Gå til innhold

Dere med normalt kosthold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser dere godteri i helgen uten å hoppe over måltider, og legger dere på dere av det?

i så fall hvor mye?

trener dere, hvor mye?

Fortell meg om hvordan dere spiser, jeg trenger å høre hva "normale" folk gjør :sjenert:

Anonym poster: 6978bb9cabe61f9f5d41dfb9526e9cd3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg spiser godteri(mest sjokolade da) i helger.

Jeg legger ikke på meg, MEN jeg begrenser det mye mer enn jeg gjorde før.

Før ble det gjerne sjokolade og litt forskjellig hele helgen(fredag, lørdag - og kanskje tilogmed søndag hvis vi så film).

Da kjøpte vi gjerne en stor sjokoladeplate, en pose chips og kanskje en ting til. Jeg spiste selvsagt ikke dette alene, men tilsammen ble det jo iallefall 1000 kalorier ekstra i uken om jeg teller med ekstra-kalorier i middagen vi spiste ute gjerne på søndagen(hamburger e.l)

Det er jo 4000 kalorier EKSTRA i måneden - og jeg trente ikke særlig ved siden av. Gikk turer, men det tok ingenting for meg.

Nå spiser jeg sjokolade, men jeg kjøper heller ting i løsvekt og tar KUN DET JEG SKAL SPISE. Kan ikke stresse dette nok. En lang periode byttet jeg også ut mye av det søte med bær og frukt som jeg kutet opp, og spiste sammen med sjokolade. Da kuttet jeg sikkert kaloriinnholdet med 70% - og det er supergodt.

Folk tror gjerne man skal hive i seg for å øke i vekt, men det stemmer ikke. Og mange glemmer at kalorier er kalorier, uansett hvor de kommer fra.

Nå har jeg kuttet ned på "småting" jeg ikke trenger som næring;

drikker ikke juice, velger cortado som kaffedrikk fremfor kaffe mocca(4 ganger så lite kalorier men like mye koffein, pluss at kaffe med melk nå er endel av mellommåltidet for meg - ikke i tillegg til), har ikke middager med feite sauser(jeg likte ikke dette spesielt fra eller til, men samboer ville ha det) osv.

Jeg kjøper aldri hveteboller i butikken, spiser ikke cupcake i tillegg til kaffen når jeg er på cafè(tar gjerne en grovere scone - er sikkert tilnærmet likt i kaloriinnhold men påvirker ikke blodsukkeret så mye), kjøper aldri ting som godmorgen youghurt, drikker aldri sukkerholdig brus etc.

Det høres kanskje "ekstremt" ut for de som har dette i kostholdet sitt, men jeg spiser ikke mindre av den grunn. Jeg spiser bare annerledes, kutter ut unødvendige kalorier(spør deg selv om du trenger dette for å få næring) - og kutter ned på mengden sjokolade og antall dager jeg unner meg det.

Og; jeg trente 4 ganger i uken, og syklet litt i tillegg.

Nå som jeg har trent lite det siste året har jeg ikke økt noe i vekt - og det har alt å gjøre med at jeg ikke har innarbeidet gode vaner på å kutte unødvendige kalorier.

Jeg har selvsagt mistet sprettrumpa, men den er lettere å få tilbake for meg enn det er å miste vekt ;)

Anonym poster: c67029cda264f9bf4d043dd357d7d2c9

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke spiser 3-4 måltider, spiser hver 3-4 time, altså ca....ca 5 måltider, tilsammen ca 1800 kalorier, mer på de dagene jeg trener.

Jeg teller ikke kalorier for å slanke meg - men jeg må gjøre det for å unngå vektøkning. Har et stoffskifte som ikke takler den minste endring ;)

Anonym poster: c67029cda264f9bf4d043dd357d7d2c9

Skrevet (endret)

Ligger på 2000-2200 kcal daglig til vanlig, trener 4-5 ganger i uka. Fire ganger styrke, hvorav to av disse er med 4x4 intervall på slutten, og en dag med svømming. Hopper ikke over måltider hvis jeg skal kose meg, men kutter ned til 1600kcal på maten. I mitt tilfelle kutter jeg rett og slett ut mine vanlige 30 mandler jeg har i havregrøten og den hele avokadoen jeg har til lunsjsalaten. Ellers er måltidene som vanlig. Så spiser jeg det jeg har lyst på, som oftest havner jeg vel på rundt 3000kcal totalt den dagen. Gjør dette engang i uka, går ikke opp i vekt (tror jeg - jeg måler fettprosent annenhver måned og den holder seg da stabil). Nå skeier jeg som oftest ut med sunne ting - naturell cashewnøtter, 86% mørk sjokolade og dadler, men kalorier er nå kalorier da.

Endret av Marimma
Skrevet

Jeg prøver å:

-Kutte ut søtsaker, chips o.l. hver dag utenom en i uken.

-Spise kun knekkebrød og grove brød som jeg lager selv.

-Drikker aldri brus og kaffedrikker.

-Spise mest mulig frukt og grønt.

-Spise fullkornsvarianter av mel, pasta og ris.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du har misforstått hva "å spise normalt betyr". Det er ikke noe som sier at det er normalt å spise etter et visst antall timer, det er derimot normalt å spise NÅR man er sulten

Anonym poster: 65817f3c6492bbdd970f4614ee16db67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke trent på ett år. Ja, jeg vet jeg burde, men akkurat nå er jeg i en gidder-ikke-periode.

Jeg spiser derimot normalt, og jeg legger ikke på meg.

Har jeg lyst på godteri, ja da spiser jeg det. Samme gjelder junkfood og alt annet. Hvorfor i alle dager skal man gå gjennom livet og nekte seg ting? Det finnes begrensninger, men akkurat det med å ikke spise det og det blir for dumt.

Spiser du godteri 1 dag i uken, så er det bare 1 dag i uken. det det kommer an på er jo hvor mye du spiser de resterende 6 dagene...

Anonym poster: f61b67882940c0f8024c406eb66e12e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å:

-Kutte ut søtsaker, chips o.l. hver dag utenom en i uken.

-Spise kun knekkebrød og grove brød som jeg lager selv.

-Drikker aldri brus og kaffedrikker.

-Spise mest mulig frukt og grønt.

-Spise fullkornsvarianter av mel, pasta og ris.

:kvalm: Unnskyld, men jeg bare måtte. Fullkornpasta og fullkornsris er bare forferdelig dårlig!

Anonym poster: f61b67882940c0f8024c406eb66e12e5

Skrevet

Hehe, smaken er som baken;-) Jeg liker det!

Skrevet

Jeg ble positivt overrasket da jeg prøvde fullkornspasta- og ris, det smakte jo ikke så veldig annerledes, og var fremdeles godt :D

Skrevet (endret)

Spiser dere godteri i helgen uten å hoppe over måltider, og legger dere på dere av det?

i så fall hvor mye?

trener dere, hvor mye?

Fortell meg om hvordan dere spiser, jeg trenger å høre hva "normale" folk gjør :sjenert:

Anonym poster: 6978bb9cabe61f9f5d41dfb9526e9cd3

I stedet for å sammenligne deg med andre, så synes jeg heller du skal tenke i en helt annen retning. Om Kari tåler 200g sjokolade om dagen så er det ikke sikkert du skal spise det. Glem alle andre og se heller på hva kroppen din takler.

Noen tips som kan hjelpe deg på vei:

- Spis når du er sulten men ikke overspis.

- Spis næringsrik mat, det gjør at du ikke blir så fort sulten igjen.

- Pass på så du ikke er kjempesulten når du går fra Skole eller Jobb. Kroppen din trenger jevnlig påfyll med mat og veske.

- Ikke tren fordi du føler det er en plikt men gjør det fordi du har lyst til å trene, varier og ikke sett deg for høye mål, treningslysten kommer garantert når kroppen tar til seg næringsrik mat.

Endret av baltazar
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg er normalvektig, spiser når jeg er sulten, spiser det jeg har lyst på eller det som blir servert og trener 3-6 ganger i uken. Varierer mellom turgåing og god gammel styrketrening med manualer og vektstang.

Jeg legger på meg når jeg dytter i meg mat etter at jeg er mett/gumler sjokolade osv når jeg egentlig ikke har lyst på.

Jeg spiser snop når jeg har lyst på og stopper når jeg er tilfredsstilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...