Gå til innhold

Hva bruke modne bananer til?

Jane F.

Anbefalte innlegg

Har en klase bananer som ble kjøpt sist helg men så har vi bare en hybelovn som steker veldig skjevt, derfor blir banankake litt vanskelig. Så hva kan jeg gjøre med disse bananene som går i søppla i morgen om jeg ikke finner på noe :P

Endret av Jane F.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant :) takk for tips :)

Tenkte også jeg kunne bruke to stk i en vaffelrøre eller noe for så å steke lapper eller noe men har ikke peiling på om det vil bli noe bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modne bananer er også veldig godt i muffins, det gjør dem saftigere. Kan du steke èn rad om gangen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også fryse ned bananen i skiver, sik at det er enkelt å ta opp når du skal lage smoothie senere:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Jamaicalapper! :danse:

Og bananasplit! :is:

Du kan også skrelle dem og hive dem i fryseren. Og bruke dem i lapper, smoothies eller bakverk seinere.

Du kan kutte i terninger eller skiver, og ha sammen med melk/musli-frokost. (Eller melk havregryn.) Og du kan mose og ha i havregrøt.

Det er når de blir ordentlig støgge på skallet at de begynner å smake skikkelig søtt og digg. Det er egentlig sånn de skal spises, med melk, like før de begynner å bli brun inni.

PS

I vafler og lapper og alt bakverk gjør banan at resultatet ikke blir sprøtt. Du får aldri sprø bananvafler. Dermed kan du også redusere fettmengden betraktelig, dersom oppskriften gjør vaflene sprø med fett fra fløte, rømme eller smør. Ha kun i nok til at de slipper jernet.

PPS

Profilbildet mitt er en bananvaffel. :jepp:

ASPS

De kan moses med en dråpe sitronsaft, has på glass i kjøleskapet og brukes som Banospålegg eller kakefyll.

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere :) Jeg brukte en halv banan i en smoothie her for noen timer siden og den ble ikke så ille. De er kanskje litt for modne til akkurat den bruken men får se om jeg ikke lager en lapperøre eller no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankake!

Da bør man faktisk alltid bruke litt brune bananer. Kaken blir i tillegg bare bedre en dag eller to etter den er laget, saftig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Banankake!

Da bør man faktisk alltid bruke litt brune bananer. Kaken blir i tillegg bare bedre en dag eller to etter den er laget, saftig. :D

Banankake uten stekeovn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stek dem i ovnen med litt brunsukker over, og spis med vaniljeis. NAM.

Anonym poster: 968334bdf71cfbeb1788c54361af0c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier å finmose dei med stavmiksar ilag med litt jordbærbiola.

Heller det i isformer og fryser ned, og barn og voksne kan kose seg med sunn deilig is!

Anonym poster: aebcac722edcd37401b2651f18de8922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så ikke "uten stekeovn" før nå.

Så kjedelig!

Da stemmer jeg også for smoothie. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...