Gå til innhold

Erfaringer med Grete Roede kurs?

Grete Roede kurs  

3 stemmer

1. 1. Hva synes du som har prøvd dette

• Kjempe bra
      1
    • Helt greit
      1
    • Kjempe dårlig
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har du erfaringer med dette? Har det hatt noen effekt? Jeg bør gå ned minst 20 kg, og lurer litt på om dette er veien å gå.

Endret av Poppsilopp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er fint med Grete Roede er at det er veldig fin begynnelse på en livsstilsendring. Man blir bevisst på veldig mye, blant annet kalorier. Og dette gjør det lettere for deg å ta i hardere etter hvert :)

Skrevet

Det er det jeg er ute etter. Jeg har fulg programmet til,grete roede hvor man registrerer hva man spiser, og det har gått fint, men jeg trenger litt mer enn dete. Jceg trener noen å snakke med, jeg trenger noen som er i samme situasjon som meg, som vet jeg går gjennom, som jeg kan gå gjennom med

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har hørt fra de som har tatt Grete Roede-kurs er at de har fått et unormalt forhold til mat, trening og kropp. Det går konkurranse i hvor mye man trimmer mellom hver gang, hvor mye man har gått ned i vekt og hvor mange kosemerker man har igjen. Og det er offentlig veiing i gruppa. Har man ikke gått ned i vekt fra en uke til en annen, så er det skam og man blir beskyldt for ikke å ha fulgt opplegget. Dette er i alle fall hva venninner har fortalt, så jeg har holdt meg unna det.

Anonym poster: 2c6a9a26e38dc7acf329404441f0188c

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har hørt fra de som har tatt Grete Roede-kurs er at de har fått et unormalt forhold til mat, trening og kropp. Det går konkurranse i hvor mye man trimmer mellom hver gang, hvor mye man har gått ned i vekt og hvor mange kosemerker man har igjen. Og det er offentlig veiing i gruppa. Har man ikke gått ned i vekt fra en uke til en annen, så er det skam og man blir beskyldt for ikke å ha fulgt opplegget. Dette er i alle fall hva venninner har fortalt, så jeg har holdt meg unna det.

Det er ikke mitt inntrykk i det hele tatt!

Jeg synes det var fin læring å bli bevisst på hva jeg spiser og hvor mye man må bevege seg. Det usunne forholdet til mat er nok noe mange i en sånn gruppe sliter med i utgangspunktet. I min gruppe var det flest voksne damer, et par nybakte mødre og en 18 år gammel jente. Blandet gruppe. For meg var det fint å være nødt til å gå dit på veiing hver uke for å holde oppe motivasjonen, høre at andre sliter med de samme tingene som meg og få tips til hvordan man takler ulike situasjoner. Opplegget er lagt opp etter en normal norsk livsstil slik at den skal være enkel å følge også etterpå.

Men vær obs på at det er oppfølgingen og samtalene du betaler for. Resten kan man fint finne ut av selv.

Lykke til! :klemmer:

Anonym poster: bab922c82ec45252c19f6d8ceb3e69e4

Skrevet

Da må hun ha vært uheldig med gruppa. Dessuten kan man jo alltids ta internettkurs ;)

AnonymBruker
Skrevet

Da må hun ha vært uheldig med gruppa. Dessuten kan man jo alltids ta internettkurs ;)

Flertall... Ikke bare ei venninne, men fire venninner. De har vært i tre forskjellige grupper (to av dem var på samme kurs). Til og med i forskjellige byer.

Skrevet

Jeg har akkurat gått på GR kurs nå og gått ned 10 kilo.Har ca.9 kilo igjen før jeg er fornøyd. Skal prøve meg på egenhånd nå. Anbefaler det virkelig! ;) Jeg burde ha begynt på det for lenge siden. Det er en sunn og fin måte å gå ned i vekt på, MEN du må ha motivasjonen. For min del ble det litt sånn " nå eller aldri". Det var ingen konkurranse blant deltakerneen på kurset, men kan se for meg at det er det noen plasser. Følger du opplegget, går du faktisk ned i vekt hver uke :Nikke: . Det gjorde isåfall jeg.

Skrevet

Takker for svar :) Flere som har erfaringer å dele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...