Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest showhoe
Skrevet

Hei.

Vi har nå vært igjennom vårt første forsøk og satt inn et embryo på torsdag. Denne to ukers ventetiden før jeg kan ta graviditetstest er helt for jææv***

Er det vanlig med festeblødning? er det noe alle (eller de fleste) får? Når er det den eventuelt kan ventes da?

Skikkelig spent, har så lyst å være en del av den statistikken som klarer det på første forsøk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! har fått to barn og aldri sett tegn til festeblødning..

Gjest showhoe
Skrevet

Nei! har fått to barn og aldri sett tegn til festeblødning..

kan man kjenne at det skjer noe da? vil så gjerne ha noooe tegn på at det er noe som skjer nedi der :P

Skrevet

Jeg merket ingen verdens ting iallefall... Tror nok du bare må smøre deg med tålmodighet og håpe på det beste! :klemmer:

Gjest showhoe
Skrevet

Jeg merket ingen verdens ting iallefall... Tror nok du bare må smøre deg med tålmodighet og håpe på det beste! :klemmer:

Blæææ du har nok rett.

føler jeg har vært toldmodig nok.. har tross alt prøvd i over 2 år nå =P og nå VET jeg at jeg har et befruktet egg i meg.. og alt som skal til nå er bare at det fester seg... det er helt sykt å tenke på..

uff.. 2 days down and 12 to go =p

Skrevet

Det er langt mer vanlig med blødninger når det er ivf, men om det også gjelder festeblødninger vet jeg ikke.

Skrevet

Satte inn embyro i går og nå leter jeg etter tegn.. helt unødvendig, men man vil så innmari..

Krysser fingrene for deg, 12 juli vet jeg om det har funka.. Jeg synes nesten dette er verst, å vente....

Gjest showhoe
Skrevet

Satte inn embyro i går og nå leter jeg etter tegn.. helt unødvendig, men man vil så innmari..

Krysser fingrene for deg, 12 juli vet jeg om det har funka.. Jeg synes nesten dette er verst, å vente....

Jeg er helt enig med deg. Tror det har noe med at vi er så utrolig nærme nå. Vi kan være gravide vi vet det bare ikke enda. Ervdet ditt første forsøk?

Skrevet

Ja mitt første IVF førsøk, vært prøver i 3 år før det.

Spennende tid, men skummel også. Man satser så innmari og er så redd for å bli skuffet. Blir en del galgenhumor og prøver å la være å tenke på det.. Ikke lett.

Heldigvis er det sommer og mye å gjøre på jobb så jeg blir nok å fordype meg i det...tror jeg...

Skrevet

Under 50% har festeblødning. Jeg trur det er enda vanskeligere å merke når man tar progesteronstøtte.

Vær obs på at det er vanlig å kjenne all mulig symptomer. Mye er ettervirkninger av stimuleringen, og bivirkninger av progesteron. Samt at man går og kjenner på alt. Etter begge mine innsett har jeg hatt mensmurringer, stikninger, ømme bryst, hodepine, avbrutt søvn med mye drømmer, svimmelhet, småkvalm.....

Skrevet

Jeg fikk ikke festeblødning, eneste tegnet på graviditet, bortsett fra mensen som aldri kom, var de vannvittig ømme brystvortene!

AnonymBruker
Skrevet

Vært gravid tre ganger, men aldri hatt festeblødning.

Anonym poster: 8a8faaccfd771fdd924357acde7ef2e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 4 IVF forsøk, de tre første kjente jeg meg gravid med alle mulige symptomer ganske så kjapt, men det var nok bare bivirkninger av progesteronen. Fjerde gang så kjente jeg ingenting, kun litt ømme bryster (som også er vanlig ved progesteronstøtte) og da var jeg gravid gitt.

Men fikk aldri festeblødning.

Anonym poster: af56cd567a8356b35c56409f60a75620

Gjest showhoe
Skrevet

Ja mitt første IVF førsøk, vært prøver i 3 år før det.

Spennende tid, men skummel også. Man satser så innmari og er så redd for å bli skuffet. Blir en del galgenhumor og prøver å la være å tenke på det.. Ikke lett.

Heldigvis er det sommer og mye å gjøre på jobb så jeg blir nok å fordype meg i det...tror jeg...

Samme her. Håper dagene går fort nå. Jeg får ganske merkbare symptomer på at mensen er på vei ca en uke før... Så det er det jo da evnt kun en uke til... Håper detbikke blir noe av det

Skrevet

Jeg går og overfokuserer på at jeg fryser, vondt i ryggen og tenker "nei nå kommer mensen. Så har jeg plutselig ømme bryster jippi.. nei dette skal gå bra..men var ikke det mensen smerte nå, eller var det festeblødning "Gud! Ufattelig hvordan hjernen klarer å rote det til for meg nå..

11 dager igjen.....Får finne meg en altoppslukende hobby:)

Skrevet

Synes dei fleste graviditetssymptomer kunne forklares med at mensen skulle komme. Ømme pupper får eg ofte etter EL. Stort koffein inntak kan også føre til ømme pupper. Murringer kunne forklares med at mensen skulle komme.

Tipper at i forsøk så er det enda meir hormoner og tull som kan gjere ein enda meir forvirra ;)

Når det er sagt så hadde eg faktisk festeblødning den eine gangen eg vart gravid (på pergo), og det var ca. 2 dråper blod :P

Lykke til med forsøker. Håper det klaffer for dere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, da satt den ikke. Nytt forsøk blir det senere, noen som vet når man kan begynne igjen å sette inn et fryst egg? Kan jeg begynne med en gang i august eller må det ventes noen måneder?

Gjest showhoe
Skrevet

Jeg tok test

Ja, da satt den ikke. Nytt forsøk blir det senere, noen som vet når man kan begynne igjen å sette inn et fryst egg? Kan jeg begynne med en gang i august eller må det ventes noen måneder?

De anbefaler å ta fersk forsøkt først.. å så begynne på de som er fryst.. for jo flere fersk forsøk, jo flere fryst forhåpentligvis.

Så trist at det ikke gikk for deg. :( håper du får det til neste gang.

Jeg var så heldig at det satt på første forsøk.. testen jeg tok i dag viste positiv.. så jeg har en liten spire som er på vei :)

Skrevet

Jeg tok test

De anbefaler å ta fersk forsøkt først.. å så begynne på de som er fryst.. for jo flere fersk forsøk, jo flere fryst forhåpentligvis.

Så trist at det ikke gikk for deg. :( håper du får det til neste gang.

Jeg var så heldig at det satt på første forsøk.. testen jeg tok i dag viste positiv.. så jeg har en liten spire som er på vei :)

Gratulerer! :hoppendeglad: Godt å høre at det klaffer for folk, da er det jo håp. Jeg vet min tid kommer :smilorange: Har ikke noe valg enn å være positiv, det ser ut som egget aldri festet seg og utviklet seg ikke. Så det var nok naturens måte å fikse det på. Men så har jeg jo tre på frys. Så Da er det bare å fortsette til en av de klaffer. Det skal jeg klare, humøret gikk jo rett ned, men jeg har fått grått meg ferdig (nesten) og funnet fram de positive sidene. Vin i sommersol blir det i ferien så får jeg prøve til høsten med ny giv!

Jeg har fått så dårlig med info fra sykehuset, noen som vet hva de tre forsøkene egentlig innebærer? Siden jeg har tre egg på frys regnes de som hvert sitt forsøk? Hmm...

Gjest showhoe
Skrevet

Tusen takk for det.

Det telles ikke som et forsøk før du har tatt ut egg, og satt inn egg. Dvs at du har tre fersk forsøk. Det du setter på frys, bør du vente med til slutt.. for etter de tre forsøkene (dersom det ikke går) kan du gå løs på det du har på frys. Dvs at du teknisk sett for flere enn 3 forsøk.

Dersom det skulle klaffe neste gang for deg på fersk forsøk.. så kan du bruke eggene du har på frys til søsken forsøk senere. De kan ligge i opptill 5 år.

Dersom eventuelt forsøket skulle mislykkes før du fikk satt inn egg. dvs for eksempel eggenens om ble tatt ut ikke var bra kvalitet.. så telles det ikke som et forsøk.

så hold håpet oppe.. du har mange sjangser igjen :)

krysser fingrene for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...