Gjest Moonshadow Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har nå bestemt meg for å gå ned i vekt på den "riktige" måte... Bort med slankepiller å sånt. Men har ikke råd til å gå på treningsstudio. Så jeg dro hkem til mamma å lånte meg en trimmvideo med Jane Fonda og skal invistere i en tirmmsykkel. Tror dere dette vil funke. Om jeg sykkler en times tid hver dag og trimmer til videoen som er på 90 min, en fire til fem dager i uka?? Kan jeg regne med å få noe effekt?? Har også lagt om kostholdet mitt. Byttet ut brus med vann og spiser mager og næringsrik mat. Mye grønnsaker og ikke mer feite sauser. Hvor lang tid bør jeg regne med før jeg begynner å merke forskjell?? Noen som har peiling?
Gjest Moonshadow Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Ingen som har noe peil eller tanker om saken??
Tusenfryd Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Det er mye trening, det er i hvert fall sikkert. Når det gjelder mat og vekt, har jeg egentlig ingen særlig råd å komme med til deg. Du har åpent og ærlig fortalt om dine problemer med dette, og jeg er ikke kompetent til å uttale meg om hva som er bra for deg - selv om det kan være bra for andre. Uansett er det vel ikke farlig å si at fete sauser kan det være greit å holde seg unna, men husk at det er ikke nødvendigvis fett man blir feit av... og riktig næringsrik kost, inneholder også fett... Du må ha lykke til, og kanskje huske på at ikke alle svarene ligger i antall pushups eller gulrøtter.
*Lene* Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 Husk å ikke overtrene i begynnelsen! Mange som gjør det, og blir overslitne og slutter å trene. Begynn rolig, , ca 2 dager pr. uke! Mest effekt får man ved trening 2-3 dager pr. uke! kroppen trenger litt tid til å ta seg inn igjen! Spis også magert, ofte og lite. F. eks 3 hovedmåltider og 1-2 mellom-måltider! Husk å ikke spise for lite :-) Bruk sunn fornuft!!! Lykke til!
Gjest Ethereal Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 Det der er alt for mye trening! Og i tillegg alt for ensidig. Du bør trene ca 3-4 ganger pr uke, og trene både utholdenhet og styrke. Det programmet du legger opp til der, vil bare gjøre deg drittlei og ta fra deg alt som heter treningsiver. I tillegg kan du risikere å få skader pga mye ensidig trening uten at kroppen har fått hvile mellom slagene.
*Kaisa* Skrevet 10. februar 2004 #6 Skrevet 10. februar 2004 :o Sitter med de samme tankene som Ethereal; Dette blir altfor mye. Kjempefint at du vil forandre på ting og tang. Men jeg tror det er viktig at du ikke gaper over for mye i starten. 3 dager i uka holder, i hvertfall slik til å begynne med. Og en time på erometersykkel... Var jeg deg så ville jeg variert mer på treninga, opplegget ditt er for ensformig. Kombiner sykkel og aerobic med feks en tur i svømmehallen innimellom og en gåtur i høyt tempo. Du kommer utvilsomt til å merke forandring. Du trenger ikke å overdrive. Hovedsaken er at du rører på deg og at energinivået er i balanse med hva du putter i deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå