Gå til innhold

Tips til gode cd'er med barnesanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har tips til cd'er som kunne vært kjekt å høre på/danse til for en 2åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte samleboksen "Barnas Viser" for drøyt 250kr (tror jeg det var) på Ark bokhandel til barnet vårt nå nylig. 8 plater samlet på 6 cd'er, både tradisjonelle og nyere sanger :)

Skrevet (endret)

Hanne Krogh som synger Prøysen sine viser er morsom. Det er de gamle klassikerne som hompetitten, bolla pinnsvin, nøtteliten, teddybjørnens vise osv, men med litt mer futt enn hva Prøysen selv synger med. Brukte den masse i ene småbarnsavdelingen jeg jobbet, og vi voksne sang disse sangene til barna ofte når vi kledde på, skiftet bleier osv. En viktig del av vår kulturhistorie synes jeg. :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Kjemi
Skrevet

Fra samme barnehage var forresten en gammel gjenglemt cd fra en av de tidligere ansatte med "boten Anna" på, den som skapte mest liv og røre. Da danset ett- og toåringene heftig! :fnise: Når vi skrudde av lyset, og skrudde opp lyden litt ble det rene diskoteket! :jepp:

Skrevet

Plumbo med Møkkamann kan alle barna i barnehagen hos meg! :fnise: hihi

Skrevet
Denne ler ungene seg ihjel av når vi setter den på. Blir litt gal av å høre på den, mens ungene "braker" rundt på gulvet og spretter rundt.
Skrevet
Her finner du video av noen av Alf Prøsyens viser. Veldig koselige tegnefilmer/musikkvideoer.
Skrevet

Synes kaptein rødskjegg sin cd "mann ombord, skuta er vekk" har mange fine sanger.

Tekstene er bra og melodiene fengende. Har brukt den mye både på småbarn og storbarns avdeling.

Når jeg søkte på de, så jeg at de har gitt ut flere cder, så jeg skal jammen ut å handle mer :)

Gjest Elyssa
Skrevet

Hanne Krogh som synger Prøysen sine viser er morsom. Det er de gamle klassikerne som hompetitten, bolla pinnsvin, nøtteliten, teddybjørnens vise osv, men med litt mer futt enn hva Prøysen selv synger med. Brukte den masse i ene småbarnsavdelingen jeg jobbet, og vi voksne sang disse sangene til barna ofte når vi kledde på, skiftet bleier osv. En viktig del av vår kulturhistorie synes jeg. :)

Edit: Skrivefeil

Denne hadde jeg også tenkt til å nevne :)

De har den til 89,- hos Cdon!

Gjest gjest
Skrevet

Kjør på med sangene til Trond Viggo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...