AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Barnefar til gutten på snart 4 år, har per dags dato enda ikke betalt noe i bidrag siden vi flyttet fra hverandre når han var ca 1 år. Han har lovet og lovet å betale, så derfor har jeg gått med på privat avtale istede for å kreve forskudd fra nav. Han har ikke hatt noen fast jobb, men bare småtteri, og i det siste har han begynt å jobbe ute på nordsjøen, og tjener veldig bra der (men fortsatt ikke fast), han blir oppringt når han trengs. Alikavell greier han ikke betale et øre, fordi han påstår han har fått begjæring om fengselstraff hvis han ikke betaler en bot på 60.000kr Denne bota har han nå hatt 4-5 mnd på å betale på, uten at han har fått betalt den ned og må derfor sone noen dager i tilllegg. Aner ikke hva han bruker penger på, men dette høres bare merkelig ut. Nå er jeg blitt gravid med ny mann, mottar overgangsstønad for forrige pga under utdanning, men mister denne som utgjør så si hele inntekten min, siden jeg kun jobber 25% ved siden av. Foreldrepenger blir derfor minimalt av og jeg MÅ kreve penger fra nav for bidrag føler jeg. Men vil jeg tjene på dette, eller får jeg kun minstesats siden han ikke har fast og kun har jobbet noen mnd? eller skal jeg vente å så som han gang på gang lover at jeg skal få når han får fast? Risikerer et helvette om jeg krever forskudd fra nav, men jeg skal tross alt forsørge to barn i tillegg til megselv. Anonym poster: ced78d178082bfcbb72b2e8eb9efa58f
Gjest Marmot Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Det er ingen vits å vente, du kan ikke kreve bidrag tilbakebetalt med mindre du har en veldig god grunn til det, så de pengene han skulle betalt deg er tapt. Dermed risikerer du å tape enda mer om du venter lenger. Hvor mye du får kommer helt anpå inntekten hans, inntekten din, hvor mange andre barn han og du forsørger og hvor mange samværsnetter han har i snitt per mnd.
Leeloo Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Tar du det via NAV kan du i det minste få forskuddsbidrag fra dem dersom han ikke har penger. Det er ikke all verden, men bedre enn ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå