AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Jenta vår på 7 uker har blitt så snørrete og surklete i nesen. Det virker som om snørret ligger langt oppi nesen, bak mot svelget. Vi har en otribaby nesesuger, og har fått ut litt med denne. Når vi har sugd har vi holdt henne for det andre neseboret, og dette står ikke noe om at man må gjøre i bruksanvisningen? Fikk den ikke til å virke om vi ikke gjorde det. Ellers blir hun helt hysterisk når vi gjør det, så jeg lurer på om å holde for det andre gjør at hun kanskje får vondt? Eller? Det er kanskje vanlig at de blir helt hysterisk ved bruk av nesesuger? Noen erfaringer? Hilsen litt engstelig førstegangsmamma. Anonym poster: b436e5379cc593e3d97ec7168f48186a
charactouy Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Alt som foregår rundt nesa/munnen og i ansiktet generelt har vært mer eller mindre krise her i heimen... Vondt får hun nok ikke, men spedbarn puster ikke gjennom munnen, så mens du da suger så får hun ikke puste. Gir du henne saltvannsdråper for å løse opp?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Vi gir først saltvann for å løse opp, så suger vi ut med ene neseboret åpent, og så som du gjør. Vi gjør dette kjapt, og nei, babyen liker ikke noe aktivitet som involverer nesa. Men det er eneste måten å få opp luftveiene på, og er de tette, så vil han heller ikke spise. Sånn var det med storebroren i huset og. Anonym poster: 8465e62d20cab6b73aac82072a4258a3
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Jeg har og otribaby og den er kjempebra Men jeg har aldri holdt foran det andre neseboret det hørtes ekstremt ubehagelig ut...
CC* Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Tror ikke det gjør noe om du holder for det andre neseboret. Vi har ikke gjort det, men har vurdert det. Det viktigste er å få satt den suge greia godt opp i neseboret slik at du får vakum, da får du sugd ut ganske mye... Også lurt å dryppe med litt saltvann for å løse opp litt før dere suger. Det at hun er hysterisk er nok fordi det er ubehagelig, vår blir også det, men blir roligere ettepå fordi det hjelper... Det er kjipt, men dere gjør det jo for å hjelpe... Lykke til!
charactouy Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Nese-/øyedråper vil jeg si er noe av det verste jeg gjør som mamma... Fordi barnet synes det er så fælt.
Tolly Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Vi holder for det andre neseboret, men slipper nesten samtidig med at vi suger. Har en nuk nesesuger. Vet ikke om otribaby er samme greia. Den vi har, klemmer man litt sammen før man slipper. Men jeg løser opp med morsmelk først. Tar mm på en bomullspad og drypper litt inn i nesa. Det funker også veldig bra. Og så er det kroppstemperatur på melka.
Gjest Alabama Skrevet 30. juni 2012 #8 Skrevet 30. juni 2012 Jeg trenger ikke å holde for det andre neseboret. Får ut guffa så lenge jeg har dryppet med saltvann først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå