Gå til innhold

Bake/lage en sunnere dessert?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenten min har tenkt å lage middag til meg i dag, og jeg tenkte at jeg kunne overraske med å lage en god dessert til oss :)

Men hun er ikke så veldig glad i usunne ting, så jeg lurte på om noen hadde ideer om noe som ikke er sånn ekstremt usunt? Eller noe med noe sunt på (sånn som bær/frukt)... Litt usunt må det selvfølgelig være for at det skal smake godt, litt sukker får vi tåle. Også må det ikke være vanskelig å lage, jeg er amatør...

Blir glad for alle forslag! :)

Anonym poster: a6fdb75939a035dba3deccaad7154981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordbær og vaniljekesam. Sunt og godt! :)

Skrevet

I det meste kan sukker byttes ut med sukrin/stevia. Da får du en sunnere dessert.

Jeg er veldig glad i å lage sjokolademousse med sukrin i eller funlight-gele. Begge disse har blitt godt mottatt av både familien og av gjester. Ellers så er jo fruktsalat/jordbær med vaniljekesam/vanijleskyr veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet

funlight-gele eller fromage er digg :)

Anonym poster: 3c09eb7058e4ff8b391e64407a2cca07

Skrevet

I dag har vi kjøpt Vannmelon som skal skjæres i terninger. Det blir desserten vår. Mmmmmmmm :)

Skrevet

Smelt sjokolade og dypp jordbær i, sett de i kjøleskapet en times tid, så får du herlig sjokoladejordbær. NAM!

Sjokolade er jo ikke sunt da, men jordbærne er jo!

Skrevet

Jeg er tilhenger av å lage mindre porsjoner med noe som smaker skikkelig godt heller enn å hele tiden fokusere på at det skal være så "sunt".

Det er sunt å kose seg innimellom, og da kan Myona-83 sitt forslag om sjokoladedyppede jordbær godt brukes.

Enda bedre, syns jeg, er å lage sjokoladefondue og dyppe bærene etterhvert. Enda litt mer fristende enn ferdigdyppede bær og veldig koselig å spise.

:heks:

Skrevet

Smelt sjokolade og dypp jordbær i, sett de i kjøleskapet en times tid, så får du herlig sjokoladejordbær. NAM!

Sjokolade er jo ikke sunt da, men jordbærne er jo!

Hvis man tar mørk skjokolade blir det ENDA sunnere :)

Skrevet

Hvis man tar mørk skjokolade blir det ENDA sunnere :)

Det smaker best og synes jeg :)

Lagde det forrige uke! Og fikk veldig lyst på nå igjen!!

Gjest gjest17
Skrevet

Forskjellig frukt og bær med vaniljekesam er jo både sunt og godt. Ellers må jeg si meg enig med Brunhilde.

Gjest _La Femme
Skrevet

Skjær opp ananas, mango og melon i små biter. Ha litt Tine yoghurt ja over (den som er merket med nøkkelhull), og litt revet mørk sjokolade 80% kakao.

Skrevet

Jordbær dyppet i mørk sjokolade er jo bare så godt, så ser det ganske fancy ut og.

Banan og annanas i ildfast form med litt av annanasjuicen over og kanel på, inn i ovnen og vaniljekesam til. Nam, nam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...