Gå til innhold

Hjemmehjelp og handlehjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt om dette, men har noen spørsmål.

Kan jeg velge tidsrom og dato?

Må jeg stå for vaskemidler og utstyr?

Kan jeg bestemme hvilke metoder som brukes?

Handler handlehjelpen kun i en butikk eller kan jeg be om varer fra butikk en, og spesialvarer fra en annen butikk samtidig?

Hvordan betaler man? Må man bruke kontanter?

Hvordan får hjelpen handlelappen min?

Hvor langt frem i tid setter man opp avtaler?

(Jeg vet ikke hvilket firma som kommer til å bli brukt)

Anonym poster: c295b8fce5b05a86c92f7bf66d9b4751

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg velge tidsrom og dato?

Må jeg stå for vaskemidler og utstyr?

Kan jeg bestemme hvilke metoder som brukes?

Handler handlehjelpen kun i en butikk eller kan jeg be om varer fra butikk en, og spesialvarer fra en annen butikk samtidig?

Hvordan betaler man? Må man bruke kontanter?

Hvordan får hjelpen handlelappen min?

Hvor langt frem i tid setter man opp avtaler?

Jeg har jobbet om hjemmehjelp i mange år. (Kommunalt ansatt) Det er begrenset hvor mange t en får, så da må du velge hva tiden skal brukes til. Skal hun gjøre rent huset,eller gjøre andre ting?

Du kan ikke forvente at hjemmehjelpen skal drive å gå fra butikk til butikk. Bor på en liten plass, og de fleste hadde næbutikken. Det er den som blir brukt til vanlig mathandling. Enkelte ganger såvalgte spes. en dame å bruke meg som hjelp i byen. Hun hadde vondt for å komme på buss(og tiden ville gå fort) så da ble det taxi. Noe som brukeren må betale.

Ang. vaskemidler er det du som holder det. Ikke regn med at alle hjemmehjelpere kan alle vaskemetoder.

Mulig du skal leie deg til private aktører, der regelverk er vel noe annerledes. Da tenker jeg på va de tilbyr av tjenester i forhold til kommunal hjelp.

Ang tidsrom og dato. Har du eks. en kommunal hjelp en g i uken,så blir du satt på listen til en hjemmehjelp som har ledig plass. Alle vil ha hjelp på fredager, men du som kom sist inn må ta den dagen du blir tilbydt. Ang. tidsp, så må du egentlig akseptere hav som er ledig i løpet av en arb. dag

Anonym poster: ce9aa1e5e6f48f3930dc34a1201b274d

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg velge tidsrom og dato? Nei, du må ta det som blir tilbudt.

Må jeg stå for vaskemidler og utstyr? Ja.

Kan jeg bestemme hvilke metoder som brukes? Til en viss grad, kommer litt an på hva du vil ha gjort.

Handler handlehjelpen kun i en butikk eller kan jeg be om varer fra butikk en, og spesialvarer fra en annen butikk samtidig? En butikk, det er ikke tid til å gå fra butikk til butikk.

Hvordan betaler man? Må man bruke kontanter? Kontanter, så får du kvittering og resten av pengen igjen, sånn er det i alle fall hos oss.

Hvordan får hjelpen handlelappen min? Henter den samme dag/dagen før eller sender på mail.

Hvor langt frem i tid setter man opp avtaler? Som regel fast tid en gang i uken/annenhver uke.

Anonym poster: a625471d65a5d831e64e6064821740db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er totalt husbunden og har ingen minibank på soverommet så hvordan skal jeg få ut kontanter da? Finnes det ingen annen løsning?

Og jeg skjønner ikke helt hvordan man skal klare seg hvis handlehjelperen kun går i en butikk. Hva med apoteket osv?

Tror at City Maid kommer til å bli brukt.

Takk for svar forresten!

AnonymBruker
Skrevet

Bump.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...