Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åeh, jeg blir så lei av å plages på det samme jævla kiloet! Stått fast på ukesvis! Tatt av meg 8kg så langt, men jeg vil ned 5 til. Er ca. 70,5 nå.

Jeg har et lite kaloriunderskudd i form av diett(og jeg loggfører ALT som kommer inn i munnen), og jeg trener i tillegg, så om slanking bare handler om kalorier inn og ut, hvor for i f*** står jeg fast for ørtende uken på rad!? :rasende:

1400 kalorier går inn. Jeg trener hver dag utenom lørdag. Trener intervall tre ganger i uka og cardio tre ganger i uka(ikke styrke akkurat nå, får ikke lov av legen). Kjører også 10 min med hoppetau hver dag.

*sukk* Gir snart opp :tristbla:

Anonym poster: 73dedd2abdb82ccf883a798f31f07c7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går du ikke ned ligger du ikke i kaloriunderskudd ;)

Les "Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres". Det er fort gjort å glemme noen kalorier inntatt her og der, og litt helgekos kan faktisk ødelegge hele dietten selv om du mener du ligger i underskudd hver dag ellers i uken.

Og hva trener du -egentlig-? Hvor hardt trener du når du trener? Og hva gjør du ellers i døgnet? 1 times løping daglig er ganske lite, om du sitter på ræven de resterende 23 timene i døgnet.

Prøv å øke hverdagsaktiviteten. Reduser mengden stillesittende tid. Stå ved kontorpulten. Gå bort til kollegaene dine i stedet for å maile dem. Gå til butikken. Gå av bussen noen stopp for tidlig. Ikke se på tv, vask huset eller vindusshop i stedet (uten innlagte kafébesøk med en kaffe med "bare litt" sirup i..). osv.

Anonym poster: 216f3e6473c2fe9b2b19c1abf0311c04

AnonymBruker
Skrevet

Les "Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres". Det er fort gjort å glemme noen kalorier inntatt her og der, og litt helgekos kan faktisk ødelegge hele dietten selv om du mener du ligger i underskudd hver dag ellers i uken.

Og hva trener du -egentlig-? Hvor hardt trener du når du trener? Og hva gjør du ellers i døgnet? 1 times løping daglig er ganske lite, om du sitter på ræven de resterende 23 timene i døgnet.

Prøv å øke hverdagsaktiviteten. Reduser mengden stillesittende tid. Stå ved kontorpulten. Gå bort til kollegaene dine i stedet for å maile dem. Gå til butikken. Gå av bussen noen stopp for tidlig. Ikke se på tv, vask huset eller vindusshop i stedet (uten innlagte kafébesøk med en kaffe med "bare litt" sirup i..). osv.

1400kcal er jo ganske lite, så med 1 times trening hver dag så skal det ganske mye til for at 1400kcal gir et overskudd.

Dessuten syns jeg det er BRA at ts trener så ofte. trening 6 dager i uka er jo bra! Om man så sitter mye stille ellers så er jo den timen med trening gull verdt.

Forøvrig enig i at om man ikke går ned så ligger man faktisk ikke i underskudd, og at man burde strebe etter å øke hverdagsaktivteten. Men synes ikke at å trene 6 dager i uka er noe dårlig.

Hvis ts trener hardt kan det jo hende at det bygges noen muskler som veier også. Ikke vet jeg. Men jeg vet at jeg gikk ned i vekt uten å trene noe, bare ved å gå turer, men med streng loggføring av kcal slik at det ble underskudd.

Anonym poster: fbfbc074117f1ba7f0938fbb80812ee6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk lest den artikkelen:P

Min BMR blir 1500-1700, litt avhengig av hvilken kalkulator jeg bruker. Men jeg loggfører alt jeg putter i munnen, har en dagbok med meg overalt, så har rimelig stålkontroll på akkurat den biten. Spiser ikke noe ekstra i helgene for jeg er ikke noe glad i junkfood, sjokolade og chips:\

Hverdagstrim har jeg også; jeg har ikke bil så jeg går på jobb, og jeg går tilbake, jeg går på butikken og jeg går hjem. Jeg tar alltid trappa fremfor heisen eller rulle trappa. Jeg tar handlekorga jeg må bære på butikken fremfor dem jeg kan trille osv.Jeg hater TV så jeg tilbringer jo ikke tid forran den heller.

Og ja, jeg trener hardt. Ser ikke poenget med å trene om man bare skal gjøre det halvhjerta. Så mye tid har jeg ikke å kaste bort:P Men har revmatisme så det hender jeg må begrense meg pga. det, men det er ikke så ofte.

Jeg har riktig nok en stillesittende jobb da, men jeg må jo nesten jobbe! Og jeg jobber veldig alene så har ikke så mange kollegaer jeg kan "besøke" heller:\

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal ta en titt på Secret eaters serien fra england, overraskende over hvor mye enkelte får i seg uten å være klar over det.

Og nå kommer sikkert en av de to "sup" brukerene og prøver å skylde på at du spiser feil mat, og at du har fått i deg for mye karbohydrater (venter til jeg kan sette på sangen Propaganda av Briskeby igjen) :lol:

Anonym poster: ea1d4cadf385b030a24137ed3d325935

• Liker 4
Skrevet

Hei

Jeg har gått ned MYE og med jevne mellomrom står jeg bom stille, gjerne i flere uker. Opplegget er det samme, men ingen ting skjer. Så plutselig løsner det igjen. Kroppen er konservativ og vil ikke forandre seg, om den har aldri så godt av det. Den kjemper imot og opplever det du utsetter den for som et angrep.

Jeg presterte dessuten plutselig å gå opp 4kg sånn helt uten grunn. Det viste seg at en medisin jeg måtte gå på gjorde at jeg holdt på noe sinnsyke mengder vann. Når det løsnet, raste de kiloene av igjen. Pluss noen til..

Vær tålmodig. Fortsett med det du veit er rett. Det vil løsne, og ja, jeg vet det er UTROLIG vanskelig å være tålmodig...

Gjest alille
Skrevet

Gi det mer tid før du endrer noe drastisk, mange opplever det samme som du gjør, før det plutselig løsner igjen. :-)

Skrevet

Omega 3, vann og egg ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan prøve å ta en oppkarbingsdag (om du er lav på karbene nå), hvor du holder deg unna fett, og peiser på med samme antall proteiner og 300 g karber på en dag, og drikke så lite som mulig (bare i løpet av en dag). Dette kan trigge en "woosh", som gjør at du mister vannet og gir kroppen er forbrenningskick.

Dette er tipset jeg har fått fra karene på fitnessbloggen når jeg står fast.

Endret av addict
AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal ta en titt på Secret eaters serien fra england, overraskende over hvor mye enkelte får i seg uten å være klar over det.

Og nå kommer sikkert en av de to "sup" brukerene og prøver å skylde på at du spiser feil mat, og at du har fått i deg for mye karbohydrater (venter til jeg kan sette på sangen Propaganda av Briskeby igjen) :lol:

Jeg vet jeg ikke får i meg mer mat enn det jeg fører opp, og jeg regner over flere ganger. Tar også litt i for å være sikker:P

Og hva karbohydrater angår så er jeg bevisst på det også. Unngår ris, pasta, poteter etc. Litt får jeg jo i meg selvsagt, men ikke mye(ikke at jeg kjører lavkarbo her altså).

Omega 3, vann og egg ;)

Hvorfor akkurat det?:P Educate me!

Du kan prøve å ta en oppkarbingsdag (om du er lav på karbene nå), hvor du holder deg unna fett, og peiser på med samme antall proteiner og 300 g karber på en dag, og drikke så lite som mulig (bare i løpet av en dag). Dette kan trigge en "woosh", som gjør at du mister vannet og gir kroppen er forbrenningskick.

Dette er tipset jeg har fått fra karene på fitnessbloggen når jeg står fast.

Om det ikke løsner snart kan jeg jo gi dette et forsøk i alle fall. Kan umulig gjøre ting VERRE:P

AnonymBruker
Skrevet

Min vektnedgang er litt som en trapp. Stille en uke eller to, så raser jeg ned litt og så er det stille en stund igjen. Det går seg nok til skal du se!

Selv er jeg ikke særlig fan av lakarbo, men kan ikke argumentere godt for at du skal spise mer karbohydrater annet enn at jeg er nokså sikker på at det er lurt om du trener mye. Kroppen må ha litt av alt!

Og: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10051245

Anonym poster: 8033af5461c13b088920751d74b00739

Skrevet (endret)

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet jeg ikke får i meg mer mat enn det jeg fører opp, og jeg regner over flere ganger. Tar også litt i for å være sikker:P

Og hva karbohydrater angår så er jeg bevisst på det også. Unngår ris, pasta, poteter etc. Litt får jeg jo i meg selvsagt, men ikke mye(ikke at jeg kjører lavkarbo her altså).

Hvordan klarer du å trene hardt seks ganger i uka når du nesten ikke spiser karbohydrater som er helt nødvendig for restistusjon?

Skrevet
Jeg har et lite kaloriunderskudd i form av diett(og jeg loggfører ALT som kommer inn i munnen), og jeg trener i tillegg, så om slanking bare handler om kalorier inn og ut, hvor for i f*** står jeg fast for ørtende uken på rad!? :rasende:

Det handler om kcal inn og kcal ut, men det er langt fra så enkelt som folk skal ha det til. De overforenkler. Det er ikke slik at det du putter i deg ikke påvirker kcal ut, og det du gjør ikke påvirker hvor mye kcal kroppen vil ha inn (altså sult og slikt). Ca 10% av energien du putter i deg går med på å fordøye maten.

http://www.youtube.com/watch?v=Yo3TRbkIrow. Fortalt på en måte som hvem som helst kan skjønne.

Det er så typisk at folk tviholder på denne overforenklingen og påstår at du er dum eller lyver for deg selv hvis ikke regnestykket stemmer slik de tror. Spiser du for lite, så kan kroppen skru ned på prosesser (blant annet kroppstemperaturen) for å spare energi slik at du overlever lengre. En grei funksjon hvis man faktisk sultet, ikke like grei funksjon når man prøver å gå ned i vekt. Spiser du for mye, så kan kroppen øke energi ut blant annet ved å øke kroppstemperaturen og at du blir urolig.

Jeg vet ikke hvor høy du er eller hvordan kroppen din er bygget, men det kan jo hende at du er normalvektig nå og ikke bør gå mer ned i vekt?

Skrevet (endret)
Selv er jeg ikke særlig fan av lakarbo, men kan ikke argumentere godt for at du skal spise mer karbohydrater annet enn at jeg er nokså sikker på at det er lurt om du trener mye. Kroppen må ha litt av alt!

Og: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10051245

Anonym poster: 8033af5461c13b088920751d74b00739

Flott argument... Få gjerne i deg litt alkohol, litt fluesopp og litt bensin også i samme slengen. Viktig å få i seg litt av alt... :ironi:

Spøk til side, det finnes ingen karbohydrater menneskekroppen trenger som menneskekroppen ikke kan lage selv. Hvis karbohydrater er viktig for trening, hvordan kunne f.eks. Björn Ferry vinne OL-gull i skiskyting på LCHF? Og ikke minst Jonas Colting som driver med triathlon og har vunnet EM og VM... Og hvordan har inuittene overlevd? De levde på tilnærmet nullkarbo og hadde fortsatt energi til å jakte. Hvorfor synes folk flest at det er mer naturlig å trene på en så begrenset energikilde som sukker når vi har mye større energibank i form av fett på kroppen?

Hvis vi ser på en mann på 70 kg (dem finnes det ikke så av lenger…), har han energireserver bestående av:

100.000 kcal lagret som triglyserider

24.000 kcal lagret som proteiner, hovedsakelig muskulatur

600 kcal lagret som glykogen

40 kcal lagret som glukose

(Kilde)

100.000 kcal som fett altså, og 640 kcal som sukker. Glykogenlagrene kan trenes opp litt, men ikke mye. Toppidrettsutøvere som spiser lavkarbo trener på lavkarbo og tilfører mye karbohydrater kun i konkurransesammenheng for en ekstra boost. De vil ikke "møte veggen" hvis de går tom for sukker i løpet av konkurransen slik som toppidrettsutøvere som trener på karbohydrater gjør, fordi de har allerede en velfungerende fettforbrenning.

Og den artikkelen der er bare tull. Alt den studien beviser er at det du tror du spiste for 16 år siden har en ørliten effekt på hjertesykdom. Studien kan forresten leses i sin fullhet her.

Studien startet i 1991/1992. 96000 kvinner i alderen 30-49 år deltok. Ca 43000 fylte ut ett spørreskjema om hvordan kostholdet hadde vært de siste seks månedene. 16 år senere ser man så på hvor mange som har fått hjerte-og karsykdom. Man forutsetter at kostholdet ikke forandrer seg på 16 år. Og studien har sett på høyprotein og ikke høyfett. Og "lavkarbo" har vært rundt 40% karbohydrater. Man kaller ikke det for lavkarbo...

Hun som fikk slag hadde høyt blodtrykk - den største risikofaktoren for slag. Hun hadde stresset veldig på jobb en stund og noen uker før slaget var hun hos legen og fikk tabletter for kraftig hodeverk. De fleste slike tabletter har økt blødningsrisiko som bivirkning.

På sidene til Oslo Universitetssykehus kan man også lese om hjerneblødning:

Den aller hyppigste årsaken til hjerneblødning er høyt blodtrykk. Hjerneblødning kan videre oppstå som komplikasjon til behandling med blodtynnende midler for andre sykdommer, oftest hjerteproblemer. Parallelt med bedre blodtrykkskontroll i befolkningen har hyppigheten av hjerneblødninger avtatt.

Endret av Supera
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer du å trene hardt seks ganger i uka når du nesten ikke spiser karbohydrater som er helt nødvendig for restistusjon?

Jeg gjør det samme selv og har ingen problemer med det. For meg handler det om innsatsvilje. :)

Anonym poster: e810843b2f92cac39b106802f5beb042

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor akkurat det?:P Educate me!

Om det ikke løsner snart kan jeg jo gi dette et forsøk i alle fall. Kan umulig gjøre ting VERRE:P

Jeg vet faktisk ikke helt. Jeg fikk tipset om omega 3 og vann da jeg stod stille. Jeg føyde på egg selv fordi det inneholder proteiner av svært høy kvalitet. Faktisk utgjør det referanseverdien andre ting blir målt opp mot. Jeg trener mye og trenger mye protein. Kan ikke gi deg masse teori, men det funka for meg i alle fall. Masse vann og 2 omega3 tabletter hver morgen...og da egg i salat, egg på brødskive etc :) Står om hvor fantastisk egg er her

Siste 9 dager har jeg gått ned 4 kg ....

Skrevet

Måler du deg? Får meg er det i alle fall mye mer nyttig med målebånd enn baderomsvekt. Antall kilo jeg veier er ikke så viktig for meg, men å bli slankere. I tillegg trener jeg en del styrke, så å bare veie seg vil si lite om fremgangen. Prøv å mål rundt f.eks. overarmer, midje, hofte og lår en gang i uken, og se om du ser større fremgang da.

Skrevet

Måler du deg? Får meg er det i alle fall mye mer nyttig med målebånd enn baderomsvekt. Antall kilo jeg veier er ikke så viktig for meg, men å bli slankere. I tillegg trener jeg en del styrke, så å bare veie seg vil si lite om fremgangen. Prøv å mål rundt f.eks. overarmer, midje, hofte og lår en gang i uken, og se om du ser større fremgang da.

Hvem spør du? TS eller meg? Jeg måler meg ikke. KG er meg en motiverende nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...