AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Har nettopp kjøpt USB modem fra ICE. En stund hadde jeg problemer med å komme meg på nett, uten at det kom opp noen feilmelding. Hvor fornøyde er dere med ICE? Trodde de skulle ha god dekning på de fleste steder, men det virker ikke helt sånn. Fikk akkurat opp en melding om at en annen på samme nettverk som meg har samme IP-adresse som meg. Hva vil det si? Bare flaks at jeg kom meg på nett nå da eller? Hvordan passordsikrer jeg mitt nett? Hver gang jeg logget på nettet med Netcom som jeg hadde før, skrev jeg inn passord. Mens med dette hos ICE bare trykker jeg "connect", synes det er litt skummelt.. Håper noen kan svare før jeg evt. mister nettet igjen, jeg har ikke så god peiling på data. Anonym poster: 58dde6823a816fd5fbfde2ff3bc2fef3
ITjenta Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Du skal kunne "logge på" modemet for å sette passord, denne informasjonen får du av ICE. De har dekning der det gamle telefonnettet hadde dekninig da de har kjøpt alle de gamle mastene. Du må nok bare finne det stedet i leiligheten du har best dekning. Her som jeg bor har de nesten ikke dekning så her ble det nextgentel. Hvis du får opp at du har samme IP som en annen så klikker du på (hvis du har windows) start knappen og i søkefeltet skriver du inn cmd og enter. Da får du opp kommandovinduet. Skriv inn følgende: ipconfig/release (Enter) ipconfig/renew (Enter) Hvis problemet vedvarer så kontakt ICE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå