hermoine Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Jeg er hjemme hos foreldra mine bare i ferier, så jeg ser ikke så mye til kattene. Den ene katten på 17 år er ute omtrent hele tida. Han er bare inne for å spise og kose litt. Han farter rundt i skogen og er nok ganske aktiv der. Den andre katten på 7, pleide å være ganske aktiv før. Han er ikke så glad i å være ute som gamlepus, men pleide å leke mye og snoke rundt i huset før. Men han trives jo med å være ute innimellom og, og går rundt og snoker og leker litt. Men nå når jeg kom hjem i sommer har han for det meste bare ligget inne, i sofaen eller en seng. Han kan gjerne ligge der hele dagen, med noen få spise og do-pauser. Han pleier å legge seg i senga mi når jeg legger meg noen ganger, og da ligger han der hele natta og. Han leker mye mindre enn før. Han har liksom alltid vært litt vill og spretten. Men er det normalt at de sover hele dagen? Jeg er liksom bare vant med gamlepus, og han er jo skikkelig utekatt. Så når lillepus ligger og drar seg hele dagen så syns jeg det er litt rart Spesielt når han var halvveis gæren før, og lekte og snoka rundt overralt. Bare håper det ikke er noe galt. Eller så begynner han vel å bli "voksen"?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Høres rart ut at han har endra atferd så mye da... Har han blitt kastrert i det siste? Anonym poster: 615c71a0870e94dccbd9a116bc17e302
hermoine Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2012 Høres rart ut at han har endra atferd så mye da... Har han blitt kastrert i det siste? Anonym poster: 615c71a0870e94dccbd9a116bc17e302 Ja han var mer leken før. Til jul klarte han å velte juletreet liksom Nå bare ligger han og drar seg. Nei han ble kastrert for mange år sia!
ashera Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Kan jo hende at han er aktiv på natta. Ellers sover jo katter 2/3 av døgnet.
Capricorn Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Helt normalt Vår ble også mye latere med årene.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #7 Skrevet 30. juni 2012 Min katt ligger er likedan. Anonym poster: ee0b4e82fca1a7bd92a71a1f35985d36
katt1 Skrevet 30. juni 2012 #8 Skrevet 30. juni 2012 Sikkert vanlig for han Om han spiser og går på do er som regel alt bare bra Går jo an og kaste han ut også,om været er fint
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #9 Skrevet 30. juni 2012 Mange katter liker å ligge å dra seg, andre er ute hele tida. Om dette er noe som plutselig har endret seg hos denne katten, så går det jo ann å sjekke om den har vondt noe sted etc. Ofte så legger de seg og gjemmer seg litt bort når de har vondt. Anonym poster: f8d182e7376d8c0583602d30a06b6bb2
Gjest Lille-pus Skrevet 30. juni 2012 #10 Skrevet 30. juni 2012 Har det vært veldig sommervarmt hos dere nå ? Når det blir skikkelig sommertemperatur så vil mange katter (og spesielt de som er mørke i pelsfarven) gjerne 'søke ly' på dagtid. Da parkerer de i skyggen og tilbringer den varme delen av dagen i ro. Når kvelden kommer og temperaturen synker så 'kvikner de til' igjen, og sniker seg ut på eventyr og aktivitet. dersom han plutselig har gått fra å være sprek og spretten til å bli dorsk og 'lat', uten at utetemperaturen har endret seg mye, så kan han være litt pjusk ja. Uansett, siden du er bekymret så kan det være en god investering (både for deg selv og pus) å ta en undersøkelse hos vetrinæren. Det er ikke morsomt å gå rundt og bekymre seg, og vi kan bare dele av erfaringer basert på det vi forstår av det du skriver
Gjest showhoe Skrevet 30. juni 2012 #11 Skrevet 30. juni 2012 Heelt normalt. Dyr (inklusiv katter) har forskjellige personligheter akkurat som oss mennesker. Noen er mer aktive og lekne.. andre er mer laidback og slække. Dette kan også variere veldig mye fra rase til rase.
-Jiinxs- Skrevet 30. juni 2012 #12 Skrevet 30. juni 2012 Det du beskriver er vel en katt i et nøtteskall ;P For et heeeerrlig liv de har ^^
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #13 Skrevet 30. juni 2012 Ja, min katt er litt begge deler. I perioder. Av og til tar hun seg en 2-3-dagers tur ute, og så kan hun også ligge i samme stilling hele dagen uten å gjøre stort. Jeg merker forandringer med været. Er det overskyet=mest mulig ute. Er det sol,regn eller vind=en mye mer lat katt. Jeg vil tro at katten din blir "aktiv" igjen, og at ikke "latskapen" varer. Katter er noen fine skruer, så man vet ikke heelt hvor man har dem hele tiden Anonym poster: aacfcf06a2d6cc86a8ff41d45ab4f2e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå