Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her grønn av sinne og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er 16 år gammel, og for rundt et halvt år siden var jeg så dum og ga kameraet mitt til en "venn". For å begynne fra starten av, så kjøpte jeg et kamera i Nederland til 5700kr. Etter tre dager(uheldigvis dagen jeg reiste hjem) sluttet det plutselig å virke! Dette er typisk min karma, fordi bestevenninen min kjøpte et HELT likt kamera, og har aldri hatt problemer med det! Men det stopper ikke her. Da jeg kom hjem, tok jeg det med til en fotobutikk for å fikse det. Neida, han måtte ha kvitteringen. Og gjett hvor den var? Aner ikke. Så det ble til at det lå på rommet mitt og støvet ned. Helt til jeg traff denne utrolig koselige karen da, på 28 år eller noe. Og jeg var såå heldig, siden han hadde en venn som jobbet med det kamera greiene. Selvfølgelig kunne han fikse det! Bare noen hundrelapper og kameraet mitt ville bli så god som ny. Noe det egentlig var.

I dag fikk jeg vite av en kamerat av meg at denne karen er FULL AV BULLSHIT! Han hadde skrøtet til denne fyren at han fikk meg til å gi kameraet til han så han kunne selge det, selv om skjermen ikke virket, var det en såpass bra linse at hvem som helst ville gitt tusenlapper for det...Long story short, på en måte.

SPØRSMÅLET MITT ER DA

Kan jeg melde dette til politiet? Hvordan skal jeg gå fram?

Hva ville du gjort?

Anonym poster: a4e177d82ede6165a4ebb24cccfcf9e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten, jeg driter ikke penger så det hadde vært fantastisk å fått det tilbake, eller en erstatning.

AnonymBruker
Skrevet

Anmeldt det. Kameraet er ditt, men du må ha noe som beviser at det er ditt. Foreldrene dine f.eks. om de vet at det er ditt, noe som de sikkert gjør. Eller få faren din til å gå på døra til fyren å snakke til han litt. Det hadde pappa gjort. :gjeiper:

Anonym poster: 5fd78af993c691c633a86f92ea67b010

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du kan ta med deg din far og besøke fyren hjemme, og spørre om å få kameraet tilbake. :)

Anonym poster: 0ee41dd6259f3ef6ae7563248dd24580

AnonymBruker
Skrevet

Du har gitt det fra deg frivillig, uten kvittering, så du får håpe han ikke er den kjeltringen han virker å være, og gir det tilbake frivillig. Ellers kan du se langt etter det.

Og til neste gang: Du er altfor ung til å ordne opp med slikt selv uten å bli lurt trillrundt, så la faren eller moren din ta seg av slikt (du må være med for å lære så klart) neste gang.

Anonym poster: 7087a71de87bbf0ac483b966440db1c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvor han bor?

Enig med folket. Ta med din far, bank på døra, og be høflig om å få kameraet ditt tilbake.

I tillegg tar du med 2-3 store sterke karer (faren din har sikkert et par kompiser som kan stille opp), som kan stå tilbakelent opp mot bilen, godt synlig fra trappa til kjeltringen......

Det burde gjøre susen.

Lykke til.

Anonym poster: 7ba0470b847b8ef7f0b6d3f0f79f9f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipsene, det hadde nok funket hvis jeg hadde hatt en far...Men det visste ikke dere, så det gjør ingenting :-) Jeg får snakke med mamma om det. Takk for svar! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

om det er typisk din karma så får du begynne å oppføre deg da......så kanskje karmaen blir bedre :)

meld til politiet om han ikke gir det fra seg frivillig. Ta evt. opp samtalen med han på mobiltelefonen din når du drar å snakker med han.

Anonym poster: eb28a3a1f9f3ffc609a931812f8fa1d7

Skrevet

Du mener nok "typisk din uflaks." Håper du ikke mener karma, fordi da må du ha gjort mye dårlig.. http://no.wikipedia.org/wiki/Karma

Men kjenner ikke din mor en mann som kan hjelpe? Har du ikke en onkel f.eks?

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, karma var bare et uttrykk jeg brukte :) Det skal liksom alltid skje noe med meg, ikke det at jeg gjør så mye galt... Likte ideen med å ta opp telefonsamtalen! :D

Skrevet

Du kommer _ingen_ vei med å anmelde det. Du har ikke kvittering, altså du har ingen bevis på at det kameraet der er faktisk ditt. For alt politiet vet er kameraet hans ikke sant? og du bare en gretten eks :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer _ingen_ vei med å anmelde det. Du har ikke kvittering, altså du har ingen bevis på at det kameraet der er faktisk ditt. For alt politiet vet er kameraet hans ikke sant? og du bare en gretten eks :)

En gretten eks? Nei, du må ikke snakke når du ikke vet. Jeg er 16 år gammel, han er nesten dobbelt så gammel som meg. Med andre ord - Æsj. Men jeg tenkte også at hvis jeg tar opp telefonsamtalen der han "innrømmer" at han har tatt kameraet mitt hadde det vært noe? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...