Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

jeg bare lurer på om dere som er religiøse/troende og som jevnlig ber til Gud. Har dere noen gang fått bønnesvar? Jeg tenker da på helbredelse, og de litt større ting.

Med hilsen fra :

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Gjest Candy Pie
Skrevet

Nei, er egentlig ikke kristen.

Men om jeg tar feil, og gud eksisterer så kan gjerne noen engler der ute be for meg, for at ting skal ordne seg for Candy Pie

:rosaengel:

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var kristen ba jeg av og til om ting.

Når jeg ba om litt vage og generelle ting følte jeg av og til at bønnene mine gikk i oppfyllelse. Når de ikke gjorde det tenkte jeg at Gud kanskje hadde en mening med å ikke la det skje.

De gangene jeg ba om mer spesifikke ting (som var usannsynlig at kunne skje uten Guds inngripen) fikk jeg aldri svar. At bønnene mine tilsynelatende ble besvart kun ut ifra sannsynlighet og vaghet, og ting skjedde omtrent slik de ville skjedd dersom jeg ikke ba og det ikke fantes noen Gud, fikk meg inn på tankene om at det kanskje ikke finnes noen Gud. For i utgangspunktet trodde jeg uten å tvile, og i Bibelen stod det at dem som ber uten å tvile skal få bønnene sine i oppfyllelse. Derav kom min tvil.

Anonym poster: 3cbd8b2691fbcb0a2db7b3b2c7460869

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var kristen ba jeg av og til om ting.

Når jeg ba om litt vage og generelle ting følte jeg av og til at bønnene mine gikk i oppfyllelse. Når de ikke gjorde det tenkte jeg at Gud kanskje hadde en mening med å ikke la det skje.

De gangene jeg ba om mer spesifikke ting (som var usannsynlig at kunne skje uten Guds inngripen) fikk jeg aldri svar. At bønnene mine tilsynelatende ble besvart kun ut ifra sannsynlighet og vaghet, og ting skjedde omtrent slik de ville skjedd dersom jeg ikke ba og det ikke fantes noen Gud, fikk meg inn på tankene om at det kanskje ikke finnes noen Gud. For i utgangspunktet trodde jeg uten å tvile, og i Bibelen stod det at dem som ber uten å tvile skal få bønnene sine i oppfyllelse. Derav kom min tvil.

Anonym poster: 3cbd8b2691fbcb0a2db7b3b2c7460869

Reflektert!

Ikke kun fordi jeg er enig med deg,men også fordi du så hvordan det funket,at ingenting skjedde og valgte ikke å lukke øynene for det ,eller bortforklare det.

Anonym poster: 0e23e909912f28b2883055266943627c

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Nei Engelene sier alltid prøv igjen senere det er stor trafikk av bønner i dag.

Men kanskje det er fordi jeg er Agnoistiker

Endret av Corto Maltese
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger.

Det er alt ifra små filleting, til større ting som at jeg fikk den bilen jeg ba om.

Men så er det jo flere ganger jeg ikke har fått det som jeg ville, da.

Gud har 3 svar å gi, for å si det helt enkelt. Ja, nei eller vent.

Så derfor er det jo noen svar jeg går og venter på da... :popcorn:

Anonym poster: 6ba80e81df6735fc326d3780a9fc6c3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Derfor sluttet jeg å tro.

Anonym poster: 715b8e7802638998f4e583d6efcfab75

Skrevet (endret)

Jeg får svar bistandig!

Dette fungerer veldig godt, å be Gud om ting som du trenger. Men det er en viktig forutsetning at man tror hjertelig på Gud. Det handler ikke bare om religion, men også om fysikk.

Endret av zorra
AnonymBruker
Skrevet

Nå pleier ikke jeg å be om materialistiske ting, men heller sånn som at det går bra med ulike personer, at det ordner seg med ting jeg har problemer med osv. Pleier som regel å ordne seg. Noen ganger så ber jeg bare om at den lille i magen min har det bra og ber om et lite tegn. Da får jeg plutselig et lite spark i magen :) Tilfeldig eller ikke, jeg velger å tro det er Gud.

Anonym poster: 0a152e6a2b766eba38316fb9b33b39dc

• Liker 2
Skrevet

Hvis du slutter å tro fordi Gud ikke svarer bønnene dine, sier det en del om troen du allerede har. Å være kristen inngår ikke bare at man skal gjøre alt som står i Bibelen, gå i kirken, og få alt man vil.

Ting skjer for en grunn, noe jeg har fattet senere. Jeg ba om flere ting, og nå når jeg er eldre, ser jeg at det egentlig var det beste for meg at ting ble som det ble. Det er mange spørsmål som vil forbli et spørsmål - her på jorden hvertfall. Om du interesserer deg kan du søke på Youtube, der det er et fåtall mennesker som har dødd og stått opp igjen. Eller du kan lese en bok som handler om en gutt som kom til himmelen 5 år gammel(tror jeg)og våknet til live.

Jeg tenker at man ikke har noe å tape på å tro. For hvis en nær venn/slektning dør, er det en slags trøst i å tenke at h*n er på en bedre plass. Istedenfor å tenke at "nå er h*n borte for alltid".

Det er også ting som står i Bibelen om feks at jorden er rund, som menneskene ikke fant ut før etter vikingtiden. Det var også da Bibelen kom til Norge.

Uten å skrive en hel novelle her, vil jeg bare si at jeg har vel sett større ting skje enn andre. Min far reise rundt i verden da jeg var liten, og de største miraklene var å få døde folk levende igjen. En kvinne hadde vært død i over en time da faren min ba for henne, og hun våknet. Det er også ting som hører til kristendommen som feks tungetale.

Og en ting til: Jeg satser heller på å tro på en himmel der jeg kan være når jeg dør, enn å ikke tro på noe. For hvis jeg ikke tror, og om det er sant, vil jeg mildt sagt angre når jeg dør.

• Liker 5
Gjest avocadoen
Skrevet

Ja. Om det er noe som er vanskelig, ber jeg til Gud om han kan hjelpe meg og ordne det. Og det ordner seg også. Men jeg tror Gud hjelper med ting man ikke har bedd om også. Jeg føler jeg får hjelp når jeg virkelig trenger det.

Jeg ber "fader vår" hver kveld, og man trenger ikke be om "kan du ordne det og det", for Gud vet hva du trenger hjelp med står det skrevet i GT.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Nei, er egentlig ikke kristen.

Men om jeg tar feil, og gud eksisterer så kan gjerne noen engler der ute be for meg, for at ting skal ordne seg for Candy Pie

:rosaengel:

Skal putte deg på "lista" mi :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

jeg har sett barn be for å miste livet minutter etter. dere kan beholde denne guden deres, hvis det er sånn han svarer de uskyldige - så suger denne guden virkelig.

• Liker 8
Skrevet

jeg har sett barn be for å miste livet minutter etter. dere kan beholde denne guden deres, hvis det er sånn han svarer de uskyldige - så suger denne guden virkelig.

Enig.

Og dersom det virkelig hadde fantes en gud så hadde ikke barn blitt blåst i filler i krig, blitt brukt som levende skjold og blitt utsatt for så jævlige handlinger som barn i en del land gjør.

• Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Enig.

Og dersom det virkelig hadde fantes en gud så hadde ikke barn blitt blåst i filler i krig, blitt brukt som levende skjold og blitt utsatt for så jævlige handlinger som barn i en del land gjør.

Nå er ikke jeg tronde men og gi Gud skylda for hva mennesker gjør er idiotisk

Det er mennesker som dreper barn. Det er mennesker som blåser barn i filler i krig. Det er mennensker som bruker barn som levende skjold

Skal man skylde på noen så skyld på mennesker som gjør handlingene og ikke en oppditket person i skyene.

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var liten og "kristen" pleide jeg å be til gud å true han med at hvis det ikke gikk i oppfyllelse ville jeg slutte å tro på han.

Nei ingen av bønnene mine gikk i oppfyllelse.

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg tronde men og gi Gud skylda for hva mennesker gjør er idiotisk

Det er mennesker som dreper barn. Det er mennesker som blåser barn i filler i krig. Det er mennensker som bruker barn som levende skjold

Skal man skylde på noen så skyld på mennesker som gjør handlingene og ikke en oppditket person i skyene.

Og, det er til gud de ber. Gud er allmektig heter det. Hvis denne guden har så forbasket mye makt, hvorfor tillater han at dette skjer?

Slik eventyrene forteller det, så var han langt mer opphengt i hva som pågikk her på jorden for 2000 år siden.

Er vi litt sånn som hamsteren til min søster? Gøy i begynnelsen, men så mister man totalt interessen og så får vi klare oss på egen hånd?

Jeg mener. Det er en verden der ute man her i Norge ikke evner å fatte. Det skjer så forbasket mye elendighet at det er latterlig. Her sitter vi og ber om ditt og datt - og påstår vi blir hørt. Hvorfor pokker gjelder ikke det barn som på brutalt vis må gi opp sine liv mens de lider?

• Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Og, det er til gud de ber. Gud er allmektig heter det. Hvis denne guden har så forbasket mye makt, hvorfor tillater han at dette skjer?

Slik eventyrene forteller det, så var han langt mer opphengt i hva som pågikk her på jorden for 2000 år siden.

Er vi litt sånn som hamsteren til min søster? Gøy i begynnelsen, men så mister man totalt interessen og så får vi klare oss på egen hånd?

Jeg mener. Det er en verden der ute man her i Norge ikke evner å fatte. Det skjer så forbasket mye elendighet at det er latterlig. Her sitter vi og ber om ditt og datt - og påstår vi blir hørt. Hvorfor pokker gjelder ikke det barn som på brutalt vis må gi opp sine liv mens de lider?

Det må være fint og ha en fantasi figur man kan skylde på når ting går galt.

Jeg foretrekker og skylde på de utfører handlingen. Jeg skylder på de mennesker som dreper voldtar og gjør andre grussome ting. Jeg går ikke rundt og skylder på en fantasi figur som ikke finnes.

Men for noen er det vel enklere og skylde på en fantasi figur en og innse at all ondskap kommer fra mennesker.

Skrevet

Det må være fint og ha en fantasi figur man kan skylde på når ting går galt.

Jeg foretrekker og skylde på de utfører handlingen. Jeg skylder på de mennesker som dreper voldtar og gjør andre grussome ting. Jeg går ikke rundt og skylder på en fantasi figur som ikke finnes.

Men for noen er det vel enklere og skylde på en fantasi figur en og innse at all ondskap kommer fra mennesker.

vel, det er pointet mitt. det trengs mindre bønn og mer handling.

• Liker 1
Skrevet

vel, det er pointet mitt. det trengs mindre bønn og mer handling.

Så hvorfor skjer det slike ting da? Det er ikke Guds verk. Dere må ikke glemme at det også finnes en Satan som ødelegger. Barn som ber minutter før de dør - Hva vet du og jeg om hvordan de hadde det? I bønnen kunne de føle en trygghet, og Gud tok dem opp for en grunn, for å ikke leve på denne jorden lengre, men for å være hos ham der det er trygt og godt.

Jeg mener ikke å angripe, jeg bare spør: Hvilke barn sikter du til?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...