AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Hei! Vi har et kjempeproblem med digre hannkatter som markerer og driter overalt i hagen vår. I dag toppet det seg da vi fant to svære katter liggende oppå verandaputene (selv om disse var stablet så de ikke skal være gode for kattene å ligge på), og hele verandaen stinker kattetiss. Moren min har snart nådd bristepunktet, og jeg er litt småredd for at hun skal dra frem hagla om dette fortsetter stort lenger (og nei, jeg tuller ikke). Disse kattene ødelegger hele hagen vår, og hagemøblement er ikke akkurat billig. Vi vet heller ikke hvem som eier disse kattene - hvis jeg hadde visst det skulle eierne selvsagt fått et besøk hvor de ble anmodet om å kastrere kattene sine (noe enhver ansvarsfull katteeier BØR gjøre!), men det er plent umulig for oss å vite hvor kattene kommer fra (stort boligfelt, mange katter rundt omkring). Skulle ønske folk kastrerte og steriliserte dyrene sine, dette er faktisk et stort problem! Jeg lurer på om det i det hele tatt er noe man kan gjøre for å få slutt på at disse ukastrerte hannkattene går rundt og pisser og driter overalt? Er det f.eks. et slags middel man kan legge ut eller noe, som får dem til å holde seg unna?! Jeg er selv utrolig glad i katter, og har ikke lyst til at det skal skje dem noe vondt overhodet, og begynner derfor å bli temmelig desperat for å finne en løsning før muttern gjør det. What to do?! Anonym poster: 9d10bae43a8aea9989205274098c559f 1
kills Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Det er mine katter, send de hjem. Ellers har jeg hørt at katter finner sitrusduft frastøtende, men jeg tror nok ikke det kommer til å hjelpe mot at de tisser og driter i hagen din.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Men hvordan skal jeg liksom "sende dem hjem" - jeg aner jo ikke hvor de bor! Anonym poster: 9d10bae43a8aea9989205274098c559f
Armitage Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Sprut vann på dem. Det pleier å funke. Funka ihvertfall på en ukastrert katt som pleide å terrorisere katten vår. Ellers så er det noe som heter Get Off som man får kjøpt. Dette er et middel mot uønsket markering. Hadde en del kunder på dyrebutikken som sverget til den. De putene til hagemøblene hadde jeg begynt å ta inn eller kjøpt en sånn putekasse til. Endret 29. juni 2012 av Armitage 1
Tracer Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Get off! fås kjøpt på de fleste dyrebutikker, felleskjøp og noen hagebutikker! Funker som bare det http://www.tempohundogkatt.no/Katt/Diverse-ting-til-katten/Get-off
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Så flott, da skal jeg sjekke ut dette! Tusen takk for svar Anonym poster: 9d10bae43a8aea9989205274098c559f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Dette høres veldig brutalt ut, men vi har hatt samme problem, og det var det eneste som funket. Neste gang du ser de, finn frem hageslangen og spyl de med iskaldt vann! Selvsagt ikke høytrykk slik at de får vondt, men hvert fall sørg for at de blir klissvåte. Vi prøvde forskjellige anti-kattemidler i flere år, men de forsvant ikke før vi fant frem hageslangen... skulle et par omganger til før de forstod tegningen, men nå rører de ikke hagen vår lengre. Er forøvrig veldig glad i dyr jeg også, men det er forferdelig irriterende når det går så langt at ting blir ødelagt. Anonym poster: 8e2418d51f1a7b0801d5d4828e8bd0b5 5
Armitage Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 Dette høres veldig brutalt ut, men vi har hatt samme problem, og det var det eneste som funket. Neste gang du ser de, finn frem hageslangen og spyl de med iskaldt vann! Selvsagt ikke høytrykk slik at de får vondt, men hvert fall sørg for at de blir klissvåte. Vi prøvde forskjellige anti-kattemidler i flere år, men de forsvant ikke før vi fant frem hageslangen... skulle et par omganger til før de forstod tegningen, men nå rører de ikke hagen vår lengre. Er forøvrig veldig glad i dyr jeg også, men det er forferdelig irriterende når det går så langt at ting blir ødelagt. Anonym poster: 8e2418d51f1a7b0801d5d4828e8bd0b5 Er katteeier selv og synes faktisk det er helt greit å sprute vann på katter som gjør fra seg i hagen til folk. Jeg har kastrert min og har innedo til den. Men har likevel oppfordret naboer til å gjøre det om de ser min katt gjøre fra seg der den ikke skal gjøre fra seg. De tar ikke skade av litt vann:) 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #9 Skrevet 29. juni 2012 Får gå til innkjøp av vannpistol på lekebutikken i morgen da :gjeiper: Uff, håper det hjelper. Synes det er utrolig koselig med katter, så lenge de ikke holder på sånn. Anonym poster: 9d10bae43a8aea9989205274098c559f
Redbull Skrevet 30. juni 2012 #10 Skrevet 30. juni 2012 Er katteeier selv og synes faktisk det er helt greit å sprute vann på katter som gjør fra seg i hagen til folk. Jeg har kastrert min og har innedo til den. Men har likevel oppfordret naboer til å gjøre det om de ser min katt gjøre fra seg der den ikke skal gjøre fra seg. De tar ikke skade av litt vann:) Enig
Minya Skrevet 1. juli 2012 #11 Skrevet 1. juli 2012 Vann er et svært effektivt og ufarlig middel mot katter på terrasser, hagemøbler og trapper. Her vi bor er det mange katter, og noen av dem har funnet det for godt å komme inn døra hos oss når den har stått åpen. Mer enn en gang har vi sett ukjente katter stå og kose seg med tørrforet til katta vår, mens tullepusen står og grynter sint til dem. En liter vann pent plassert over ryggen på dem har som regel gjort at de har tatt hintet. Vi har også måttet prøve å holde nabokatten ute, det er da katten til leieboeren vår i kjelleren, og han skjønner ikke helt dette med forskjellige etasjer og eieforhold. Kommer han helt inn i gangen vår, kaster jeg vann etter han, men han får lov å sitte og lure på trappa.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #12 Skrevet 1. juli 2012 Min erfaring er at det ikke er nok å spyle de med vann. De lærer seg kjapt at det kun kommer vann når du er i nærheten. Her er det nok å bare sprute ut i lufta eller klappe i hendene så løper de. Når jeg ikke er ute så eier de hagen. De er også kastrerte og derfor mer hjemmekjære. Ergo mer i min hage. Du kan kjøpe midler i dyre dommer, men det hjelper egentlig fint lite. Har hørt om en sånn lydsensor som jager katter. Ikke hørbart for mennesker. En bekjent har en sånn og sier den fungerer. Problemet mitt er at den koster en 1000-lapp og det har jeg ikke. Anonym poster: 494156dfef98296f1424bde54e244420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå