Gå til innhold

Stor jente trenger hjelp med klær!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei ganske stor dame, er 1.70 og veier 87 kilo. Jeg har mye rundt magen min, noe jeg misliker veldig :( Det meste fett, men noe løshud etter graviditet. Det jeg kunne tenke meg hjelp til er å få noen tips og linker til overdeler jeg kan bruke for å forsøke å skjule magen min litt? Jeg skjemmes veldig over det, spesielt nå på sommeren.

Har nesten slik mage: http://mammapozz.blo...u_valgt_om.html men noe mindre.

Anonym poster: b0276082b9bcd9d13f504004958ac7eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like høy som deg, og 70kg, og jeg har problemer med å finne klær som passer og som ser flatrende ut, så tørr ikke tenke på hvor vanskelig det er for dem som er større enn meg(ikke vondt ment eller noe altså).

Men tror topper med... eh, drapering? Vet ikke hva det heter, men en sånn her; http://www.bazar.no/annonse/fransa-topp-str-s-10007524#KGMGUZWQ

Det skal visstnok virke slankende:)

Kanskje skjerf, smykker etc. som kan hjelpe å dra blikket vekk fra magen?

Anonym poster: aaeb51642495254acb07f02e7998e374

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke opp linken i hovedinnlegg

Anonym poster: a2076fd528847fd8062c2689a32aac24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en del større enn deg (hvis det er noen trøst å vite), men jeg får allikevel kjøpt mange fine, flatterende antrekk, så lenge jeg unngår standardkjedene. De har fine basistights på feks KappAhl, men generelt unngår jeg H&M, Cubus o.l., da selv klærne laget i større størrelser er helt disproporsjonale med kroppsbygningen til de fleste større mennesker (med mindre det er snakk om standardteltene, of course, men hvem vil vel gå i telt?!).

Jeg handler masse på Zizzi. Der har de klær med pene snitt, som passer de som er litt større enn "normalen", enten det er snakk om å være breiere, ha større pupper, høyde osv. Det finnes størrelser der som er tilnærmet de man finner andre steder, typ 42, 44 osv., men også opp til 54/56 eller noe i den duren. Der har de hvertfall utrolig mye fint, både over- og underdeler, kjoler ++, og de som jobber der er veldig flinke til å komme med forslag til ting som kan passe til din kroppsform osv., da de satser veldig på "personlig shoppingfølelse", eller hva jeg skal kalle det.

Mulig jeg er litt inhabil etter all handlingen min, men jeg finner så utrolig mye fint der, som får meg til å føle meg fin, selv med mine ganske mange ekstra kilo (her snakker vi godt over 100, dessverre) :goodbye:

Anonym poster: 6ef6d5107372cfdc6630af444a69f37c

• Liker 1
Skrevet

Klarte ikke å åpne linken..

Jeg kan ikke vite eksakt hvordan din kroppsform ser ut så det er vanskelig, men kan gi deg noen råd selvom:)

- Bruk behagelige "strømpekortsetter" som gjør at formen ser fastere og slankere ut

-fremhev det du er fornøyd med. Har du stor mage så ikke bruk hvite, stramme plagg der, men er du fornøyd med puppene fin f eks en fin svart t-skjorte som fremhever puppene med en minimal kløft el.l. Svart gjør deg slankere, også striper som går loddrett gjør deg slankere, men unngå striper som går på tvers

- ikke ta på deg en stor "sekk" for å skjule magen, trenger heller ikke å ha en kjempe trang topp, finnes en mellom-ting.

Jeg syns ofte de som er runde rundt magen kler tunika, jeg. Slik som disse:

http://t.kk.no/835386/plagget-alle-bruker-feil

-med en god del tips i tillegg.

Finn farger som kler deg, dra til frisøren, hold deg ren og fresh, fiks neglene osv. Så tror jeg du føler deg bedre fra topp til tå. Til sommeren finnes det også hold-IN badedrakter, bortsett fra det så forblir magen der til du slanker den vekk, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er epleformet, dog ikke overvektig, og det hjelper virkelig å gå med strømpebukser med Spanx effekt som virkerlig rett inn magen og glatter over bumper. Ja til Spanx for de av oss med magefett.

Anonym poster: 6222a7c5fe9bffb48ead4f59be129441

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig epleform og har jobbet mye for å finne topper som passer meg. Det som jeg har funnet ut er at jeg klær topper som går nedenfor rumpa (men ikke langt ned på lårene) og gjerne med strikk nederst. Og så belte i livet.

Jeg tenker på sånn, bare med belte i livet:

mb1Zkt81oseLqEPq4xi1sCA.jpg

og sånn:

mRyDUw8skOAl3g_VUDLse7g.jpg

Kjøp gjerne noen lange komfortable undertøyssingletter i et litt tykt stoff med stretch. Det vil holde kjøtt og hud på plass.

Kjøp også klær i litt tykke, solide stoffer. Det sitter penere og limer seg ikke inntil kroppen når de ikke skal det. Og de skjuler bedre skavanker.

Når det gjelder bukser/skjørt/tights så er det "viktig" at du ikke får valk over linningen. Det vil du se større og mer klumpete ut, og det er jo ikke behagelig å gå i heller.

-Det du kan gjøre er å kjøpe mammatightser slik at du får de godt opp på magen og dermed ikke får valker og det vil være mye mer behagelig å gå med.

Anonym poster: bf5336af864e7a0642d5439a4f0175b1

Skrevet

Søk på topper med empire waist eller omslagstopper med kimonosnitt. Veldig flatterende om man har litt mage.

Eks.

empire-waist1.jpg

AAAAAvCb9PAAAAAAAHJBmw.jpg?v=1190764152000

AAAAC7kV1A0AAAAAAFDmXw.jpg?v=1244084243000

singlekimono.jpg

Vila har en del sånne topper i lignende snitt:)

Min lenke

Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like høy som deg, og 70kg, og jeg har problemer med å finne klær som passer og som ser flatrende ut, så tørr ikke tenke på hvor vanskelig det er for dem som er større enn meg(ikke vondt ment eller noe altså).

Men tror topper med... eh, drapering? Vet ikke hva det heter, men en sånn her; http://www.bazar.no/annonse/fransa-topp-str-s-10007524#KGMGUZWQ

Det skal visstnok virke slankende:)

Kanskje skjerf, smykker etc. som kan hjelpe å dra blikket vekk fra magen?

Den toppen er ikke flatterende på andre enn de med ganske smal midje.

Når man har mest lagret på/rundt magen ser man rett og slett ganske gravid/pløsete ut med sånne topper.

Jeg lagrer selv mest rundt midjen og har vært relativt nærme deg i vekt før(dog hadde jeg ikke født barn da).

Iom at du kanskje føler huden/magen er litt slapp i tillegg til at du føler størrelsen er ubehagelig, så vil jeg anbefale deg å bruke noe som holder inn litt mer enn en vanlig truse, men mindre enn en typisk holdin.

Noe som er behagelig, men kan gi mer jevne overganger fra buksekant til under bryster om du skjønner.

Trikset er å unngå topper som får en til å se gravid eller "telt" ut. Jeg har nå mistet endel vekt, men bruker fortsatt samme snitt som når jeg var større. Proporsjonene og behovet er fortsatt det samme som før, jeg bruker bare mindre størrelser.

Om du ikke har endel vekt på rygg også, så anbefaler jeg deg å gå for topper som faller løst rundt magen, men gir litt innsving bak ryggen.

Jeg bruker mye løse skjorter/bluser i fine stoffer, med singlet under - men tar dem ikke inni bksen, eksempelvis; http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/bluser-skjorter/estradeur-1043/twiggy-shirt-209157-14/

ELler sånne; http://shop.nordstrom.com/c/womens-blouses?origin=leftnav

Enten alene, med en litt løs - kort cardigan over, eller kort jakke/blazer etc.

Sånn eks - bare at jeg ville kneppet opp og vist bittelitt hals/utringning for å flytte fokus opp; http://www.stylishdressing.com/wp-content/uploads/2012/04/Plus-size-fashion-from-girl-with-curves6.jpg

Eller, kjoler med empirsnitt; http://www.vanityfairrewards.com/wp-content/uploads/2011/10/Chloe-Marshall.jpg

Jeg kan ikke ha stram strikk under - det gir "gravidlooken" - men drapering, eller mer jevn overgang gir fint fall nedover istedetfor utover.

Om du har slankere ben enn midjestørrelsen tilsier(slik som meg) så ville jeg gått for litt tettsittende bukser, men løse topper.

Noe sånt, bare med løs topp(hun på bildet lagrer jo mest på hofter og lår, ikke mage); http://www.plus-size-tall.com/wp-content/uploads/2011/03/jeans2.png

Fokuser på smykker, øredobber, og velstelt hår/sminke - samt fine sko/pumps/støvletter for å dra fokus vekk fra midjedelen. Skjerf skjuler også hva som skjer i midjeområdet, jeg kjøper masse fine skjerf som jeg bruker til korte innsvingte jakker som jeg har åpen, med en relativt løs topp til jeans/bukser.

Anonym poster: 5512a44cb0d8ff00a486981a71b00048

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alexis MoteHvis du kan handle i Oslo, så har de mye fint på Alexis Mote i Skippergata. Desomm jobber der er veldig flinke også.

Anonym poster: 42df4e8cf62e0afb1e0b659715371ef5

Gjest Lisbeth Salander
Skrevet

Få deg en sånn "Trinny og Susannah"-hold in-singlet. Jeg syns de er knallgode, de retter ut bulker osv. Ellers anbefaler jeg stretchjeans med bootcut som holder magen på plass. Omslagstopper/kjoler er ofte pent, og jeg anbefaler også STERKT Zizzi!!! Jeg trodde de hadde masse kjerringklær, men NEI! MYE fint! Jeg er 182 og str 42, brei over ryggen som en mann og store pupper. Trenger derfor overdeler med litt mer space. Trange overdeler og store pupper er ikke alltid fint når alt velter utover... :sjenert: Cubus har masse fine bukser med bra snitt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har funnet ut at det ser mye bedre ut med topper som er ensfarget enn som har masse mønstre på seg til eplefasong magen min.

AnonymBruker
Skrevet

Den toppen er ikke flatterende på andre enn de med ganske smal midje.

Når man har mest lagret på/rundt magen ser man rett og slett ganske gravid/pløsete ut med sånne topper.

Jeg lagrer selv mest rundt midjen og har vært relativt nærme deg i vekt før(dog hadde jeg ikke født barn da).

Anonym poster: 5512a44cb0d8ff00a486981a71b00048

Jeg har to slike topper, og på meg sitter de kjempefint, og jeg har ikke smal midje:P Men folk er vel forskjellig. Jeg ser alltid gravid ut i empirieliv topper/kjoler selv om mange med litt mage sverger til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...