig bra og ropte SVVVIIN, slo hånden hardt i myntapparatet (der en legger på mynter) og kastet rundstykket i kassen før han gikk. 2
Gjest ms_kwang Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Hadde en annen dag ett par, begge var beruset rundt tidlig 20årene. Jenta klarte å beherske seg. Men gutten fy faen hvor frekk han var mot ALLE. Ropte til medarbeideren min i posten "Fy faen, jeg hater muslimer, du skulle vært skutt du!! Dra hjem med deg, forbanna jallajalla fitte!" Så ser han på meg "har du det bra? Dra hjem til meg og knulle eller?? Dama mi bryr seg ikke om jeg er utro!" Stakkars dama hans som sto rett ved siden av ham. >.> Jeg gikk rundt kassa og sto rett ved ham å fortalte at enten så får han skjerpe seg og betale, eller så ble jeg og hive han ut. Rett etter jeg sa det, så snudde han seg til en gammel dame og ropte til henne "Åååååja så du skal hjem å kose deg med agurken!? får jeg lov å se på?? jeg er sikker på at musa di er god og våt!?" (Dette var til en 80 år gammel dame...!) Jeg tok tak i armen til gutten og dregde han med meg ut og fortalte til han at han ikke fikk lov å komme inn i butikken igjen. Og om han lagde mer bråk enn det han gjorde så kom jeg til å ringe politiet.. Da jeg kom inn igjen sto kvinnfolket hans der med tårer i øyene og beklaget oppførselen hans... >.>
Gjest Bud Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Har en merkelig kommentar fra en butikkansatt jeg da, dere tar sikkert imot den også Var på Kiwi tidligere i kveld og handlet litt div, deriblant 5 pakker bacon. Idet den unge tyggistyggende ekspeditøsen dro disse over strekkodepiperen så spurte hun om det var helgens forbruk av bacon? "Nei, det er kun for i kveld" sa jeg og smilte og blunket. "Ok, vil du ha kvitteringen for å minnes den forferdelige uvanen din?" Merkelig... 2
hermoine Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 (endret) Jobber i bar. Noen ganger blir det ekstremt med kø, men vi kan desverre ikke ekspedere alle på en gang. Sto en jente, mest sannsynlig ganske full, og ventet på å bli ekspedert mens det sto en haug med andre der i kø også. Hun må selvfølgelig stå der ganske lenge mens vi i baren stresser rævva av oss, og hun holdt på faen meg dritlenge; Halloo?? Halloo?? En øl! EN ØL!! Kan jeg få en øl heller? Faen så treige dere er! Jeg har stått her minst en halvtime asså. Jævli dårlig service ass. Faen for noen idioter.... osv osv.. Og selvfølgelig er det noen som sniker litt, eller jeg vet ikke hva om skjedde jeg. Jeg flyr rundt og eksepederer de jeg ser først, har ikke tid til å be fulle folk stelle seg pent i kø og holde oversikta over hvem som kom først. Hvertfall begynner jeg å ekspedere en annen jente. Og den sure jenta klikker da på både meg og hun jenta. Hallo nå sneik du din jævla kjerring! Jeg var før deg! Hallo DU, jeg var før henne! Og begynner å skubbe i hun andre jenta. Heldigvis bare skubbet hun litt og gaula. Jeg orka ikke ekspedere henne altså. Hun fikk stå der å gaule litt til... Må da skjønne at det ikke er fysisk mulig for 2 bartendere å ekspedere 40 kunder samtidig. Husker også en gang jeg jobba som ryddehjelp på en restaurant. Jeg gikk bare rundt og vaska bord og rydda. Plutselig kommer det en fyr bort til meg og sa at han hadde satt fra seg den halvfulle ølen sin inne på bordet mens han gikk ut for å ta seg en røyk (Det var forresten lov å ta med ølen ut på terassen, så skjønner ikke hvorfor han hadde satt den fra seg inne), men når han kom inn igjen var den borte. Han skulle ha en ny. Beklager, sa jeg. Jeg er bare ryddehjelp, du får spørre i baren. Nei, han hadde allerede vært i baren og spurt de, men de sa nei. Så da purte han meg. Men jeg kan ikke gjøre noe med det, sier jeg. Jeg har ikke noe med serveringa å gjøre! Joda, JEG måtte fikse det. Jeg måtte gå og snakke med baren. Så jeg gjorde det da, og de sa nei. Så sa han at jeg måtte gå og spørre sjefen. Så jeg gjorde det da, hun sa også nei. Tilslutt skjønte han vel at jeg ikke kunne gjøre noe med det der... Når man setter fra seg ølen sin og går vekk i 10 minutter så får man da vel ikke forvente at den skal stå der fremdeles. Endret 30. juni 2012 av hermoine
Gjest tarandus Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 1. Var en kunde som kjøpte noe frukt, og etter hun fikk kvitteringen så ser hun på meg. før hun spør "Har dere sluttet med rabattene på frukt & grønt?" Og jeg sier "Nei det har vi ikke, det er lagt inn i prisen." og hun sier da "Men..da er jo dette feil, jeg skal ha tilbake mine 3kr, fordi dere har priset varene FEIL i kassen" var så mye om og men og jeg tilkalte sjefen for å få henne til å forklare hvordan det funker. Og kunden ga seg ikke, hun skulle ABSOLUTT ha tilbake sine 3kr, fordi hele butikken var feilpriset. I følge henne. Jeg hentet prislappen til denne frukten og viste henne det som sto i litt mindre skrift. Og hun tilslutt "Ja...men da skal jeg saksøke dere, det skulle ikke vært lov å vise ting i små skrift, jeg har dårlig syn!" Selvsagt var dette dumt av kunden, men dere har iallefall tapt en kunde. Her ville jeg gitt henne 3 kroner og dermed sendt en fornøyd kunde ut av butikken, selv om det betyr tap. Kanskje hun da hadde handlet hos dere igjen neste gang
Nimorna Skrevet 1. juli 2012 #8 Skrevet 1. juli 2012 Selvsagt var dette dumt av kunden, men dere har iallefall tapt en kunde. Her ville jeg gitt henne 3 kroner og dermed sendt en fornøyd kunde ut av butikken, selv om det betyr tap. Kanskje hun da hadde handlet hos dere igjen neste gang Tror det er like greit at hun holder seg borte, jeg. Om hun kommer tilbake for å handle senere tror hun at hun hadde helt rett i det hun forlangte, og forventer selvsagt å få penger tilbake hele tiden. Og hvordan skal man i så fall forklare til kundene bak henne i køen at denne kunden n får penger fordi hun er vrang og vrien, men ingen andre? Gi henne lillefingeren, så tar hun hele hånda og armen med. 4
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juli 2012 #9 Skrevet 1. juli 2012 Selvsagt var dette dumt av kunden, men dere har iallefall tapt en kunde. Her ville jeg gitt henne 3 kroner og dermed sendt en fornøyd kunde ut av butikken, selv om det betyr tap. Kanskje hun da hadde handlet hos dere igjen neste gang Hehe neida, hun kommer nok tilbake, dette er en kunde som er inne ganske ofte og skal pirke i alt mulig
Gjest ms_kwang Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 ååh fyyy søren altså!! Klokken var blit 18:00:10 når en gutt slenger på en 6-pack med øl, og jeg fortalte han at "desverre, ølsalget er stengt nå, jeg kan ikke selge deg" Men han mente at klokken var ikke 18, i følge HANS mobil så var det ENDA 2 minutter igjen. Jeg viste han skjermen på kassa mi, at den var 18:00:35/40 og han klikket vinkel og mente at på den tiden jeg hadde brukt å fortalt han at salget stengte 6, så kunne jeg like godt ha solgt han den ølen. Jeg prøver så godt jeg kan å forklare at sånn og sånn ligger det ann og at det er strengt forbudt å selge øl etter 6 og om jeg gjør det så kan jeg miste jobben og pluss så er det rett og slett ikke mulig å selge øl etter 6 fordi kassa tar ikke mot den. Og den kunden flippet vinkel, først spyttet han snusen på meg (traff meg i hodet) Så tar han øla og slenger den RETT i gulvet så alt gikk i 1000knas også roper han "JÆVLA FITTE!!!!!!" før han stormer ut, men ass sjef fikk tak i han.. Tror han har fått forbud mot å komme inn i butikken igjen altså xD De kundene som sto bak ham, kom jo fram i kassen og sa til meg "åh herre går det bra med deg? hadde det vært meg så hadde jeg begynt å grine i kassa, det var rett og slett unødvendig blablabla" mitt svar: "jah..dagens ungdom altså.."
mammamora90 Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 Da jeg jobbet på den lokale dagligvarebutikken her da jeg var 18 så var er det spesielt to episoder jeg kommer på. 1. Plutselig står det en dame med en pose med noen epler i i den ene hånden og en kvittering i den andre, jeg spør hva jeg kan hjelpe henne med, og da forklarer hun at hun hadde kjøpt disse eplene tidligere på dagen (på morningen), og hadde veid dem hjemme nå nettopp, og vekten hjemme stemte ikke med den i kassen. Det var snakk om noen få gram, som lett kan forklares med at frukten fordamper veske ut over dagen, og da blir de fort noen få gram lettere. Men hun ville at jeg skulle returnere dem og slå dem inn på nytt, det gjorde jeg, men prisen ble dem samme (disse få grammene var ikke akuratt utslagsgivende)... 2. Var en fyr som tydeligvis ikke var den støeste i gangetabellen. Han skulle ha 5 av noe som kostet 15 kr (husker ikke helt hva vare det var). Men da jeg slo det inn og det ble 75 kr, sa han, nei, det er feil, det skal jo bli 60 kr. Så sa jeg "nei, for du har fem av disse, da blir det jo 75 kr". Så sier han "nei, 15, 30, 45 og 60".. Så sier jeg "Nei, det er hvis du har 4, men 5 gange 15 er: 15, 30, 45, 60 og 75..". Så tar han frem mobilen sin og regner ut på kalkulatoren, da blir han ganske rød og sier at da legger tar han bort en..
Gjest ms_kwang Skrevet 20. november 2012 #13 Skrevet 20. november 2012 Jeg hadde en kunde for litt siden som ville snakke med sjefen min ang. holdbarhets garantien.. Dette var varer som ikke er på holdbarhets garantien 7 pakker med sushi som kom til å gå ut dagen etterpå. han SKULLE ha pengene for dem, mens jeg prøver å forklare han at de varene ikke går på holdbarhets garantien pga at når vi får de inn så er det bare 3 dager. Så sjefen kom og forklarte akkurat det samme som jeg hadde forklart og han ble skikkelig forbanna og kalte sjefen for "Ett jævla ludder" og siden hun er litt overvektig i tillegg så rant det ut flere banneord ang. vekta hennes. Han er nå blitt utestengt fra butikken.. -- Hadde også en annen kunde som fortalte at jeg gjorde feil med frukt og grøntgarantien. Siden han ikke fikk penger igjen for den dårlige frukten. Før var det slik på kiwi at om kunden fant dårlig frukt så betalte man og fikk dobbel pris tilbake. Nå får man bare en ny grønnsak/frukt og pengene tilbake(om du har betalt for den..) Han er også utestengt pga at han alltid går og tar/klemmer på frukta. Mente bestemt at han skulle ha en ny banan og pengene tilbake fordi bananen var myk inni. Da hadde kunden rett og slett klemt frukten ihjel -.- Så har vi også noen som presterer å skrape vekk / ta av holdbarhets datoen på X antall varer, for så å gå i kassa å si " disse har ikke holdbarhets dato, for alt dere vet så kunne de godt ut idag eller forrige uke...." (Busta ett par fjortiser med akkurat det der, jeg holdt på med varer og la merke til at de står med en lommekniv og skrapte vekk datoen.. -.-) (jeg gikk til sjefen og forklarte hva de holdt på med..hva som skjedde med dem...jeg ikke vite )
Capt. Obvious Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 Selvsagt var dette dumt av kunden, men dere har iallefall tapt en kunde. Her ville jeg gitt henne 3 kroner og dermed sendt en fornøyd kunde ut av butikken, selv om det betyr tap. Kanskje hun da hadde handlet hos dere igjen neste gang Det er faktisk en ekstremt dårlig og kortsiktig måte å forholde seg til kundebehandling på. Hvis hun kommer en gang til, så vil du få nøyaktig det samme problemet igjen fordi hun tror det er rett, og spesielt hvis hun treffer på en annen som sitter i kassa. I tillegg så risikerer man at kunden snakker om dette til andre, som dermed også vil ønske å slå til på det samme tilbudet siden de ikke vet at det er feil. Da får du problemet i flere tilfeller, og når du prøver å forklare hvordan det egentlig er så får du f. eks "Men naboen har jo alltid fått det" kommentaren med en gang. Det folk opplever som forskjellsbehandling av kunder (og det er jo faktisk det) skaper over tid mye mer misnøye enn en enkelt misfornøyd kunde. Plutselig har du 10 misfornøyde kunder istedet for 1. 1
Pixie Skrevet 20. november 2012 #15 Skrevet 20. november 2012 ååh fyyy søren altså!! Klokken var blit 18:00:10 når en gutt slenger på en 6-pack med øl, og jeg fortalte han at "desverre, ølsalget er stengt nå, jeg kan ikke selge deg" Men han mente at klokken var ikke 18, i følge HANS mobil så var det ENDA 2 minutter igjen. Jeg viste han skjermen på kassa mi, at den var 18:00:35/40 og han klikket vinkel og mente at på den tiden jeg hadde brukt å fortalt han at salget stengte 6, så kunne jeg like godt ha solgt han den ølen. Jeg prøver så godt jeg kan å forklare at sånn og sånn ligger det ann og at det er strengt forbudt å selge øl etter 6 og om jeg gjør det så kan jeg miste jobben og pluss så er det rett og slett ikke mulig å selge øl etter 6 fordi kassa tar ikke mot den. Og den kunden flippet vinkel, først spyttet han snusen på meg (traff meg i hodet) Så tar han øla og slenger den RETT i gulvet så alt gikk i 1000knas også roper han "JÆVLA FITTE!!!!!!" før han stormer ut, men ass sjef fikk tak i han.. Tror han har fått forbud mot å komme inn i butikken igjen altså xD De kundene som sto bak ham, kom jo fram i kassen og sa til meg "åh herre går det bra med deg? hadde det vært meg så hadde jeg begynt å grine i kassa, det var rett og slett unødvendig blablabla" mitt svar: "jah..dagens ungdom altså.." Oi, han her hadde vel ikke tilfeldigvis afro/tustelige dreadlocks (husker ikke hva slags sveis han hadde da han jeg kjenner, gjorde nøyaktig dette)??
Gjest ms_kwang Skrevet 20. november 2012 #16 Skrevet 20. november 2012 Oi, han her hadde vel ikke tilfeldigvis afro/tustelige dreadlocks (husker ikke hva slags sveis han hadde da han jeg kjenner, gjorde nøyaktig dette)?? hehe nei Kort hår Er nok mange som oppfører seg dårlig en og annen gang
Gjest Bobler Skrevet 20. november 2012 #17 Skrevet 20. november 2012 Her om dagen ble jeg skjelt ut fordi jeg nektet å deponere på noe. Hun hadde ødelagt forpakning, ikke kvitering, tingen var litt skitten samt at vi ALDRI hadde hatt tingen inne. Men joda, den var kjøpt hos oss, og hun skulle klage til forbrukerrådet og dro frem lovverket om bytterett og det var ikke måte på. Så jeg var både frekk, inkompetent, idiot og til slutt en jævla hore før hun stormet ut døra. Hun var så dum at jeg måtte bare le.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå