AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Jeg har en venninne som driver et lite firma. Hun har luftet ut litt frustrasjon hos meg når noen av kundene ikke betaler og jeg reagerer på hvordan hun velger å gjøre enkelte ting. Nå er det en kunde jeg tenker på hvor hun har sendt en regning i følge henne selv og sendt en sms. Denne kunden har da ikke betalt dette. Det min venninne gjør da er å ringe denne kunden i tide og utide. Jeg har sagt til henne at hun får heller sende til inkasso, men det gjør hun ikke. Hun ringer kunden på dagen,kvelden, i helgene. Jeg føler hun virker ganske så desperat istedenfor profesjonell. Hvordan fungerer dette egentlig? Hun sier hun har sagt til kunden at hun vil sende det til inkasso, men det er ikke gjort. Anonym poster: ce60415cdef6515e7fec9b685e8b6233
Gjest Sobril Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Kjære vene. Er det noen som har fritidsproblemer her inne og kan man virkelig ikke ta én eneste tråd seriøst? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=671048&pid=11202193&st=80&#entry11202193
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Jeg leser ikke hele den tråden for å se om det min venninne gjør er feil ovenfor sine kunder Anonym poster: ce60415cdef6515e7fec9b685e8b6233
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Hvordan hadde du likt det dersom feks Telenor, Netcom, Og Rikstv ringte for å mase inn pengene, i stede for å sende deg en regning? Der har du svaret, venninna di er meget uprofesjonell. Anonym poster: ec8242aae0b4d08cdcc08004d9abf89b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Troll! Anonym poster: 631be5e52420294ba901b070b2bfc6e4 1
Leeloo Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Jeg jobber på kredittsiden i et større firma, og vi ringer da ofte våre kunder dersom de ikke gjør opp for seg på betalingsfristen. Vi handler med andre firma, så selvfølgelig ringer vi kun i kontortiden og snakker med de som har med utbetalinger å gjøre, evt går vi videre til leder dersom vi fortsatt ikke får oppgjøret. Vi gjør dette fordi vi som regel ønsker å beholde dem som kunde, og venter derfor i det lengste med å sende til inkasso (det gjør vi kun på kunder vi ikke ønsker videre og kunder som konsekvent betaler sent). Det er mange kunder der ute som har grei økonomi, men dårlige rutiner på fakturabetaling. Er det privatpersoner eller firma din venninne handler med? Er det varer eller tjenester hun driver med? Hun bør lage seg en god rutine mht inndriving av utestående, dvs. faktura, telefon, skriftlig purring med inkassovarsel, ny telefon, og evt inkasso om hun fortsatt ikke får pengene sine. Hun bør også skaffe seg avtale med f.eks Soliditet (tidl D&B) for å kredittsjekke kundene sine før hun selger til dem, om det er større beløp det dreier seg om
Gjest Maruwan Skrevet 30. juni 2012 #7 Skrevet 30. juni 2012 Jeg syns det er bra at hun maser selv istedet for å sende til inkasso, og jeg gjør det samme selv med kunder som ikke betaler. Ingen vits å trekke inn et fordyrende mellomledd. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #8 Skrevet 30. juni 2012 Jeg har en venninne som driver et lite firma. Hun har luftet ut litt frustrasjon hos meg når noen av kundene ikke betaler og jeg reagerer på hvordan hun velger å gjøre enkelte ting. Nå er det en kunde jeg tenker på hvor hun har sendt en regning i følge henne selv og sendt en sms. Denne kunden har da ikke betalt dette. Det min venninne gjør da er å ringe denne kunden i tide og utide. Jeg har sagt til henne at hun får heller sende til inkasso, men det gjør hun ikke. Hun ringer kunden på dagen,kvelden, i helgene. Jeg føler hun virker ganske så desperat istedenfor profesjonell. Hvordan fungerer dette egentlig? Hun sier hun har sagt til kunden at hun vil sende det til inkasso, men det er ikke gjort. Anonym poster: ce60415cdef6515e7fec9b685e8b6233 Er det et etablert firma hun driver? Som er registrert i brønnøysund? Anonym poster: 66a4f3bfaf7fb427d116f42babdcde02
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #9 Skrevet 30. juni 2012 Troll! Anonym poster: 631be5e52420294ba901b070b2bfc6e4 Tror du virkelig at noen har så skremmende kjedelig dårlig fantasi at de må lage en trolle-tråd av akkurat DETTE? Anonym poster: 757b8d196f77e2471a00e69ebd8216cf 4
Sol79 Skrevet 30. juni 2012 #10 Skrevet 30. juni 2012 På min jobb tar vi alltid kontakt med kunden per epost eller telefon før ubetalte fordringer går til inkasso. Er nok ikke spesielt uvanlig det.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #11 Skrevet 30. juni 2012 Tror du virkelig at noen har så skremmende kjedelig dårlig fantasi at de må lage en trolle-tråd av akkurat DETTE? Anonym poster: 757b8d196f77e2471a00e69ebd8216cf Ja for den er klin lik en nylig tråd om en kunde som ble behandlet akurat slik du beskriver at denne damen driver sin butik. PØH! Anonym poster: c87c15be69435bcfd817044736912c3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå