AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Enkelte av mine venner har totalt mangel på takt og tone når de er ute blandt folk. Dette kan dreie seg om alt fra å være høylytt irritert på barn som er bråkete (noe jeg anser som SVÆRT uhøflig, la barn være barn!), til å regelrett begynne å grine fordi ting ikke gikk som det skulle. (Sistnevnte som regel med alkohol i bildet altså..) Verdt å nevne er at vi er alle over 20 år, og jeg må si at jeg synes slike holdninger venninnene mine har, hører ungdoms- og fjortistiden til. Jeg kunne aldri gjort noe slikt, og gjør som regel alt for å opprettholde fasaden til jeg kommer til et sted hvor det egner seg å slippe følelsene løs dersom det skulle være nødvendig. Men jeg føler jeg er den eneste, det virker som at flesteparten av mine venner mener at følelsene MÅ ut uansett hvor og når dette tar sted, så må alle vite at nå er de irriterte/lei seg/sinna etc. Så mine siste spørsmål, er tiden for takt og tone lagt helt død? Er det flere enn meg som fremdeles opprettholder en viss form for verdighet når ting skulle falle sammen rundt en? Anonym poster: ebf71a88fb066c80763037fced7edf61 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Enkelte av mine venner har totalt mangel på takt og tone når de er ute blandt folk. Dette kan dreie seg om alt fra å være høylytt irritert på barn som er bråkete (noe jeg anser som SVÆRT uhøflig, la barn være barn!), til å regelrett begynne å grine fordi ting ikke gikk som det skulle. (Sistnevnte som regel med alkohol i bildet altså..) Verdt å nevne er at vi er alle over 20 år, og jeg må si at jeg synes slike holdninger venninnene mine har, hører ungdoms- og fjortistiden til. Jeg kunne aldri gjort noe slikt, og gjør som regel alt for å opprettholde fasaden til jeg kommer til et sted hvor det egner seg å slippe følelsene løs dersom det skulle være nødvendig. Men jeg føler jeg er den eneste, det virker som at flesteparten av mine venner mener at følelsene MÅ ut uansett hvor og når dette tar sted, så må alle vite at nå er de irriterte/lei seg/sinna etc. Så mine siste spørsmål, er tiden for takt og tone lagt helt død? Er det flere enn meg som fremdeles opprettholder en viss form for verdighet når ting skulle falle sammen rundt en? Anonym poster: ebf71a88fb066c80763037fced7edf61 Eg har ei venninne som eg rett og slett har slutta å gå på kafe eller restaurant med. Det blir for pinleg. Ho skal alltid klage på noko; enten det er maten, vinen, lokalet, prisen osv. Eg sit der og krymper meg medan ho behandlar servitørane som tjenare... Anonym poster: 9a80a342db92b985fb28370ba99feda3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Eg har ei venninne som eg rett og slett har slutta å gå på kafe eller restaurant med. Det blir for pinleg. Ho skal alltid klage på noko; enten det er maten, vinen, lokalet, prisen osv. Eg sit der og krymper meg medan ho behandlar servitørane som tjenare... Anonym poster: 9a80a342db92b985fb28370ba99feda3 Dette er bra oppførsel spør du meg. Det er altfor mye kryping blant folk som oppfører seg som piskede hunder uten å vise hva de mener. Å brøle til noen som ikke gjør som de skal kan også være nødvendig noen ganger. Anonym poster: bd1bc310ba7f61876ef015c697e58d65
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Enkelte av mine venner har totalt mangel på takt og tone når de er ute blandt folk. Dette kan dreie seg om alt fra å være høylytt irritert på barn som er bråkete (noe jeg anser som SVÆRT uhøflig, la barn være barn!), til å regelrett begynne å grine fordi ting ikke gikk som det skulle. (Sistnevnte som regel med alkohol i bildet altså..) Verdt å nevne er at vi er alle over 20 år, og jeg må si at jeg synes slike holdninger venninnene mine har, hører ungdoms- og fjortistiden til. Jeg kunne aldri gjort noe slikt, og gjør som regel alt for å opprettholde fasaden til jeg kommer til et sted hvor det egner seg å slippe følelsene løs dersom det skulle være nødvendig. Men jeg føler jeg er den eneste, det virker som at flesteparten av mine venner mener at følelsene MÅ ut uansett hvor og når dette tar sted, så må alle vite at nå er de irriterte/lei seg/sinna etc. Så mine siste spørsmål, er tiden for takt og tone lagt helt død? Er det flere enn meg som fremdeles opprettholder en viss form for verdighet når ting skulle falle sammen rundt en? Anonym poster: ebf71a88fb066c80763037fced7edf61 Nei, her er det åpenbart du som ikke eier takt og tone: BARN SKAL SES, MEN IKKE HØRES! Det kryr av uoppdragne unger over alt, dette er selvfølgelig foreldrenes feil, som har glemt at det finnes et ord som heter nei! Anonym poster: 44a747ba371389842f16442b5a2cc525 1
jabx Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Eg har ei venninne som eg rett og slett har slutta å gå på kafe eller restaurant med. Det blir for pinleg. Ho skal alltid klage på noko; enten det er maten, vinen, lokalet, prisen osv. Eg sit der og krymper meg medan ho behandlar servitørane som tjenare... Så forklar henne at man ikke holder på slik da?
jabx Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Dette er bra oppførsel spør du meg. Det er altfor mye kryping blant folk som oppfører seg som piskede hunder uten å vise hva de mener. Å brøle til noen som ikke gjør som de skal kan også være nødvendig noen ganger. Nei, det er ikke nødvendig. Med mindre man er mentalt svak og ikke klarer å takle mennesker uten å klikke. Det er klart at hvis du lider av mentale problemer og har ekstremt dårlig selvtillit så føles det kanskje bra å behandle f.eks. kelnere som søppel. Men bare fordi du er kunde hos dem så betyr ikke det at du ikke kan være høflig og grei. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #7 Skrevet 30. juni 2012 Så forklar henne at man ikke holder på slik da? Jo då. Har sjølvsagt sagt ifrå at eg meiner ho bør roe seg ned og at ho lagar dårleg stemning. Men då meiner ho at det er eg som ikkje har peiling på etikkette og at ho har krav på å bli behandla som ei prinsesse når ho kjøper ei vare/teneste. Ho oppfører seg som ein 5 åring, både når ho "irettesetter" servitører/butikkpersonale og når eg gjev ho svar på tiltale. Ho er rett og slett high maintenance! Det morsomme er at ho er heilt annsleis når eg er med ho aleine. Og om eg gir henne ein skarve blomsterkvast eller tar med ein liten venninnepresang så blir ho heilt på gråten av takknemlighet. Rar dame... Anonym poster: 9a80a342db92b985fb28370ba99feda3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #8 Skrevet 30. juni 2012 Dette er bra oppførsel spør du meg. Det er altfor mye kryping blant folk som oppfører seg som piskede hunder uten å vise hva de mener. Å brøle til noen som ikke gjør som de skal kan også være nødvendig noen ganger. Anonym poster: bd1bc310ba7f61876ef015c697e58d65 Hei, du glemte å ironiflagge! :gjeiper: Anonym poster: 9a80a342db92b985fb28370ba99feda3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå