Gå til innhold

De kler seg som japanske tegneseriefigurer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Helt vanlig. :) Her driver ungene med Kawaiicon og Desucon og hva de nå kaller det. Åpent for alle, edru og dreier seg om å leke. Store og små.

Noen er hekta på japansk musikk også.

• Liker 3
Gjest Josefi_
Skrevet

Datteren min på 18 driver med det. Og det beste av alt minimalt med rus i denne lekne gjengen. Har inntrykk av at det handler om å være seg selv på godt og vondt uten rus at det i seg selv er en form for rus : )

• Liker 3
Gjest Solsmil
Skrevet

det morsomste er de som kler seg ut som pikachu. i pikachu onepiece :fnise: men det er bare søtt da, som oftest.

Skrevet (endret)

det morsomste er de som kler seg ut som pikachu. i pikachu onepiece :fnise: men det er bare søtt da, som oftest.

Det kalles kigurumi og er ikke lenger in i Japan lengre. Tror det ga ideen til onepiecene og kosedressene som senere ble populært her i Norge:)

Men ny trend her i Norge er det ikke da. Dette har de gjort lenge. Vi hadde jo til og med eget norsk forum for J-fashion som nå er nedlagt.

Min lenke

Min lenke

Endret av Armitage
  • Liker 2
Skrevet

Ja cosplay heter det, og det er stort i hele verden. Har selv vært med på Desucon (en slags messe der man skal kle seg ut som tegneseriefigurer osv), det er veldig gøy, og man treffer folk man har ting til felles med :)

Mange syr sine egne kostymer, og noen holder stands på disse messene og selger ting de lager selv. Så det er en stor hobby for mange!

• Liker 2
Gjest Vettel
Skrevet

Min eldste datter driver med dette.

Snodig for meg, men morro for henne. :) Sosialt, blir kjent med nye folk fra hele landet, leser masse på engelsk pga animee og forum, etc. Ekstra morro når hun ba om perleplatene sine igjen, og ekstra bra for meg siden det var "voksen perlerplater" i retro-stil. ;)

Og foretrekker dette fremfor at hennes idol skal være glamour-modell.. :gjeiper:

• Liker 4
Gjest gnækvåg
Skrevet

yay, nå er dette kommet til Norge ><

Skrevet

Etter å ha lest den artikkelen på dagbladet.no i dag som handler om ungdom som drar sørover for å ha sex med så mange som mulig og drikke seg fra sans og samling hver dag så hadde jeg nok foretrukket om barnet mitt gjorde noe så harmløst som å kle seg ut.

(Selv om videoen Vanemagi la ut over her var litt... weird, men jenta har det sikkert artig.)

Gjest Petita
Skrevet

Jeg har alltid vært interessert i Japan + anime og manga osv.,

men har aldri tort å kle meg ut :sjenert:

Har visstnok vært på Banzaicon, og det var kjempeartig!

Kommer definitivt en dag til å cosplaye, har alltid drømt om det.

Men veldig vanskelig siden mange sitter med fordommer, og ingen av vennene mine har samme interesser som meg, så en stor grunn til at jeg ikke har kastet meg ut i det ennå er fordi jeg er redd for å bli dømt...

Rart dette her, at de som drikker seg drita og har sex med alle får 0 fordommer mens de som kler seg ut og skiller seg ut litte grann blir dømt som bar det!

Skrevet

Cosplay!:D Ustyrtelig morsomt!^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...