Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 1 uke pakker jeg og reiser av sted til Golden Sands i Bulgaria. Jeg har aldri vært der før og er veldig spent!

Noen som kjenner til stedet og kan fortelle meg litt? :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der for noen år siden. Likte stedet godt. Fin strand og mange utesteder og velge blant. Eneste kjipe var at selv om vi var der midt i juli var det overskyet noen av dagene. Stusset også litt på de prostituerte som vandret rundt i gaten. Men alt i alt et greit sted å feriere, godt mulig jeg tar turen tilbake en gang i fremtiden, er veldig billig der!!

Skrevet

Jeg lurer også! Skal dit om 1,5 uke :)

Skrevet

det er utrolig billig for øl og drinker der! Spesielt i Dobrich hvor det ikke er spesielt turistområde. Hadde et veldig hyggelig opphold der for to år tilbake. Kan anbefale at dere leier taxi for å komme dere rundt omkring. Et taxiselskap som holder til på hotell Erma er trygge, vi brukte de masse. Spør etter en sjåfør som heter Mars, han snakker godt engelsk og har masse å fortelle om bulgaria =)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er trygt å ta ut penger der? Eller bør man gjøre det i Norge? Hvor mye bør jeg eventuelt ha med per uke i valutaen som brukes der? Har de terminaler på kjøpesentre og restauranter?

Mange spørsmål, håper noen vil svare :)

Anonym poster: f9ef5a03bd9c6973043f2ad3d440d28d

Skrevet

Det er minibanker, vanligvis i tilknytning til banker, og vekslingskontorer hvis man har med andre kontanter enn lev. Det er selvfølgelig trygt, men som overalt i verden må man se opp for skimmeutstyr på minibankene. Det med "er det trygt å ta ut penger" som mange har for seg må da henge igjen fra en svunnen tid hvor turisme var veldig nytt og lokalbefolkning over hele verden forsøkte seg med uautorisert gateveksling? Jeg har i hvert fall aldri vært i et land hvor minibanker, banker eller vanlige veksleboder var noe i nærheten av utrygt. Veksleboder/-kontorer har ofte ganske varierende kurser, da.

100 lev er drøyt 400 kroner. Det er ikke vanlig å bruke kredittkort på restauranter, kjøpesentre vet jeg ikke. Ikke regn med at det er mulig. Det er billig å spise og drikke i Bulgaria, jeg mener å ha lest nylig at en treretters med vin for to mennesker på en helt grei restaurant ikke bikker 100 lev. Husker ikke hvor mye vi brukte per uke sist vi var der.

Skrevet

398 hos DnB, du verden. Gunstig kurs er jo enda en grunn til å dra.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå er jeg hjemme igjen - etter en fantastisk tur i Golden Sands. Anbefales på det sterkeste!

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiser til Golden Sands i morgen(senere i dag). Er hardt rammet av reisefeber nå og gleder meg en hel haug. Var samme plassen for tre år siden, og har ikke annet enn positivt å si om plassen. Billig mat, billig drikke, gode utesteder, og hyggelige mennesker.

Det eneste jeg ville hatt av negative omtaler måtte vært noe mas fra gateselgere og restauranter. Prostituerte kommer frem i det solen går ned, men disse merker man ingenting til om man ikke oppsøker dem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...