Gå til innhold

Har "pæreform-rumpe" og cellulitter, men vil ikke ned i vekt. TIPS!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Er 164 cm og veier 60 kg. Har ganske tung beinbygning og pæreform, som vil si at jeg har ganske stor rumpe. Eller, hoftene mine er ihvertfall brede, men den går ikke like "utover" og er ikke like rund som jeg skulle ønske. Pga jeg har en del former så har jeg også en god del cellulitter. Hvordan blir jeg kvitt disse? Har started med 25 min rumpe\lår\legg-trening 5 ganger i uka + rask gange 3 ganger i uka. Bør jeg satse mer på kondisjon, som jogging eller sykling? Eller er det styrke som gjelder?

Trenger virkelig hjelp her! Er så fornøyd med proposjonene mine ellers, men har ikke vist meg i bikini på flere år, pga. rumpa... Hvordan kan jeg løfte den, stramme den opp og fjerne appelsinhuden, uten at den blir mindre? For jeg vil jo ha stor rumpe! :)

Legger ved et bilde av hvordan rumpa mi sånn ca. ser ut

Anonym poster: b2f5ca9bc8b6f637535ca4f860cc39a7

Anonym poster: b2f5ca9bc8b6f637535ca4f860cc39a7

post-37809-0-93181700-1341016620_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Glemte å spørre om kosthold. Har det noen innvirkning på appelsinhuden? Er åpen for det meste... Rensekur? Lavkarbo? Vanlig, norsk husmannskost?

Er ganske rådvill her, så hadde satt stooor pris på hjelp

Anonym poster: f5be495414259bbf9d6eeb9057b97891

Skrevet (endret)

Hmmm... Jeg mener å ha lest rundt omkring at det er lite man kan gjøre i forhold til appelsinhud. Likevel mener mange at eksfoliering og tilføring av fuktighet kan hjelpe på(øker blodsirkulasjonen), i tillegg til trening (strammer opp). Men tror ikke kostholdet har så mye å si, så sant du ikke spiser svært usunt. Trening kan stramme opp og endre fasongen på rumpa di (hvis jeg ikke tar helt feil). Jeg er ingen ekspert :)

Endret av Snøfnugg88
Gjest *Maja*
Skrevet

Tung styrke på rumpa og få ned fettprosenten. Det er jo tross alt fettklumper som gjør at en får celluitter, MEN det er like mange "tynne" som har celluitter som større jenter.

Kosthold har selvsagt en del å si. Spiser du rent så vil det også lagres mindre vann som også kan påvirke celluitter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! Har jo som jeg skrev begynt med styrke på disse områdene ganske ofte, og er enda helt i startfasen... Er iallefall VELDIG stiv og støl om dagen, men håper jeg ser resultater på rumpa snart!

Så, jeg må altså trene kondisjon for å gå ned i fettprosent, men samtidig trene styrke for å stramme opp? Eller går man ned i fettprosent av bare styrke også?

Gjest *Maja*
Skrevet

Takker for svar! Har jo som jeg skrev begynt med styrke på disse områdene ganske ofte, og er enda helt i startfasen... Er iallefall VELDIG stiv og støl om dagen, men håper jeg ser resultater på rumpa snart!

Så, jeg må altså trene kondisjon for å gå ned i fettprosent, men samtidig trene styrke for å stramme opp? Eller går man ned i fettprosent av bare styrke også?

Det er kostholdet som avgjør om du går ned i fettprosent. Trening gjør at du brenner mer per dag. Styrke brenner fett, men kardio brenner raskere og mer effektivt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...