Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som driver et lite firma. Hun har luftet ut litt frustrasjon hos meg når noen av kundene ikke betaler og jeg reagerer på hvordan hun velger å gjøre enkelte ting.

Nå er det en kunde jeg tenker på hvor hun har sendt en regning i følge henne selv og sendt en sms.

Denne kunden har da ikke betalt dette. Det min venninne gjør da er å ringe denne kunden i tide og utide. Jeg har sagt til henne at hun får heller sende til inkasso, men det gjør hun ikke. Hun ringer kunden på dagen,kvelden, i helgene.

Jeg føler hun virker ganske så desperat istedenfor profesjonell. Hvordan fungerer dette egentlig? Hun sier hun har sagt til kunden at hun vil sende det til inkasso, men det er ikke gjort.

Anonym poster: ce60415cdef6515e7fec9b685e8b6233

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ikke hele den tråden for å se om det min venninne gjør er feil ovenfor sine kunder

Anonym poster: ce60415cdef6515e7fec9b685e8b6233

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde du likt det dersom feks Telenor, Netcom, Og Rikstv ringte for å mase inn pengene, i stede for å sende deg en regning?

Der har du svaret, venninna di er meget uprofesjonell.

Anonym poster: ec8242aae0b4d08cdcc08004d9abf89b

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll!

Anonym poster: 631be5e52420294ba901b070b2bfc6e4

  • Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på kredittsiden i et større firma, og vi ringer da ofte våre kunder dersom de ikke gjør opp for seg på betalingsfristen. Vi handler med andre firma, så selvfølgelig ringer vi kun i kontortiden og snakker med de som har med utbetalinger å gjøre, evt går vi videre til leder dersom vi fortsatt ikke får oppgjøret. Vi gjør dette fordi vi som regel ønsker å beholde dem som kunde, og venter derfor i det lengste med å sende til inkasso (det gjør vi kun på kunder vi ikke ønsker videre og kunder som konsekvent betaler sent).

Det er mange kunder der ute som har grei økonomi, men dårlige rutiner på fakturabetaling. Er det privatpersoner eller firma din venninne handler med? Er det varer eller tjenester hun driver med? Hun bør lage seg en god rutine mht inndriving av utestående, dvs. faktura, telefon, skriftlig purring med inkassovarsel, ny telefon, og evt inkasso om hun fortsatt ikke får pengene sine. Hun bør også skaffe seg avtale med f.eks Soliditet (tidl D&B) for å kredittsjekke kundene sine før hun selger til dem, om det er større beløp det dreier seg om

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg syns det er bra at hun maser selv istedet for å sende til inkasso, og jeg gjør det samme selv med kunder som ikke betaler. Ingen vits å trekke inn et fordyrende mellomledd.

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som driver et lite firma. Hun har luftet ut litt frustrasjon hos meg når noen av kundene ikke betaler og jeg reagerer på hvordan hun velger å gjøre enkelte ting.

Nå er det en kunde jeg tenker på hvor hun har sendt en regning i følge henne selv og sendt en sms.

Denne kunden har da ikke betalt dette. Det min venninne gjør da er å ringe denne kunden i tide og utide. Jeg har sagt til henne at hun får heller sende til inkasso, men det gjør hun ikke. Hun ringer kunden på dagen,kvelden, i helgene.

Jeg føler hun virker ganske så desperat istedenfor profesjonell. Hvordan fungerer dette egentlig? Hun sier hun har sagt til kunden at hun vil sende det til inkasso, men det er ikke gjort.

Anonym poster: ce60415cdef6515e7fec9b685e8b6233

Er det et etablert firma hun driver? Som er registrert i brønnøysund?

Anonym poster: 66a4f3bfaf7fb427d116f42babdcde02

AnonymBruker
Skrevet

Troll!

Anonym poster: 631be5e52420294ba901b070b2bfc6e4

Tror du virkelig at noen har så skremmende kjedelig dårlig fantasi at de må lage en trolle-tråd av akkurat DETTE?

Anonym poster: 757b8d196f77e2471a00e69ebd8216cf

  • Liker 4
Skrevet

På min jobb tar vi alltid kontakt med kunden per epost eller telefon før ubetalte fordringer går til inkasso. Er nok ikke spesielt uvanlig det.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at noen har så skremmende kjedelig dårlig fantasi at de må lage en trolle-tråd av akkurat DETTE?

Anonym poster: 757b8d196f77e2471a00e69ebd8216cf

Ja for den er klin lik en nylig tråd om en kunde som ble behandlet akurat slik du beskriver at denne damen driver sin butik. PØH!

Anonym poster: c87c15be69435bcfd817044736912c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...